  • 1. Data: 2009-11-17 14:24:11
    Temat: robots.txt a bezpieczeństwo
    Od: "Srututu" <s...@o...pl>

    Krótko

    Lepiej mieć robots.txt a w nim info że szukajki mają nie indeksować np.
    stron w katalogu /adminpanel/ czy nie?
    Przecież to oczywiste info gdzie się taki panel znajduje.

  • 2. Data: 2009-11-17 19:33:11
    Temat: Re: robots.txt a bezpieczeństwo
    Od: Bartek <p...@g...com>

    Przecież i tak musisz mieć zabezpieczony dostęp do panelu
    administratora i sama znajomość adresu przez osoby postronne nie
    zmniejsza bezpieczeństwa...
    Jest to bez znaczenia.
    --
    Pozdrowienia
    Bartek

  • 3. Data: 2009-11-17 22:10:20
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 17 Nov 2009 15:24:11 +0100, Srututu napisał(a):

    > Lepiej mieć robots.txt a w nim info że szukajki mają nie indeksować np.
    > stron w katalogu /adminpanel/ czy nie?
    > Przecież to oczywiste info gdzie się taki panel znajduje.

    Możesz jeszcze stosować tag "noindex" w sekcji head.

    Natomiast nie wiem co to za zbrodnia pokazać gdzie jest panel,
    zabezpieczenie to jest takie se, a przeca panel powinien być zabezpieczony
    dobrze, a nie tylko poprzez ukrycie... w każdym razie użycie noindex nie
    odkryje kart.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-11-17 23:53:28
    Temat: Odp: robots.txt a bezpieczeństwo
    Od: "TheOne" <p...@b...pl>

    > Przecież i tak musisz mieć zabezpieczony dostęp do panelu
    > administratora i sama znajomość adresu przez osoby postronne nie
    > zmniejsza bezpieczeństwa...
    > Jest to bez znaczenia.

    Głupie podejście. To tak jak powiedzieć złodziejowi gdzie stoi twoja fura.
    Jak myślisz, byłoby mu trudniej gdyby musiał ją sobie wcześniej znaleźć?

  • 5. Data: 2009-11-18 08:25:05
    Temat: Re: Odp: robots.txt a bezpieczeństwo
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    TheOne pisze:
    > Głupie podejście. To tak jak powiedzieć złodziejowi gdzie stoi twoja fura.
    > Jak myślisz, byłoby mu trudniej gdyby musiał ją sobie wcześniej znaleźć?

    Oczywiście że będzie mu łatwiej, chyba że to będzie strzeżony parking na który się
    nie wejdzie bez
    kwitka :-)

    A w przypadku strony www może być to warunek w .htaccess dający dostęp do panelu
    tylko z danego
    adresu IP, właściciela - na nełostradzie oczywiście będzie to się mijało z celem

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 6. Data: 2009-11-18 09:26:23
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 Nov 2009 00:53:28 +0100, TheOne napisał(a):

    > Głupie podejście. To tak jak powiedzieć złodziejowi gdzie stoi twoja fura.
    > Jak myślisz, byłoby mu trudniej gdyby musiał ją sobie wcześniej znaleźć?

    Przecież jak nie dasz linka do panelu gdzieś w witrynie, to żadna
    wyszukiwarka i tak do niego nie trafi.
    A znów jeśli go zrobisz, to owszem, zawartość może zostać zaindeksowana,
    ale nawet blokada tej indeksacji nie uchroni Cię przed tym, że zły haker
    panel znajdzie, badając samą witrynę.

    IMO cały problem jest więc trochę naciągany.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-11-20 18:53:28
    Od: "Maveriq" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Z tego, co mi wiadomo robots.txt jest z punktu widzenia pozycjonowania nawet
    wazniejsze niż keywords, aczkolwiek nie dam sobie za to głowy uciąć, bo w
    pozycjonowaniu jestem cianki. Na pewno postaraj się o dobry sitemap.

    Pozdrawiam, M.

  • 8. Data: 2009-11-21 09:33:21
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 20 Nov 2009 19:53:28 +0100, Maveriq napisał(a):

> [...]
    > wazniejsze niż keywords, aczkolwiek nie dam sobie za to głowy uciąć, bo w
    > pozycjonowaniu jestem cianki. Na pewno postaraj się o dobry sitemap.

    Piłeś - nie pisz!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net