  • 1. Data: 2011-09-16 10:17:29
    Temat: CSS - tabele, jak tworzy się colspan?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy ktoś z Was wie jak obejść brak colspan w CSS w przypadku gdy budujemy
    layout na CSS-tabelach?

    3</div>

    A może takie podejście nie jest właściwe - czy dla bardziej złożonych
    gridów (np. formularze z wieloma polami) należy powrócić do czasów gdy
    używało się tabel HTMLowych do budowy takich layoutów? Nie wyobrażam sobie
    tworzenia klas dla każdego pola formularza po to aby zasymulować to co w
    zwykłej tabeli można było osiągnąć w banalny sposób bez tony kodu.

  • 2. Data: 2011-09-16 10:59:56
    Temat: Re: CSS - tabele, jak tworzy się colspan?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-09-16 12:17, Marek pisze:
    > Czy ktoś z Was wie jak obejść brak colspan w CSS w przypadku gdy budujemy
    > layout na CSS-tabelach?

    Dlaczego budujesz layout na CSS-tabelach?

> [...]

    > gridów (np. formularze z wieloma polami) należy powrócić do czasów gdy
    > używało się tabel HTMLowych do budowy takich layoutów?

    Akurat do formularzy jest najwięcej tutoriali jak je robić bez tabel,
    pokaż tego skomplikowanego grida :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2011-09-16 16:31:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 16 Sep 2011 12:59:56 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Dlaczego budujesz layout na CSS-tabelach?

    No bo na czymś muszę :-)

    Właśnie dlatego spytałem czy moje podejście jest właściwe :-D

    > - czy dla bardziej złożonych
    >
    > Akurat do formularzy jest najwięcej tutoriali jak je robić bez tabel,
    > pokaż tego skomplikowanego grida :)

    Mnóstwo takich gridów będzie potrzebnych. Nie mam projektu na papierze,
    który mógłbym zeskanować więc przytoczę opis.

    Otóż mamy 3 kolumny. W lewej kolumnie mamy w pierwszym wierszu pole
    tekstowe: nazwa, poniżej ulica, a jeszcze poniżej 2 pola: miejscowość i kod
    pocztowy obok siebie. W środkowej kolumnie mamy textarea wysokości tych 3
    wierszy. Prawa kolumna będzie zawierała jakiegoś Flasha o zmiennej
    wysokości.

    Poniżej tego wszystkiego mamy 2 kolumny i kilka wierszy. Lewa kolumna ma
    być szerokości dopasowującej się do szerokości lewej kolumny jak wyżej.
    Będą tam opisy pól tekstowych. Te pola tekstowe będą w drukiej kolumnie i
    będą o szerokości 2 powyszych koumn (środkowej i prawej).

    To tylko fragment gridu. Generalnie czasem złączone mają być dwie pierwsze
    kolumny, czasem druga i trzecia. Ważne jest aby wszystko rozciągało się do
    zawartości. Czyli jeśli jakiś opis pola w drugim wierszu i pierwszej
    kolumnie będzie dłuższy, to wpłynie to na szerokość pola pierwszego
    wiersza.