  • 1. Data: 2011-01-05 22:42:43
    Temat: Canon 100-400 kiedy następca?
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    prymierzam sie do zakupu 100-400 Canona i sie zastanawiam czy warto ?
    model wprowadzony na rynek w roku 2007

    cyt z optyczne.pl

    Przy ogniskowej 100 mm obraz nieporuszony, przy stabilizacji wyłączonej,
    daje się uzyskać do czasów na poziomie 1/125 - 1/100 sekundy. Analogiczne
    efekty, po włączeniu stabilizacji, uzyskamy w okolicach czasu 1/25 sekundy.
    Sugeruje to skuteczność stabilizacji na poziomie 2.2 EV. Nie jest to powód
    do dumy w tak drogim "szkle" i chyba jest to główna przyczyna pogłosek
    dotyczących nadchodzącej premiery następcy tego instrumentu. Stabilizację
    matrycy na poziomie 2-2.5 EV oferują nam bowiem, niejako gratisowo do
    wszystkich obiektywów, najtańsze lustrzanki konkurentów takich jak Olympus,
    Pentax czy Sony.

    warto zakupic powyższego zooma czy wybrac cos innego, poczekac?

  • 2. Data: 2011-01-05 22:47:00
    Temat: Re: Canon 100-400 kiedy następca?
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    ... jeszcze podsumowanie

    Gdyby Canon 100-400 mm USM IS miał stabilizację drugiej generacji,
    pozwalającą pracować z wydajnością 4 EV i trochę lepsze powłoki, mielibyśmy
    obiektyw w zasadzie wzorowy - dla wielu zastosowań idealny. Myślę, że plotki
    krążące o jego wycofaniu ze sprzedaży i szybkim pojawieniu się następcy są
    bardzo realne. Mielibyśmy wtedy ruch bardzo podobny do L-ki 70-200 f/4.0.
    Tam Canon w stosunku do starego, bardzo udanego modelu, dołożył stabilizację
    i z bardzo dobrych własności optycznych zrobił wybitne. Tutaj zmian może być
    nawet mniej. Lekkie poprawienie optyki i stabilizacji, zaowocuje na pewno
    rynkowym hitem. Oczywiście pod warunkiem, że Canon nie przesadzi z ceną...

    i od 3 lat nic nowego, wiec kiedy ?

  • 3. Data: 2011-01-05 22:50:43
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-05 23:42, Kris pisze:
    > prymierzam sie do zakupu 100-400 Canona i sie zastanawiam czy warto ?
    > model wprowadzony na rynek w roku 2007

    Popatrz, jakie roczniki szkiel do dzisiaj nie doczekaly sie nastepcow i
    zastanow sie, czy w swietle pokazania 70-300 ostatnio Canon ma
    uzasadnienie do pchania nowego tele na rynek niebawem. IMHO nie ma...
    ale niezbadane sa strategie Canona.

    O samym szkle natomiast - osobiscie bardzo je lubie, prawdziwy fapglass
    (zwlaszcza przez fajny sposob zoomowania :D). Czesciej nosze 70-200, ale
    nie mam do 100-400 zadnych powazniejszych zastrzezen. Moze poza
    swiatlem, no ale - cos za cos.

    Stabilizacja faktycznie nie jest taka jak w najnowszych Hybrid-IS - z
    drugiej strony, z wlasnej praktyki stwierdzam, ze albo mam naprawde
    krotkie czasy, albo stawiam to szklo na statywie.

    Zalezy co chcesz tym focic.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 4. Data: 2011-01-06 16:49:21
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugiej strony, z wlasnej praktyki stwierdzam, ze albo mam naprawde
    > krotkie czasy, albo stawiam to szklo na statywie.

    nastawiam sie na pokazy lotniczne i rozne inscenizacje
    jeszcze sie zastanawiam nad jedna opcją
    posiadam 70-200 4L IS

    czy ma sens zakup exendera 1,4 lub 2 ?
    ceny od 1,1 do 1,8 tys
    reszte z gorki bym przeznaczyl na wymiane 17-40L f4 na cos jesniejszego
    z zakrese 24-70 choc pewnie bedzie mi brakowac naprawde szerokiego kąta

    wracajac do tematu
    przy niektorych konwenterach canona pisza ze sa przeznaczone dla
    szkielek od 135mm wersja II w wersji III nic o tym nie pisza

    wiem ze podniesie to przeslone o 1 dzialke w przypadku 1,4 wiec minimalne to
    bedzie 5.6
    warto czy dobrze kombinuje?

  • 5. Data: 2011-01-06 20:28:46
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-06 17:49, Kris pisze:
    > czy ma sens zakup exendera 1,4 lub 2 ?

    Tez sie zastanawiam, tez mzm 70-200/4IS. Ale przy 2x ciemno bedzie...
    juz przy 1.4 bedzie ciemno tak naprawde, ale jeszcze strawnie.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2011-01-06 21:04:13
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Tez sie zastanawiam, tez mzm 70-200/4IS. Ale przy 2x ciemno bedzie...
    > juz przy 1.4 bedzie ciemno tak naprawde, ale jeszcze strawnie.

    dokladnie dylemat dylematem
    chyba pozostane przy 70-200/4L IS
    i wymienie 17-40/4L na 24-70/2.8L

    w zasdzie szukalbym cos z IS z zakresu 24-70 ale wszytsko jest EF-S
    jeszcze sie zastanawiam jak uzueplnic luke z zakresu min 15-25