  • 1. Data: 2010-03-23 15:19:09
    Temat: Canon 50 1.4 vs 50 1.8 v1 vs 17-55 IS
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    Słuchajcie, potrzebuję szybkiej opinii na temat podanych wyżej obiektywów, a
    teraz uwaga ustawienia tychże:

    50mm F2.8 -> Który będzie dawał najbardziej ostry obraz?
    50mm F4 -> To samo
    50mm 5.6 -> jak wyżej

    50 1.8 występuje w lepszej wersji, a mianowicie rev. 1.
    Mocno zastanawiam się nad zmianą szklarni na jeden model... 17-55 IS.

  • 2. Data: 2010-03-23 15:26:54
    Temat: Re: Canon 50 1.4 vs 50 1.8 v1 vs 17-55 IS
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcus Wright" napisał
> [...]
    >
    > 50 1.8 występuje w lepszej wersji, a mianowicie rev. 1.
    > Mocno zastanawiam się nad zmianą szklarni na jeden model... 17-55 IS.

    Sprawdź na photozone.de - tam robią pomiary MTF.
    Po otwarciu trzech stron dotyczących tego sam zobaczysz całe zakresy.

    adam

  • 3. Data: 2010-03-23 16:02:47
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > Sprawdź na photozone.de - tam robią pomiary MTF.
    > Po otwarciu trzech stron dotyczących tego sam zobaczysz całe zakresy.

    A empirycznie? Wiesz, czasami liczby nie odzwierciedlają wszystkiego. Np.
    BOKEHu, komfortu użytkowania, celności i szybkości autofocusa etc.

  • 4. Data: 2010-03-23 16:09:57
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marcus Wright napisał(a):

    > A empirycznie? Wiesz, czasami liczby nie odzwierciedlają wszystkiego.
    > Np. BOKEHu, komfortu użytkowania, celności i szybkości autofocusa etc.

    Mam 17-55 na 350D i na AF nie narzekam. Jest ostro, cicho, i szybko.
    Bokeh jak na zooma jest bardzo dobry, przy każdej ogniskowej i każdej
    odległości ostrzenia. Największą wadą tego obiektywu jest jak dla mnie
    jego waga (dużo chętniej używam lżejszego 10-22). Nie mam niestety
    porównania ze stałkami 50mm.

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-03-23 16:22:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marcus Wright" napisał

    > A empirycznie? Wiesz, czasami liczby nie odzwierciedlają wszystkiego. Np.
    > BOKEHu, komfortu użytkowania, celności i szybkości autofocusa etc.

    A to ja akurat zrozumiałem, że chodzi Ci wyłącznie o porównanie pod kątem
    ostrości.

    adam

  • 6. Data: 2010-03-23 16:49:03
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > 50mm F2.8 -> Który będzie dawał najbardziej ostry obraz?
    > 50mm F4 -> To samo
    > 50mm 5.6 -> jak wyżej

    Jak zależy na ostrości, proponuję wziąć pod uwagę również EF-S 60/2.8 Macro
    :)

  • 7. Data: 2010-03-23 18:00:00
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "kurdybanek" napisał

    > Jak zależy na ostrości, proponuję wziąć pod uwagę również EF-S 60/2.8
    > Macro :)

    Uuuu, ten to na pełniej dziurze skopałby bagnety wszystkim wcześniej
    wymienionym ; )

    adam