  • 71. Data: 2009-08-09 21:13:33
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: Marek Marczykowski <m...@s...nie>

    On 2009-08-09, Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

    > Mam przypadek(i) spamu wysyłanego po autoryzacji SMTP AUTH :/
    > Nie często, ale jest ... raz na kwartał.

    Ja za to miałem przypadek wysyłania spamu przez webmail. Jak blokowanie
    tcp/25 będzie standardem to takie akcje też będą normalne, ale dużo
    łatwiej z tym walczyć (filtry na pocztę wychodzącą + blokowanie userów).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Marczykowski | gg:2873965 | RLU #390519

  • 72. Data: 2009-08-10 17:33:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Sunday, August 9, 2009, 6:38:17 PM, you wrote:

    [...]

    > Przypominają mi się bardzo autorytatywne wypowiedzi jak to
    > np. greylisting nie ma prawa działać, bo przecież tak łatwo go
    > uwzględnić.

    Jak na razie, to jedyny efekt działań greylist, to wielogodzinne
    opóźnienia w dostarczaniu poczty. Absurd i tyle. Skuteczność
    antyspamowa - zerowa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 73. Data: 2009-08-10 17:45:58
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009 19:33:38 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > Jak na razie, to jedyny efekt działań greylist, to wielogodzinne
    > opóźnienia w dostarczaniu poczty. Absurd i tyle. Skuteczność

    "Jak na razie" to przez ostatnie parę lat greylisting dawał skuteczność
    antyspamową w najlepszym okresie przekraczającą 70%. Obecnie rzeczywiście
    zombies są skuteczniejsze (powtarzają próby) i skuteczność greylistingu
    drastycznie spadła.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 74. Data: 2009-08-10 18:14:35
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 10.08.2009, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wroted:

    > Jak na razie, to jedyny efekt działań greylist, to wielogodzinne
    > opóźnienia w dostarczaniu poczty.

    Wielogodzinne? Naprawdę? Dlaczego wielogodzinne?

    > Absurd i tyle. Skuteczność antyspamowa - zerowa.

    Teoretycznie.

    http://staniak.ovh.org/mailgraph.png

    Druga część wykresu pokazuje sytuację po włączeniu greylist.
    Może jestem jakiś dziwny, ale różnica między ok. 120 a ok. 40
    nie jest dla mnie "zerowa".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 75. Data: 2009-08-10 18:21:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Szymon,

    Monday, August 10, 2009, 7:45:58 PM, you wrote:

    > "Jak na razie" to przez ostatnie parę lat greylisting dawał skuteczność
    > antyspamową w najlepszym okresie przekraczającą 70%.

    Przez miesiąc w ciągu tego okresu?

    > Obecnie rzeczywiście zombies są skuteczniejsze (powtarzają próby) i
    > skuteczność greylistingu drastycznie spadła.

    Za to idiotyczność opóźnień normalnej poczty stała się wyjątkowo
    dokuczliwa w kontaktach biznesowych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 76. Data: 2009-08-10 18:23:54
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Za to idiotyczność opóźnień normalnej poczty stała się wyjątkowo
    > dokuczliwa w kontaktach biznesowych.

    Nie wiesz, jak działa greylisting, prawda?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 77. Data: 2009-08-10 18:30:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Monday, August 10, 2009, 8:14:35 PM, you wrote:

    > Wielogodzinne? Naprawdę? Dlaczego wielogodzinne?

    Mnie się pytasz? Zapytaj tych, którzy to wymyślili i potem mam coś
    takiego:
    03:55:45 CET

    Na szczęście zrezygnowałem z usług dostawcy stosującego greylisty.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 78. Data: 2009-08-10 18:31:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Monday, August 10, 2009, 8:23:54 PM, you wrote:

    > Nie wiesz, jak działa greylisting, prawda?

    Ależ wiem - w jednym przypadku opóźniło mi pocztę o ponad 20 godzin.
    Serdeczne dzięki - więcej nie skorzystam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 79. Data: 2009-08-10 18:45:10
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 10.08.2009, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wroted:

    > Mnie się pytasz? Zapytaj tych, którzy to wymyślili i potem mam
    > coś takiego:

    03:55:45 CET

    Ale wiesz z grubsza jak to działa? Że widełki okresu opóźnienia są
    konfigurowalne, a widziane wcześniej trójki ip_klienta/nadawca/odbiorca
    są wpuszczane bez opóźnienia?

    GS

  • 80. Data: 2009-08-10 18:55:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Monday, August 10, 2009, 8:45:10 PM, you wrote:

    > Ale wiesz z grubsza jak to działa? Że widełki okresu opóźnienia są
    > konfigurowalne, a widziane wcześniej trójki ip_klienta/nadawca/odbiorca
    > są wpuszczane bez opóźnienia?

    Teoretycznie. Praktyka była jak powyżej. Absurdalnie i
    niedopuszczalnie. I nie było z kim rozmawiać, żeby to qrestwo
    wyłączyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl