  • 21. Data: 2011-01-09 12:06:14
    Temat: Re: Odp: Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 11:33:34 +0100, f wrote:
    >"pełnych" daltonistów' widzących na szaro chyba w ogóle nie ma
    >Większość mężczyzn ma problem z kolorem czerwonym, duzo gorzej go widzą od
    >kobiet
    >W książeczce testowej widzą co najmniej pierwszą stronę.

    Ja tam jakos nie mialem problemu i z nastepnymi stronami .. az do
    czasu internetu.

    Nie pamietam z jakiej strony to sciagniete:
    http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg
    widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ?
    A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?

    To juz nie tylko test na widzenie kolorow, takze na synteze.

    http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
    domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ?

    http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg
    http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

    http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
    tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

    http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
    73 czy 78 ?

    A moze to wina monitora ?

    Krotka zabawa z gimp, zmiana odcienia
    http://jfox.republika.pl/dalton/72h56.jpg
    http://jfox.republika.pl/dalton/72h173.jpg

    Jest jednak w tym obrazku wyrazna informacja, tylko trzeba ja wydobyc
    (przynajmniej dla mnie wyrazna po wydobyciu)

    J.

  • 22. Data: 2011-01-09 12:17:20
    Temat: Re: Było nie raz - światła na skrzyżowaniu
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Alpines" <alpines@#wpowietrzudwa.pl> wrote in message

    > A nie wystarczy zwykły sekundnik z odliczaniem?
    > Niekiedy najprostsze rozwiązania są najlepsze

    Dokladnie. Nie wiem, po co komplikowac. Licznik odliczajacy do zera i na
    czerwonym i na zielonym.

    --
    Axel

  • 23. Data: 2011-01-09 12:28:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "f" <f...@c...gh> napisał w wiadomości

    > Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
    > Ja nie widzę żadnej
    >
    > Kto nie widzi 6 różnokolorowych pasków?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Deuteranopia
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Protanopia
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Tritanopia
    > Ja widzę
    >
    > tutaj widzę tylko jedną 16
    > http://colorvisiontesting.com/ishihara.htm#demonstra
    tion

    Ja widzę wszystko co ma być widać.
    I jakoś po obejrzeniu wiki nie jestem przekonany, że nieodróżnianie
    czerwonego od zielonego nie jest niebezpieczne dla kierowcy.

  • 24. Data: 2011-01-09 12:31:36
    Temat: Re: Odp: Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Nie pamietam z jakiej strony to sciagniete:
    > http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg
    > widze ze kazda kropka w innym kolorze .. ale jaka liczba ?

    16.

> [...]
    >
    > http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
    > domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ?

    Tak.

    > http://jfox.republika.pl/dalton/42.jpg

    71

    > http://jfox.republika.pl/dalton/52.jpg

    45

    6

    > http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
    > 73 czy 78 ?

    73

  • 25. Data: 2011-01-09 12:31:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 11:51:11 +0100, f wrote:
    >Kto nie widzi liczb 83, 37, 56 na tych planszach?
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
    >Ja nie widzę żadnej

    83 i 37 widze.

    J.

  • 26. Data: 2011-01-09 12:33:19
    Temat: Re: Odp: Było nie raz - œwiatła na skrzyżowaniu
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 09 Jan 2011 12:06:14 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://jfox.republika.pl/dalton/18.jpg

    16.

    > http://jfox.republika.pl/dalton/32.jpg
    > domyslac sie nalezy ze 3 .. ale czy wy to wyraznie widzicie ?

    W oryginale jest to album o rozmiarach około 20x20cm -- lepiej
    widać ;) Z tego co pamiętam, nie miałem żadnych problemów z
    rozpoznawaniem tych liczb.

    > http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
    > tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

    6.

    > http://jfox.republika.pl/dalton/72.jpg
    > 73 czy 78 ?

    73.

    r.
    _____________

  • 28. Data: 2011-01-09 12:36:03
    Temat: Odp: Odp: Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Ja tam jakos nie mialem problemu i z nastepnymi stronami .. az do
    > czasu internetu.

    Obstawiam, ze wielu aktywnych dyskutantów tego wątku (opierdalaczy z
    pyskiem od ucha do ucha, plonkujących co popadnie) bedzie miało problem na
    swoich komputerach zobaczyć wszystkie liczby:
[...]

    Są daltonistami ? Skąd! Jeżdżą szybko i bezpiecznie. Inni to dupki.

  • 27. Data: 2011-01-09 12:36:03
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 09 Jan 2011 12:31:45 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 83 i 37 widze.

    Popatrz pod kątem, może zobaczysz też 56 (ciekawe, jak to
    wychodzi na papierze)..

    r.
    _____________

  • 29. Data: 2011-01-09 12:44:54
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Popatrz pod kątem, może zobaczysz też 56 (ciekawe, jak to
    > wychodzi na papierze)..

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Alepota_barw
    Pod kątem zobaczyłem 83 i 56. Na wprost tylko brudna plama
    Monitor LCD iiyama
    Efekt, jak poprawki w programach graficznych

  • 30. Data: 2011-01-09 13:35:11
    Temat: Re: Było nie raz - ?wiatła na skrzyżowaniu
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-09 12:06, J.F. pisze:

> [...]
    > A czcionka tam fantazyjna, wiec moze 1 moze 7, a dalej 6,5 czy 8 ?
    >
    > To juz nie tylko test na widzenie kolorow, takze na synteze.

    16

    3

> [...]

    45

    > http://jfox.republika.pl/dalton/51.jpg
    > tu nic nie rozpoznaje - mimo ze widze najrozniejsze kolory.

    73

    > A moze to wina monitora ?

    Może być. Kwestia kalibracji lub chociażby ustawienia jasności i nasycenia.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl