  • 1. Data: 2010-06-15 14:54:00
    Temat: Dysk twardy padł, ale działa
    Od: budda <n...@n...xx>

    witam,

    jest sobie laptop zalany niedawno herbatą. Po zalaniu podczas
    uruchamiania systemu (Windows XP) pojawia się bluescreen z błędem
    0x0000007B i komputer się wyłącza. Kod błędu wskazuje na problem z
    dyskiem twardym. Próba uruchomienia instalatora Windows z płyty skutkuje
    pojawieniem się komunikatu informującego, że w komputerze nie ma dysku
    twardego.

    Natomiast w BIOSie dysk jest widoczny, po uruchomieniu linuksa livecd z
    płyty z dysku da się bezproblemowo czytać dane i skopiować na inny nośnik.

    Moje pytania brzmią: czy wygląda to na problem sprzętowy, i ewentualnie
    jak go zdiagnozować i naprawić?

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 2. Data: 2010-06-15 15:37:29
    Temat: Re: Dysk twardy padł, ale działa
    Od: "Dox" <d...@g...pl>

    > dyskiem twardym. Próba uruchomienia instalatora Windows z płyty skutkuje
    > pojawieniem się komunikatu informującego, że w komputerze nie ma dysku
    > twardego.

    zobacz czy nie przestawiło się na AHCI w biosie, pewnie po zalaniu wrócił on
    do ustawień domyślnych.

  • 3. Data: 2010-06-15 16:58:49
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2010-06-15 17:37, Dox pisze:

    > zobacz czy nie przestawiło się na AHCI w biosie, pewnie po zalaniu
    > wrócił on do ustawień domyślnych.

    ok dzięki, jak tylko będę miał dostęp do tego komputera to sprawdzę i
    napiszę, co się stało.

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 4. Data: 2010-06-15 21:23:14
    Od: budda <n...@n...xx>

    > zobacz czy nie przestawiło się na AHCI w biosie, pewnie po zalaniu
    > wrócił on do ustawień domyślnych.

    super! teraz działa. Dziękuję za pomoc.

    --
    pozdrawiam,