  • 51. Data: 2014-06-18 21:33:39
    Temat: Re: Blokady alkoholowe "na razie" dla "nietrzeźwych kierowców"!
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 19:52:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Istnieje jak istnieje - zlikwidujesz pijakow, a 3 tys trupow rocznie
    >
    > zostanie, bo ci zawinieni przez pijanych kierowcow to ponizej 5%.
    >

    > W krajach gdzie ludzie spokojniejsi, FR wiecej a policja wydajniejsza,
    >
    > tam byc moze pijani stanowia problem, gdy na trzezwo wypadkowosc jest
    >
    > znikoma.
    >

    > J.

    5% z 3 tysięcy to 150 osób. Chciałbyś być jednym z tych stu pięćdziesięciu?

  • 52. Data: 2014-06-19 09:33:05
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-17 08:42, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Rząd przyjął nowelizację Kodeksu karnego, która wprowadzi odpowiednie
    > przepisy.
    > Na razie ma to dotyczyć tych, których złapali.
    > Jak nie zaprotestujemy, za jakiś czas będzie obowiązkowa dla wszystkich.
    >
    > Nie wierzycie?
    >
    > Pamiętacie emerytury?
    >

    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Znakomita sprawa. Koniec z "polowaniami na czarownice", szukania dziury
    w całym. Jednak aparaty mające eliminować rzekome zagrożenia na drodze
    przez kierowców po kieliszku powinien rząd sfinansować z budżetu, wszak
    sprawa dotyczy bezpieczeństwa obywateli.

  • 53. Data: 2014-06-19 11:10:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2014 12:33:39 -0700 (PDT), k...@g...com

    > 5% z 3 tysięcy to 150 osób. Chciałbyś być jednym z tych stu pięćdziesięciu?

    Niby nie, ale latwiej zostac jednym z 3000 niz jednym z 150, wiec to
    znikoma roznica.

    Poza tym ja jakis dziwny jestem, nie jezdze 70, choc to tak
    bezpiecznie, nie lubie swiatel w poludnie zapalac, a nawet nie mam
    odruchu zapinania pasow ...

    J.

  • 54. Data: 2014-06-19 11:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2014 23:53:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    nterlock/11670456#!0fwr2

    > Trzeźwy kolega wystarczy. Albo pies.

    Czytnik linii papilarnych w kierownicy, PJ z chipem, i bez waznego nie
    pojedziesz :-)

    Obok szczelina na karte kredytowa i automatyczne sciaganie naleznosci
    z FR. Kamerka w zderzaku i moze sciagac za ciagle linie.
    Albo gps wbudowany i sciaganie bez FR :-)

    J.

  • 55. Data: 2014-06-20 01:37:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2014, k...@g...com wrote:

    > 5% z 3 tysięcy to 150 osób. Chciałbyś być jednym z tych stu pięćdziesięciu?

    Ja w żadnym razie, cały problem w tym, że w świetle faktu, iż policja
    wyłapuje "ostrożnie jadących" (w nadziei polepszenia statystyki łapania
    pijanych, na zasadzie "jedzie ostrożnie to może pijany"), podstawowe
    jest pytanie, czy jeśli TEN SAM CZŁOWIEK pojedzie trzeźwy, to czy
    pojedzie BEZPIECZNIEJ.
    Bo jeśli każde +0,1 promila skompensuje sobie +20 km/h i 5m mniej
    miejsca potrzebnego na wyprzedzania, to wcale nie byłbym pewien, czy
    aby chciałbyś być w tych 200 którzy będą ofiarami nie-nietrzeźwych
    szaleńców.
    Co do tego, że NORMALNY CZŁOWIEK raczej z 0,2% (dwa promile) nie
    pojedzie możemy być zgodni.
    Odpowiedź na pytanie, czy NIENORMALNY pojedzie bez alkoholu BEZPIECZNIE
    wcale nie jest taka oczywista.

