  • 1. Data: 2011-09-14 12:38:36
    Temat: font z Linuxa pod Win znika
    Od: nolina <n...@g...pl>

    Witam.
    1. Zrobiłem prostą stronę w htmlu na Linuxie(Ubuntu) i skorzystałem z fontu
    Sawasdee którego nie ma w Widnowsie i podstawia jakąś zupełnie inny font
    otwierając tą stronę pod Win. Jak można temu zaradzić?
    2. Czy jeśli nazwa strony składa się z 3 wyrazów pisanych ciurkiem, to ma to
    wpływ (ułatwi) pozycjonowaie takiej strony czy lpiej rozdzielić te słowa
    "_"? A może wcale nie ma taka sprawa wpływu na pozycjonowanie?
    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2011-09-14 14:26:50
    Temat: Re: font z Linuxa pod Win znika
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 14 września 2011 14:38 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) nolina:

    > 1. Zrobiłem prostą stronę w htmlu na Linuxie(Ubuntu) i skorzystałem z
    > fontu Sawasdee którego nie ma w Widnowsie i podstawia jakąś zupełnie inny
    > font otwierając tą stronę pod Win. Jak można temu zaradzić?

    Właściwość font-family w CSS. Kolejność rodzin ma znaczenie.

    Możesz też wykorzystywać font-face, o ile masz prawo do rozpowszechniania
    danego fontu. Jeżeli był on w Ubuntu, to pewnie masz.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski