  • 11. Data: 2009-11-25 13:11:21
    Temat: Re: CSS - jak wyrównać tło do dolnej lewej krawędzi ?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:

    > Dodanie tego spowoduje, że Body będzie wysokości 100% wysokości okna.
    > Jeżeli dokument zajmie 300% wysokości okna, to tło wystąpi w 1/3
    > wysokości. Więc również będzie źle.

    Przy background-attachment:fixed; będzie zawsze w tym samym miejscu.

  • 12. Data: 2009-11-25 15:07:26
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Przy background-attachment:fixed; będzie zawsze w tym samym miejscu.

    Właśnie - zawsze w tym samym złym miejscu gdy dokument jest wyższy niż okno.
    To jest to o czym cały czas pisałem. Sprawdź jak to działa. Gdy dokument
    jest wysokości 300% okna to tło wyświetli się w lewym dolnym rogu okna mimo
    tego, że oglądasz górę tego dokumentu. Tymczasem tło powinno w tym przypadku
    wyświetlić się na dole dokumentu a nie okna.

  • 13. Data: 2009-11-25 16:39:31
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
> [...]
    > rogu okna mimo tego, że oglądasz górę tego dokumentu. Tymczasem tło
    > powinno w tym przypadku wyświetlić się na dole dokumentu a nie okna.

    Zwróć uwagę, że ja odpisuję Ci na fragment:
    > Jeśli nie da się tego zrobić to czy chociaż możliwe jest wyrównanie do
    > lewej dolnej krawędzi okna niezależnie od wysokości dokumentu?

    I taki efekt właśnie mamy :]

  • 14. Data: 2009-11-25 20:52:45
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Zwróć uwagę, że ja odpisuję Ci na fragment:
    >
    > I taki efekt właśnie mamy :]

    Ahaaaa, sam się pogubiłem w wątku, o którym rozmawiamy :-)

    Podsumowując naszą dyskusję:
    przy stosowaniu konstrucji HTML/CSS stosującej dwa tła (jedno w tagu
    bieżącym, a drugie w nadrzędnym) nie da się wyrównywać tła do dolnej części
    dokumentu lub okna (wybrać wyższy obiekt)? Dobrze wnioskuję ?

  • 15. Data: 2009-11-26 00:32:53
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
> [...]
    > bieżącym, a drugie w nadrzędnym) nie da się wyrównywać tła do dolnej
    > części dokumentu lub okna (wybrać wyższy obiekt)? Dobrze wnioskuję ?

    To jest problem podobny do stopki na samym dole strony, da się taką
    stopkę zrobić to i da się takie tło ustawić. Możesz spróbować tak:
    html, body { height:100%; width:100%; }

    html {
    display:table;
    }

    body {
    display:table-cell;
    }

    I w przeglądarkach* body będzie zawsze takie jakie chcesz.

    * do grona owych nie zaliczamy IE.

  • 16. Data: 2009-11-26 00:35:55
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
> [...]
    > części dokumentu lub okna (wybrać wyższy obiekt)? Dobrze wnioskuję ?

    To jest problem podobny do stopki na samym dole strony, da się taką
    stopkę zrobić to i da się takie tło ustawić, ale nie jest to banalne i
    dlatego poszedłem na łatwiznę i odpowiedziałem tylko na drugą część
    Twojego pytania.

  • 17. Data: 2009-11-26 17:02:40
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Dziękuję Ci za pomoc :-)