  • 11. Data: 2013-09-19 23:13:04
    Temat: Re: Burze i rozłączanie ochronne
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    "Waldek Krolak" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:523b5853$0$3633$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 19.09.2013 16:22, Marek2 pisze:

    > Jak masz ochronniki przeciwprzepięciowe na tablicy i ważne pomiary. To
    > jeśli coś przyjdzie po sieci i uwali sprzęt (po uwaleniu ochronnika),
    > możesz ścigać elektrownię.
    >
    > Chyba tak to było?

    Dom ma 2 lata, po pomiarach i odbiorze. Ochronniki nadają się do śmieci. W
    ich okienkach kontrolnych widać, że są spalone. Ubezpieczenie trochę zapłaci
    ale ile razy można ?

  • 12. Data: 2013-09-19 23:27:08
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Rozłączenie PE powinno ci zapewnić kilka lat odsiadki w pierdlu.

    Myślę, że wystarczy wpierdal pasem po gołej d... i od razu mu przejdzie
    :)

    > A odłączanie stycznikiem całej instalacji i tak nie ochroni przed
    > burzą. Załóż ochronniki warystorowe.

    A co niby te ochronniki mają ochronić?
    Jesteś pewien, że posiadasz wystarczającą wiedzę w temacie, w którym
    próbujesz pomóc?

  • 13. Data: 2013-09-19 23:32:06
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek2" <m...@r...lc> napisał w wiadomości

    > Ale czemu nie PE ?
    >
    > Jeżeli się zaindukuje w kablach, czyli ten drugi przypadek, to jeżeli
    > będzie PE podłączone to wyładowanie poleci do ziemi i zepsuje co
    > najmniej zasilacze, a tak będzie jakbym wyjął wtyczki w ogóle z
    > gniazdek. Mogę dać podwójny stycznik PE równoegle.

    Bo nie i ch.... :)
    Jak przerwiesz PE to możesz mieć problem z prokuratorem, kiedy kogoś w
    domu zabije wyindukowany ładunek elektryczny, który się pojawi na
    obudowach urządzeń (lodówka, pralka, kuchnia itp.) podczas normalnej
    burzy i pomimo, że nie "przywali" ani w sieć, ani w transformator, ale
    tylko gdzieś daleko walnie w ziemię.

  • 14. Data: 2013-09-19 23:35:43
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dom ma 2 lata, po pomiarach i odbiorze. Ochronniki nadają się do
    > śmieci. W ich okienkach kontrolnych widać, że są spalone.
    > Ubezpieczenie trochę zapłaci ale ile razy można ?

    Jakiej klasy były te ochronniki?
    Jak były podłączone i gdzie?
    Gdzie jest uziom?
    Jak jest podłaczone uziemienie do rozdzielni?
    Czy dom posiada instalację odgromową?

  • 15. Data: 2013-09-19 23:47:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-19 23:27, uzytkownik pisze:

    > A co niby te ochronniki mają ochronić?
    > Jesteś pewien, że posiadasz wystarczającą wiedzę w temacie, w którym
    > próbujesz pomóc?

    Dlatego zaproponowałem koledze Marek2, żeby poszedł z tym do
    profesjonalnej firmy konsultingowej.

  • 16. Data: 2013-09-20 11:05:49
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > obudowach urządzeń (lodówka, pralka, kuchnia itp.) podczas normalnej burzy
    > i pomimo, że nie "przywali" ani w sieć, ani w transformator, ale tylko

    Miliony starszych domów i blokowisk nie mają w ogóle PE i żyją.

  • 17. Data: 2013-09-20 12:02:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Miliony starszych domów i blokowisk nie mają w ogóle PE i żyją.

    Tyle, że w tych domach przewód zerowy (neutralny) pełni także rolę
    przewodu ochronnego i tego przewodu się nie rozłącza i jest on
    wielokrotnie uziemiany.
    Tak więc nieprawdą jest, że przewodu PE nie ma w tych obiektach. Ten
    przewoód jest, ale zintegrowany z przewodem zerowym tworzącym przewód
    ochronno-neutralno PEN.

  • 18. Data: 2013-09-20 12:40:49
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    I dzieki temu wspaniałemu pomysłowi mamy faze na obudowie w zależności
    od włożenia wtyczki w gniazdko fantazji montera i konstrukcji urządzenia
    tudzież innej zmywarki.

  • 19. Data: 2013-09-20 12:46:45
    Od: w...@g...com

    A nie doczytales tam na wikipedii że jeszcze można spotkać domy z bezpiecznikiem na
    przewodzie zerowym który wcale nie jest wtedy neutralnym?

  • 20. Data: 2013-09-20 14:03:03
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-09-20 12:46, w...@g...com pisze:
    > A nie doczytales tam na wikipedii że jeszcze można spotkać domy z bezpiecznikiem na
    przewodzie zerowym który wcale nie jest wtedy neutralnym?

    A co ma do tego wikipedia? Przewód PE to fajny pomysł jesłi jest
    stosowany zgodnie z przeznaczeniem bo wkładanie wtyczki odwrotnie bo
    jakis matoł połaczył PE z masa nie jest dobrym pomysłem.