  • 11. Data: 2014-02-15 21:01:02
    Temat: Re: CB-Radio - technologia dla idiotów
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > Tyle że ta technologia nie daje takiej możliwości...

    A nikt nie wpadł jeszcze na pomysł internetowego CB? Skoro mobilny
    dostęp do sieci jest możliwy bez większych problemów, to można
    skomunikować ze sobą użytkowników np. jadących konkretną trasą
    albo przebywających we wskazanym obszarze. Logujemy się do usługi,
    podajemy własną lokalizację, wybieramy obszar (środek i promień)
    lub trasę i słyszymy wszystkich zarejestrowanych ze wskazanego
    obszaru (i możemy do nich mówić - jeśli chcą słuchać).

    P.

  • 12. Data: 2014-02-15 21:56:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    A masz jakas alternatywe?

    A.L.

  • 13. Data: 2014-02-15 22:00:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 15 Feb 2014 14:03:37 +0100, "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    wrote:

    >Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    >CB Radio nie powstało dla kierowców do sprawdzania "gdzie są misiaczki".
    >Powstało dla wszystkich ludzi, którzy chcą porozumiewać się za pomocą
    >łatwo dostępnego i nie wymagającego pozwoleń sprzętu, czasem
    >nawet na baaardzo duże odległości. Zwykle używane stacjonarnie,
    >często z bardzo dużymi antenami.
    >
    >A to że w Polsce kierowcy je chętnie zaczęli używać do celów sobie
    >potrzebnych (pytanie o dojazd i misiaczki) to już inna historia.
    >
    >ZZ

    Nie tylko w Polsce. W USA tez CB ejst popularne wsrod kierowcow
    ciezarowek, bo po pierwsze, taka tradycja i kazdy wie gdzie sa jakie
    kanaly do czego, po drugie nie wszedzie jest zasieg telefonow
    komorkowych i policja nasluchuje na "emergency channel", po tzrecie,
    FRS i GMRS nie jest konkurencja z powodow technicznych. Fale za
    krotkie albo moc za mala. No i nei ma tego co sie nazywa "community"

    CB bynajmniej nei zdechlo

    A.L.

  • 14. Data: 2014-02-15 22:49:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub trasę i słyszymy wszystkich zarejestrowanych ze wskazanego
    > obszaru (i możemy do nich mówić - jeśli chcą słuchać).

    Było takie zamknięte oprogramowanie, ale nie upowszechniło się. Pewnie wróci
    w inny sposób. Ale to nie oddaje, że jak można przyłączać się do jakichś
    sieci to można też taką sieć zorganizować w poruszających się samochodach.

  • 15. Data: 2014-02-21 00:45:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > Dla potrzeb łączności między kierowcami idealna byłaby łączność w paśmie
    > 70 cm. Zasięg właśnie taki, jak trzeba. Żadnego odbicia jonosferycznego,

    Żadnego?? O refrakcji, superrefrakcji, tropo, _"sporadycznej"_, inwersji,
    itd. nie słyszał, a? :)

    > modulacja FM. I antenka długości 35 cm.

    Nie tam! 70 cm już ma za ciasno!

    > W niektórych krajach już istnieje "UHF Citizen's Band". Byłby dobry

    ok. 900 MHz, nie pamiętam teraz dokładnie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2014-02-27 15:04:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A nikt nie wpadł jeszcze na pomysł internetowego CB?

    Wpadł, są różne aplikacje, również darmowe. Problem z CB jest taki,
    że jest pewna masa krytyczna, która używa CB. Dlatego jest popularne
    w takiej postaci, w jakiej jest. Dasz kierowcom radio na 70 cm? I kto
    będzie z tego korzystał? Aspekty licencyjne pomijam.

    Dlatego mamy zera, piątki, pasmo nie nadające się do tego oraz AM.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2014-02-27 15:06:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    A.L. <a...@a...com> wrote:

    > komorkowych i policja nasluchuje na "emergency channel", po tzrecie,

    W Polsce OIDW CH9 jest martwy.

  • 18. Data: 2014-02-27 15:09:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> wrote:

    > Squelch nic tu nie da, bo anglik gadający 1500 km stąd otwiera squelcha
    > tak samo jak tir z sąsiedniego pasa. RF Gain by dało, ale kolega kupił
    > radyjko oczywiście bez tego.

    Do Onwy sobie dorobiłem, pewnie do innych radyjek też się da.

    > UHF-CB w Australii ma 5W, wymienialne anteny z możliwością montażu
    > anteny zewnętrznej i 80 kanałów w tym dupleksy repeaterowe. Czegoś
    > takiego potrzeba kierowcom.

    I 20 kanałów by wystarczyło... ale repeatery jak najbardziej.

  • 19. Data: 2014-02-27 15:10:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Nie tam! 70 cm już ma za ciasno!

    Ma ciasno, ale czy coś tam się dzieje? Oprócz ISM i repeaterów na 70kę...

  • 20. Data: 2014-02-28 22:19:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Ma ciasno, ale czy coś tam się dzieje? Oprócz ISM i repeaterów na 70kę...

    Nas tam na samym paśmie (430-440) może niewiele, radio kupiłem, parę razy
    poplułem w sitko i to wszystko... czasem włączam gdzieś z boku zobaczyć, czy
    Pogotowie (to akurat bardziej przy 2m) nadal nie umie prawidłowo mówić do
    mikrofonu, czy taksiarz jedzie na zamówiony kurs na Omulewską, czy
    ochroniarz sprawdził, czy w magazynie wszystko na miejscu... i wyłączam.
    Tylko diodę oświetlającą (latarkującą znaczy się) wymieniłem, bo padła już
    po miesiącu.
    Poza pasmem jest od groma pierdzenia, brzęczenia, burczenia, etc. danych, że
    miejscami szpilki nie wciśniesz.
    Jest kilka miejsc, gdzie wygląda na pusto, ale wolałbym, żeby nie
    wykorzystywano w tym celu naszego pasma. Już i tak śmiecą w nim (433.92(5))
    piloty do autoalarmów i pokrewne.
    Kiedyś mnie ciągnęło do tego, żeby to nonstop wiskać, ale dziś już jakoś
    nie... Nawet i zagadać nie bardzo... choć jak się spotka znajomych, nawet na
    jakimś SKEDzie, to miło się robi :) Jeszcze jednak zostało trochę we mnie
    tej wyjątkowości hobby... choć dziś bardziej bym chciał zejść na KF i wziąć
    klucz do ręki... I chyba najlepiej sztorcowy :) I pagawarit' po-russki :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.