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2014-06-20 20:18:31
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 19 Jun 2014 09:33:05 +0200, Trybun napisał(a):

    > Znakomita sprawa. Koniec z "polowaniami na czarownice", [...]

    Tak? To skąd będą wiedzieli komu to ustrojstwo założyć? :>

  • 57. Data: 2014-06-20 20:23:08
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2014 01:37:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > podstawowe jest pytanie, czy jeśli TEN SAM CZŁOWIEK pojedzie trzeźwy,
    > to czy pojedzie BEZPIECZNIEJ.

    Oczywiście, że nie. Jak byłem sporo młodszy, to znałem jednego
    człowieka, z którym autentycznie bałem się jeździć tylko i wyłącznie
    wtedy, gdy był trzeźwy. A przecież w tych sprawach jednostkowe przypadki
    są niezmiernie ważne. ;>

  • 58. Data: 2014-06-22 11:09:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-18 14:58, elmer radi radisson wrote:

    > A jednoczesnie u nas istnieje w skali szczegolnej problem pijakow
    > za kierownica, wiec na tym wypadaloby sie skupic.

    Głównie ze względu na to że mamy 0,2 a nie 0,5, policja robi trzeźwe
    poranki których targetem nie są pijani za kółkiem a ci co byli pijani
    wczoraj, a połowę pijanych kierowców stanowią rowerzyści.

    Jak podzielisz oficjalną liczbę "pijanych kierowców" przez trzy top
    wcale już tak szczególnie wyglądać nie będziemy.

    Shrek.

  • 59. Data: 2014-06-22 15:00:53
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 11:09:09 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >

    > Jak podzielisz oficjalną liczbę "pijanych kierowców" przez trzy top
    >
    > wcale już tak szczególnie wyglądać nie będziemy.

    Oprócz pierdolenia tutaj możesz niedługo iść na wybory i wybrać takich co obiecają że
    zrobią do 0,5 że trzeźwy jak świnia. Jak by policja wzięła się za pracę a nie za
    zabezpieczanie redakcji gazety to za miesiąc ubyło by 30% samochodów na drogach bo
    kierowcy przestali by być kierowcami. Tylko kto by wtedy kupował paliwo? Masz problem
    alkoholowy że tak bronisz nałogów?

  • 60. Data: 2014-06-22 22:01:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-06-22 15:00, k...@g...com wrote:

    > Oprócz pierdolenia tutaj możesz niedługo iść na wybory i wybrać takich co obiecają
    że zrobią do 0,5 że trzeźwy jak świnia.

    Po pierwsze, to kłamcę można poznać choćby na podstawie tego, że
    cokolwiek mówi przed wyborami. Po drugie, to jak mam z tego powodu
    wybierać JKM to w dupie mam taki wybór. Po trzecie to tłuszcza taka jak
    ty chce igrzysk i zawsze będą w przewadze - uroki demokracji.

    > Jak by policja wzięła się za pracę a nie za zabezpieczanie redakcji gazety to za
    miesiąc ubyło by 30% samochodów na drogach bo kierowcy przestali by być kierowcami.

    Tylko po co?

    > Tylko kto by wtedy kupował paliwo?

    Chociażby. Choć są jeszcze inne aspekty - wielu osobom samochód jest po
    prostu niezbędny żeby dojechać do pracy. Jak ich go pozbawisz, to
    zamiast zysków z podatków masz wydatki na bezrobotnych - bez sensu.

    > Masz problem alkoholowy że tak bronisz nałogów?

    Nie - po prostu _trzeźwo_ myślę i wiem, że wbrew temu co na usiłują
    wmawiać politycy i dziennikarze to nie nie "pijany kierowca" z 0.3
    promila na rowerze jest problemem nad którym warto się rozwodzić. A już
    na pewno nie warto komuś z tego powodu paprać kariery i zamiast odcinać
    zyski z podatków, akcyzy i Vatu dopłacać do bezrobotnego (albo jeszcze
    lepiej więźnia jak drzewniej bywało). To czy sam piję alkohol nie ma tu
    nic do rzeczy.

    Shrek.