  • 21. Data: 2014-07-02 17:56:51
    Temat: Re: Burmistrz odwolal komendanta za zdjecie na lawecie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-02 17:37, Bydlę pisze:

    > Na chwilę włącz myślenie:
    > Fotodadar strzelił fotę lawecie wiozącej przyczepę z plakatem wyborczym
    > burmistrza.
    > Numeru rejestracyjnego lawety nie dało się odczytać. Przyczepa go nie
    > miała.
    > No to burmmistrz jest winien...

    Nie jest. Nie ma przepisu nakazującemu facjacie z bilbordu robić
    cokolwiek. A jest przepis nakazujący wskazać komu się powierzyło pojazd,
    bez względu na to co jest powodem takiego pytania. W Twoim przypadku
    pytanie do burmistrza jest bezcelowe, ale pytanie do właściciela lawety
    - owszem. Nie dlatego, aby jego ukarać (i w całej tej "aferze lawetowej"
    nie słyszałem, aby SM chciała ukarać właściciela za przekroczenie
    prędkości), tylko aby ustalić kierującego tym zestawem, czy innym
    rodzajem pojazdów.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2014-07-02 17:58:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-02 17:56, Liwiusz pisze:
    > do właściciela lawety

    "Do właściciela przewożonego na lawecie pojazdu" - oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2014-07-02 17:59:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, July 2, 2014, 4:45:28 PM, you wrote:

    [...]

    > Jak się w to wgłębić myślami, to sprawa z lawetą nie jest pozbawiona sensu.

    Jest pozbawiona podstawy prawnej. Żądanie było NIELEGALNE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-07-02 18:12:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-07-02 17:56:51 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Nie jest. Nie ma przepisu nakazującemu facjacie z bilbordu robić cokolwiek.

    Więc modyfikuję:
    1. (przykład najprostszy, praktykowany): nie da się odczytać numeru
    pojazdu, koniec sprawy.
    2. nie da się odczytać numeru pojazdu, laweta jest piętrowa i przewozi
    pojazdy z jednego komisu do drugiego (tak, na zdjęciu są dwie czytelne
    tablice należące do pojazdów przewożonych
    3. na lawecie (wiem, przekombinowane, ale do dyskusji w sam raz) jest
    tablica podniesiona z drogi. Tablicy lawet nie udało się odczytać.

    IMO za każdym razem sprawa musi wyłądować w koszu (rozmawiamy o dojeniu
    kierowców, nie o sprawach o morderstwo).

    > A jest przepis nakazujący wskazać komu się powierzyło pojazd, bez
    > względu na to co jest powodem takiego pytania.

    Tak, wiem, ale z powodów jak wyżej odrzucam sens prowadzenia całej sprawy.
    Właśnie przykład z twarzą burmistrza (osoba ZNANA straży!) dowodzi, że
    bagaż nie nie popełnia wykroczeń.
    :-)

    > W Twoim przypadku pytanie do burmistrza jest bezcelowe

    On doskonale wie, u kogo zamówił plakatowanie pojazdów.
    ;>>>

    > , ale pytanie do właściciela lawety - owszem.

    Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2014-07-02 18:59:06
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > tylko aby ustalić kierującego tym zestawem, czy innym rodzajem pojazdów.

    Otóż ... przepis mówi o wskazaniu komu się powierzyło do kierowania. Jak się
    komuś powierzyło do przewiezienia na lawecie to żądanie jest bezprawne.

  • 26. Data: 2014-07-02 20:13:34
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 2 Jul 2014 11:15:48 +0200, huri_khan <s...@s...pl> wrote:

    >A tablice lawety nie wskazują komu powierzył ?

    Laweta miała zagraniczne numery.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 27. Data: 2014-07-02 20:18:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Hello Liwiusz,
    >
    > Wednesday, July 2, 2014, 4:45:28 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jest pozbawiona podstawy prawnej. Żądanie było NIELEGALNE.

    Jakie warunki muszą być spełnione, aby można było pytać?

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2014-07-02 20:20:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-02 18:12, Bydlę pisze:

    > Ale go nie znasz, gdyż numer jest nieczytelny, więc sprawa do kosza.

    Omskło mi się - do właściciela przewożonego pojazdu.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-07-02 20:43:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.wsisiz.edu.pl
    *K* napisał(-a):

    > jestes krewnym komendanta czy trolujesz?

    To się nie wyklucza :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2014-07-02 20:50:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, July 2, 2014, 8:18:35 PM, you wrote:

    > Jakie warunki muszą być spełnione, aby można było pytać?

    Musi istnieć zapis prawa, który pozwala pytać. Pojazdem w ruchu była
    lawet i to do właściciela lawety powinno być kierowane zapytanie.

    --
    Best regards,
    RoMan