  • 1. Data: 2009-11-18 21:51:22
    Temat: CSS - jak wyrównać tło do dolnej lewej krawędzi ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Pozwoliłem sobie na kolejny wątek upraszczając temat tym razem. Czy istnieje
    możliwość zrobienia dokumentu HTML strict z podwójnym tłem tak aby drugie
    (to na wierzchu) było wyrównane do dolnej lewej krawędzi dokumentu? Jeśli
    dokument jest krótszy niż okno przegladarki to tło powinno być w roku
    przeglądarki. Konstrukcja:

    html {
    min-height: 100%;
    height:auto;
    background-image: url(../pictures/siteBackground2.png);
    background-repeat: repeat-x;
    background-color: #F6F1F0;
    }

    body {
    min-height:100%;
    height:auto;
    background-image: url(../pictures/siteBackground.png);
    background-position: left bottom;
    background-repeat: no-repeat;
    }

    Nie działa ani w IE ani w FF.
    Jeśli nie da się tego zrobić to czy chociaż możliwe jest wyrównanie do lewej
    dolnej krawędzi okna niezależnie od wysokości dokumentu?

  • 2. Data: 2009-11-19 00:23:06
    Temat: Re: CSS - jak wyrównać tło do dolnej lewej krawędzi ?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
    > Jeśli nie da się tego zrobić to czy chociaż możliwe jest wyrównanie do
    > lewej dolnej krawędzi okna niezależnie od wysokości dokumentu?

    http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-backg
    round-attachment

  • 3. Data: 2009-11-19 13:17:23
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-backg
    round-attachment

    No i ?
    Osobiście nie zauważyłem aby to działało pod FF lub IE8. Dla stron krótkich
    background potrafi narysować się w połowie wysokości okna. Jeśli jest
    "fixed" to zmienia się tylko to, że schodzi do krawędzi okna ale widać tylko
    jego fragment - ten powyżej najniższego elementu strony. Gdy powiększę okno
    bardziej to tło zniknie. Jak więc proponujesz zastosować ten atrybut?

  • 4. Data: 2009-11-19 17:20:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
    round-attachment

    > No i ?
    > Osobiście nie zauważyłem aby to działało pod FF lub IE8.

    To najwyraźniej nie rozumiesz jak to działa :)

    > Dla stron
    > krótkich background potrafi narysować się w połowie wysokości okna.

    A jaką pozycję mu ustawiasz?

    > Jeśli jest "fixed" to zmienia się tylko to, że schodzi do krawędzi okna

    Czyż nie o to pytałeś? "Jeśli nie da się tego zrobić to czy chociaż
> [...]

    > ale widać tylko jego fragment - ten powyżej najniższego elementu strony.
    > Gdy powiększę okno bardziej to tło zniknie.

    Możesz jaśniej? Albo screen lub przykładowy kod.

  • 5. Data: 2009-11-19 22:37:26
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > To najwyraźniej nie rozumiesz jak to działa :)

    Nie przeczę :) Do tej pory uważałem, że fixed oznacza niewrażliwość obrazu
    tła na scrollowanie, że jego pozycja jest określona względem okna. Jeśli
    jest inaczej to sprostuj mnie.

    W praktyce tak jest tylko w szczególnych okolicznościach - gdy albo tło nie
    jest wyrównywane do dolnej krawędzi albo strona jest dłuższa niż okno
    przeglądarki. W przeciwnym razie tło jest ucinane lub nawet znika.

    Tak jak napisałem:
    background-position: left bottom;

    > Czyż nie o to pytałeś? "Jeśli nie da się tego zrobić to czy chociaż
    > możliwe jest wyrównanie do lewej dolnej krawędzi okna niezależnie od
    > wysokości dokumentu?"

    Tak ale co mi z tego, że tło wyrównane jest jak trzeba ale się nie renderuje
    jego fragment?

    > Możesz jaśniej? Albo screen lub przykładowy kod.

    Kod podałem na samym początku. Jeśli chodzi o HTML to wystarczy sekcja body
    z czymkolwiek co rozepchnie nieco tą sekcję w pionie. Dla pewności podaję
    ten kod:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
    <head>
    </head>

    Style podałem wcześniej. Dla rozpychacza sugeruję narysować border wokół
    niego. Zobaczysz, że tło poniżej dolnego borderu nie będzie widoczne. Jeśli
    np. od krawędzi okna do dolnego borderu DIVa będzie tyle pikseli, że połowa
    rysunku tła się tam zmieści to zobaczysz tylko drugą połowę rozpoczynającą
    się od dolnego borderu DIV'a w górę.

    Wygląda to tak, że z punktu widzenia wyświetlanej treści strony body kończy
    się na poziomie końca dokumentu. Dla rysunku tła body kończy się przy
    krawędzi okna. Obszar pomiędzy nie jest renderowany.

    Czy mógłbyś zaproponować mi jakąś szybką metodę anonimowego udostępniania
    screenshotów?

  • 6. Data: 2009-11-21 11:51:46
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:

    > Nie przeczę :) Do tej pory uważałem, że fixed oznacza niewrażliwość
    > obrazu tła na scrollowanie, że jego pozycja jest określona względem
    > okna. Jeśli jest inaczej to sprostuj mnie.

    A jednak rozumiesz :)

    > Kod podałem na samym początku. Jeśli chodzi o HTML to wystarczy sekcja
    > body z czymkolwiek co rozepchnie nieco tą sekcję w pionie. Dla pewności
    > podaję ten kod:

    SOA#1
    http://www.cubeupload.com/img/986800testbackgroundat
    ta.png

  • 7. Data: 2009-11-21 14:28:59
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > SOA#1
    > http://www.cubeupload.com/img/986800testbackgroundat
    ta.png

    Jutro poeksperymentuję i odpiszę.

  • 8. Data: 2009-11-24 18:23:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > SOA#1
    > http://www.cubeupload.com/img/986800testbackgroundat
    ta.png

    Witaj,

    Przepraszam, że z opóźnieniem odpisuję. Służbowy wyjazd miałem. Z obrazka
    jaki mi przysłałeś wnioskuję, że nie dodałeś pierwszego backgroundu do
    znacznika HTML. Zdeklaruj sobie w tym co zrobiłeś styl np:

    html {
    background-color:#900;
    }

    i wszystko Ci się rozleci. Background dodany do body znajdzie się w innym
    miejscu niż bez w/w stylu.

  • 9. Data: 2009-11-25 11:36:19
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Marek wrote:
    ta.png

    > Z obrazka jaki mi przysłałeś wnioskuję, że nie dodałeś pierwszego
    > backgroundu do znacznika HTML.

    Faktycznie, mój błąd.

> [...]
    > background-color:#900;
    > }
    >

    > i wszystko Ci się rozleci. Background dodany do body znajdzie się w

    Jest w tym samym miejscu, tylko jest (jak napisałeś wcześniej) obcięty,
    bo body jest za krótkie. Dodaj:
    html, body {
    height:100%;
    }

  • 10. Data: 2009-11-25 12:09:48
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Jest w tym samym miejscu, tylko jest (jak napisałeś wcześniej) obcięty,
    > bo body jest za krótkie. Dodaj:
    > html, body {
    > height:100%;
    > }

    Dodanie tego spowoduje, że Body będzie wysokości 100% wysokości okna. Jeżeli
    dokument zajmie 300% wysokości okna, to tło wystąpi w 1/3 wysokości. Więc
    również będzie źle.