  • 11. Data: 2010-06-16 19:03:56
    Temat: Re: CD-Pendrive - jest takie coś?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:hvar5p$ft6$1@news.onet.pl...
    > Nie mogę nic zainstalować na maszynce... Chyba sama z siebie nie będzie
    > nagrywać?

    Jeżeli nagrywarka i system obsługuje DVDRAM to będzie działać bez żadnego
    oprogramowania, ja kopiuję normalnie jak na pendrive pod XP (sformatowana
    FAT32). Vista obsługuje również UDF.

  • 12. Data: 2010-06-16 20:39:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oprogramowania, ja kopiuję normalnie jak na pendrive pod XP (sformatowana

    aha. No to może tak jest, nie próbowałem
    Tylko inna sprawa że tych płyt trochę będzie (sesja na płytę) więc kosztowo
    lepiej przerzucać Pendrive. DVD-RAM trochę drogie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2010-06-17 12:51:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > aha. No to może tak jest, nie próbowałem
    > Tylko inna sprawa że tych płyt trochę będzie (sesja na płytę) więc
    > kosztowo lepiej przerzucać Pendrive. DVD-RAM trochę drogie.

    Płytka 4,7GB DVDRAM Verbatim 7zł/szt. Aha, taka płytka jest kasowalna więc
    można 1000 razy (albo i więcej). A poza tym nie wiem czy kupisz pena 4GB za
    7zł? :-)

  • 14. Data: 2010-06-18 23:09:27
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Irokez <n...@e...pl> wrote:

    > O co chodzi. Jest sobie urządzonko, które po naciśnięciu guziczka nagrywa na
    > pendrive podpiety do USB pliki. Potem tego pena trzeba do kompa, jakiś
    > program, nagrać itp.itd... wkurzające.

    > A gdyby tak nagrywarka USB, wsadzam płytę, klikam start, potem na tym
    > urzadzonku robie co chce, klikam guziczek do zapisu danych, nagrywarka
    > przyjmuje sobie te pliki i dogrywa... klikam znowu.. znowu dogrywa... Na
    > końcu jak skończę klikam na nagrywarce finalizację zapisu i wyciagam płytę.
    > Na sprzecie który wrzuca pliki nie mogę nic zainstalować, więc musiało by to
> [...]

    Jest. Ale...

    Urządzenie oczekuje, że wepniesz doń pamięć klasy usb-storage (na poziomie
    sprzętowym), po czym oczekuje, że będzie to jeden z obsługiwanych przez
    urządzenie systemów plików - najczęciej FAT. Urządzenie z systemem plików FAT
    działa tak, że tam coś zapisujesz i to jest zapisane w *krótkim* czasie. Po
    prostu tak to jest obsługiwane.

    Nagrywanie płyt CD to jest zupełnie inny sposób przetwarzania tzn. najpierw
    gdzieś w pamięci (niech to będzie RAM czy dysk) komponujemy zestaw danych do
    zapisania na płycie, potem nagrywamy, modulo specjalne sterowniki co się
    starają to robić w locie ale one są dla Windows.

    Ergo: to zupełnie dwa odmienne sposoby nagrywania danych - ze sklepu nic nie
    weźmiesz co tak będzie działać jak oczekujesz. Konkretnie pod to urządzenie
    byłbym w stanie Ci coś takiego zrobić na płytce ARM z Linuksem, co z jednej
    strony przyjmuje dane udając usb-storage, a po drugiej mańce nagrywa to na
    CD... ale to nie ma sensu bo nie stać Cię na to, a ja nie jestem w tym biegły
    (więc musiałbyś zapłacić za czas w którym się uczy. :)

    Ergo II: jest to możliwe, nie ma to sensu.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 15. Data: 2010-06-18 23:41:59
    Temat: [OT] Re: CD-Pendrive - jest takie coś?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    <ciach>

> [...]
    > weźmiesz co tak będzie działać jak oczekujesz. Konkretnie pod to urządzenie
    > byłbym w stanie Ci coś takiego zrobić na płytce ARM z Linuksem,

    Jakiej? Podasz konkretne namiary? I za ile (ta płytka)?

    W.P.