  • 1. Data: 2010-09-12 13:44:44
    Temat: CXD1135 - co się dzieje ?
    Od: p <1...@4...pl>

    Witam

    Chciałem podłączyć przetwornik - DAC - na WM8804 i WM8740 do odtwarzacza
    Fonika CDF-050R.
    Zrobiłem w odtwarzaczu wyjście cyfrowe z nóżki 27 CXD1135 (podłączyłem
    to do inwertera HC00 i dalej 3 takie same połączone równolegle plus
    rezystory, żeby uzyskać 75 omów i kondensator 100n).
    Nie działa. Jest tylko ciche piszczenie minimalnie modulowane
    odtwarzanym sygnałem - co około sekundę dźwięk minimalnie się zmienia.
    Próbowałem wszystkich ośmiu kombinacji ustawień nóżek 56,57,58 CXD1135.
    (oryginalne ustawienie pin.56=0, 57=0, 58=0)
    Nie pomogło. Na wyświetlaczu pojawiał się "E", albo długo rozpoczynało
    się odtwarzanie, dźwięk na wyj. analog odtwarzacza raz był, raz nie.
    Przetwornik podłączyłem do innego urządzenia, działa.
    Przetwornik jest ustawiony na 16-bit right justified - nie wiem czy to
    ma znaczenie.
    W odtwarzaczu jest przetwornik D6376CX (chyba uPD..), CXA1082, CXA1081,
    CXP5016.
    Czy da się uruchomić S/PDIF w tym odtwarzaczu ?

    Paweł

  • 2. Data: 2010-09-12 15:26:06
    Od: p <1...@4...pl>

    Jeszcze jedno - na schemacie CDF-001 w Radioelektroniku, przy CXD1135
    był kwarc (X601) 16,9344MHz, u mnie jest 8,46MHz.

  • 3. Data: 2010-09-13 21:20:40
    Temat: Re: CXD1135 - co się dzieje ?
    Od: p <1...@4...pl>

    Sprawdziłem częstotliwość na wyjściu SPDIF w Fonice - około 8kHz.
    Na wyjściu z prawidłowym sygnałem SPDIF - około 1,79MHz.

  • 4. Data: 2010-09-14 13:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p" <1...@4...pl> napisał w
    > Sprawdziłem częstotliwość na wyjściu SPDIF w Fonice - około 8kHz.
    > Na wyjściu z prawidłowym sygnałem SPDIF - około 1,79MHz.

    A czym sprawdzales ?
    byc moze to jakies rzadko latajace pakiety po 1.79MHz, ale jesli
    naprawde bardziej 8kHz .. smierdzi mi to PWM do jakiegos serwo, a
    moze jakis inny sygnal - nog nie pomyliles ?

    J.

  • 5. Data: 2010-09-16 18:56:23
    Od: p <1...@4...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "p" <1...@4...pl> napisał w
    >
    > A czym sprawdzales ?

    Miernikiem częstotliwości.

    > byc moze to jakies rzadko latajace pakiety po 1.79MHz, ale jesli
    > naprawde bardziej 8kHz .. smierdzi mi to PWM do jakiegos serwo, a moze
    > jakis inny sygnal - nog nie pomyliles ?

    Chyba nie. Trzecia w drugim rzędzie.

    Udało mi się wreszcie uzyskać częstotliwość ~1,9MHz.
    Pin 27 CXD1135 połączyłem z LV00 przez R=470 omów i C=10p (szeregowo).
    Na wejściu bramki LV00 dałem dwa rezystory 100k, jeden na masę, drugi na
    plus.
    Chciałem uzyskać filtr górnoprzepustowy, żeby odfiltrować te 8kHz,
    chociaż później 8kHz przeszło w ~40kHz.
    Kiedy zamiast 2 x 100k były 2 x 3k3 (i 680p zamiast 10p) to pojawiał się
    error na wyświetlaczu (po włączeniu odtwarzacza).
    To wyjście SPDIF (pin 27) u mnie jest bardzo wrażliwe na dołączenie
    czegokolwiek.
    Myślałem, że może wyświetlacz robi zakłócenia (kiedyś wymieniłem
    rezystory 220R na 39R, bo słabo świecił), ale po wyłączeniu wyświetlacza
    nic się nie zmieniło.
    Jeszcze tego nie podłączałem do przetwornika ale czarno to widzę. Nawet
    jak zagra to pewnie będzie łapał zakłócenia przez te 50k na wejściu.
    Nie rozumiem co się dzieje w tym odtwarzaczu.

  • 6. Data: 2010-09-18 19:49:13
    Od: p <1...@4...pl>

    Guzik, nie ma dźwięku (not locked onto the incoming S/PDIF stream).