  • 61. Data: 2020-09-08 09:31:08
    Temat: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/09/2020 21:52, Cavallino wrote:

    > Ale pamiętacie, że w ev akumulator trakcyjny służy tylko do napędzania
    > pojazdu?
    > A cała reszta prądu leci z 12v?
    > Więc obstawiam że blokady skrzyni czy hamulca również.

    Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu. W
    przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod
    w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez
    okreslony czas.

  • 62. Data: 2020-09-08 09:37:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

    > moze w elektrycznych tez sa takie.

    Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2020-09-08 09:46:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-09-2020 o 09:31, K pisze:

    > Moze byc. Chodzi o blokade kol w pozycji P gdy w ogole nie ma pradu.

    Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
    Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
    spaliniaku, prawda?

    > przypadku gdy taki prad jest to np. w BMW F10, czy F30 jest magiczny kod
    > w postaci wachlowania dzojstikiem w okreslonych kierunkach przez
    > okreslony czas.

    Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.

  • 64. Data: 2020-09-08 10:18:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/09/2020 08:46, Cavallino wrote:

    > Ale gdzie nie ma prądu, w akumulatorze trakcyjnym, czy zwykłym 12V?
    > Bo ten drugi przypadek chyba za bardzo się nie różni od braku prądu w
    > spaliniaku, prawda?

    Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N. Mniejsza o
    przyczyne.

    > Niesłusznie zakładasz, że każdy elektryk oznacza joystick.

    Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.

  • 65. Data: 2020-09-08 10:28:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-09-2020 o 10:18, K pisze:

    > Chodzi o taki brak pradu gdzie nie mozesz zrzuc z P na N.

    Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
    niezależny od rodzaju napędu?

    > Chodzilo o spalinowe z dzojstkiem zamiast ordynarnej mechanicznej wajchy.

    Wiem co to za auta.
    Obstawiam, że każdy producent i może nawet model ma swoje własne
    rozwiązania.
    Trzeba pokopać w instrukcji.
    Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.
    A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało.....

  • 66. Data: 2020-09-08 11:00:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/09/2020 09:28, Cavallino wrote:

    > Czyli taki sam problem, jak w każdym innym samochodzie z automatem,
    > niezależny od rodzaju napędu?

    Podobny. Bo w spalinowych z mechnicznym lewarkiem jest magiczny
    guziczek, ktorym mozesz zwolnic z P na N. W tych z dzojstikiem jest to
    bardziej skomplikowane jak pokazuje BMW.
    W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge
    ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:

    https://www.i-paceforum.com/threads/traction-battery
    -fault-wheels-locked-up.2225/

> [...]
    > Trzeba pokopać w instrukcji.
    > Rodzaj napędu nie ma tu dokładnie nic do rzeczy.
    > A rozumiem, że do tego zmierzałeś i znowu się nie udało.....

    Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj
    dziury w calym.

  • 67. Data: 2020-09-08 11:00:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/09/2020 08:37, Myjk wrote:
    > Mon, 7 Sep 2020 15:48:29 +0100, K

    > Raczej zapewne. Dlaczego zatem założyłeś z góry że się nie da?

    Na szybko nic nie moge znalezc, ale w iPace moze byc z tym problem:

  • 68. Data: 2020-09-08 11:21:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-09-2020 o 11:00, K pisze:

> [...]
    > W elektrycznych z zablokowanymi kolami nic na szybko znalezc nie moge
    > ale wyglada, ze na pewno czesc nie ma takiej mozliwosci:

    Zoe ma.
    Identyczną j/w.

    I sposób na odblokowanie kolummy kierownicy również.
    Więc tak jak pisałem - sprawa nie ma związku z rodzajem napędu.

    > Nie, dyskusja dotyczy ogolnie problemu bez wzgledu na naped. Nie szukaj
    > dziury w calym.

    To nie ja szukam dziury w całym i wydaje mi się, że jednak prawidłowo
    odczytałem Twoje intencje w tym wątku.
    Tyle że nie wyszło, więc teraz próbujesz się wycofywać rakiem....

  • 69. Data: 2020-09-08 11:22:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Na szybko nic nie moge znalezc,

    A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?

  • 70. Data: 2020-09-08 11:28:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/09/2020 10:22, Cavallino wrote:

    > A ile instrukcji do elektryków już przejrzałeś?

    Nie mam teraz czasu ale nie zdziwie sie jak jedyna wzmianka na ten temat
    bedzie: nic nie ruszaj, zadzwon po serwis.