  • 1. Data: 2010-07-23 01:04:36
    Temat: Buziaczki zaworów z tłokami w Ford Diesel 1753 cm
    Od: Pedro <p...@o...pl>

    Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami, można coś
    pogiąć?
    Musiałem ściągnąć pęknięte koło pasowe alternatora z wału, nie
    blokowałem wału trzpieniem żeby znów go nie pogiąć(trzpienia), myślałem
    że uda mi się założyć nowe koło pasowe wału w tym samym miejscu co
    poprzednio, jednak po przykręceniu śruby mocowania koła i przekręceniu
    wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi zaworom.
    Pytania jakie mi się nasuwają:
    1) Czy mogę w dzień jeszcze raz spróbować założyć koło pasowe we
    właściwe miejsce, tak aby wypust na kole zgrał się z wpustem na kole
    wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
    rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
    2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
    robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
    3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie zmienić?
    4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?

    Dziękuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-07-23 07:47:13
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 23.07.2010 01:04, Pedro pisze:
> [...]
    > wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem rozebrać cały
    > rozrząd i złożyć go książkowo od początku?
    No ja bym chyba właśnie cały rozebrał i od nowa zgodnie z instrukcja
    składał.

    > 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami, powtarzam
    > robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony
    Eee no bez przesady, wyobraź sobie taki zawór, albo weź go do ręki
    jeżeli masz luzem, spróbuj go zgiąć, szczególnie działając na niego
    wzdłuż jego osi. A teraz sobie przypomnij czy aż taką siłą działałeś na
    wał? No chyba że udało Ci się osiągnąć jakąś większą prędkość obrotową
    wału i przydzwoniłeś z siłą bezwładności, to wtedy może..

    > 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je bezwzględnie
    > zmienić?
    To nie jest prezerwatywa;) Chociaż nie piszesz czy to był nowy pasek czy
    już 5lat jeździł na tym samochodzie.

    > 4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?
    A tego to nie wiem

  • 3. Data: 2010-07-23 09:42:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pedro" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy testując kluczem, ręką, czy tłoki pocałują się z zaworami,
    > można coś pogiąć?

    Zalezy jaki klucz i jaka reka :-)

    Jesli sie nie przykladales do roboty, to pewnie nic sie nie stalo.

> [...]
    > miejscu co poprzednio, jednak po przykręceniu śruby mocowania
    > koła i przekręceniu wału wajchą okazało się ze tłoki dały buzi

    Ale zaraz - na tym kole pasowym [klinowym ?] alternatora jest tez
    pasek rozrzadu ?

> [...]
    > kole wielorowkowym napędzającym pompę wtryskową czy powinienem
    > rozebrać cały rozrząd i złożyć go książkowo od początku?

    Ja tam nie wiem jak dokladnie w tym aucie, ale czego nie ruszales
    to chyba nie musisz poprawiac.
    Aczkolwiek moze byc sensownie wszystko od poczatku poprawnie
    ustawic.

    > 3) Czy mogę użyć obecnych pasków rozrządu czy muszę je
    > bezwzględnie zmienić?

    Mysle ze mozesz, no chyba ze sie jednak przykladales do roboty :-)

    Ewentualnie zdejm pokrywe zaworow i zobacz w jakiej pozycji sie
    spotykaja - jesli zawor maksymalnie otwarty, na szczycie krzywki,
    to nie przenosi sily z tloka na pasek.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-23 11:50:28
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-23 01:04, Pedro wrote:

> [...]
    > zmienić?
    > 4) Czy śrubę do dokręcenia koła pasowego do wału, muszę zmienić na nową?

    5) Oddać samochód mechanikowi, który się na tym zna. Jeśli chcesz
    jeszcze pojeździć oczywiście...

  • 5. Data: 2010-07-23 11:53:35
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-23 07:47, Rafał wrote:

    > To nie jest prezerwatywa;) Chociaż nie piszesz czy to był nowy pasek czy
    > już 5lat jeździł na tym samochodzie.

    Starzy mędrcy powiadają, że raz zdjętego paska (przepracowanego i
    ułożonego) nie wolno powtórnie zakładać. Dlaczego to się można przekonać
    - ale samemu. Poza tym to są groszowe sprawy, więc chyba nie warto
    ryzykować. Dziękuję.

  • 6. Data: 2010-07-23 15:32:01
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > Dziękuje za odpowiedzi

    jakim cudem po zdjeciu kola pasowego alternatora nagle spotyka ci sie tlok z
    zaworem ? imho jakas bzdura totalna

  • 7. Data: 2010-07-23 18:44:22
    Od: Pedro <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-23 11:50, Olek pisze:

    > 5) Oddać samochód mechanikowi, który się na tym zna. Jeśli chcesz
    > jeszcze pojeździć oczywiście...

    Nie;] Jeden mi tak rozrząd zmienił że furmana ledwo paliła, lata
    praktyki, perfekcjonista, ale zapomniał że w tym cudeńku trzeba mieć
    zabawkę zegarową do ustawienia wtrysku.Cóż to już trzeci motor;]
    Nauka kosztuje.W końcu się nauczę;)

  • 8. Data: 2010-07-23 23:57:37
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Pedro pisze tak:

    > 2) Czy mogłem pogiąć zawory przy buziaku zaworów z tłokami,
    > powtarzam robiłem to siłą mięśni i kluczem, akumulator odłączony

    nie, chyba że wyglądasz jak Pudzian i byłeś po jednym piwku :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2010-07-25 15:27:47
    Od: Pedro <p...@o...pl>

    W dniu 2010-07-23 15:32, news pisze:

    > jakim cudem po zdjeciu kola pasowego alternatora nagle spotyka ci sie
    > tlok z zaworem ? imho jakas bzdura totalna

    Takim cudem że to nie koło pasowe alternatora a koło pasowe napędzające
    alternator!

  • 10. Data: 2010-07-26 12:59:13
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > Takim cudem że to nie koło pasowe alternatora a koło pasowe napędzające
    > alternator!

    nadal piszesz bzdury. doucz sie.