  • 11. Data: 2009-07-13 22:23:40
    Temat: Re: Będą czulsze matryce?
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Na rewolucję chyba nie ma co liczyć. Producentom będzie trudno się wyłamać
    > CMOSów opartych na obecnej technologii :-)
    >
    > Maciej

    Jasne, że to będą dalej podobne matryce, ale inny, lepszy fotodetektor.
    Każda zmiana czułości na plus mile widziana, choć oczywiście zwiększenie
    dynamiki jeszcze bardziej.

  • 12. Data: 2009-07-13 22:26:40
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    m0w wrote:

    > Jasne, że to będą dalej podobne matryce, ale inny, lepszy
    > fotodetektor. Każda zmiana czułości na plus mile widziana, choć
    > oczywiście zwiększenie dynamiki jeszcze bardziej.

    Dynamika matrycy jest sporo lepsza niz dynamika slajdu, jednak w
    prezentowanych fotografiach nie widać jakiś specjalnych zalet tej
    poprawionej dynamiki. Jak ktoś myślał i umiał robić zdjecia to i cyfra mu
    nie przeszkadza, a jak ktos jest ignorantem...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-07-14 15:21:30
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > poprawionej dynamiki. Jak ktoś myślał i umiał robić zdjecia to i cyfra mu
    > nie przeszkadza, a jak ktos jest ignorantem...

    Nie wiem czy zamierzałeś kogoś obrazić superprofesjonalisto:), bo tak to
    zabrzmiało...

    Co powiesz na czarno-białe negatywy i ich rozpiętość tonalną?
    Zwłaszcza odpowiednio naświetlone i wywołane.
    Pewnie, że cyfrą wiele mozna zrobić. Jednak jest spora różnica
    jeśli cos prześwietlisz (odrobinę) na filmie i w cyfrze.
    Jakoś w technice analogowej nigdy nie miałem zupełnego braku informacji
    w światłach.

  • 14. Data: 2009-07-14 16:10:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, m0w wrote:

> [...]
    [...]

> [...]
    > jeśli cos prześwietlisz (odrobinę) na filmie i w cyfrze.
    > Jakoś w technice analogowej nigdy nie miałem zupełnego braku informacji

    Kup S5 ;)
    (właśnie tak jest tam "upchnięty" zapas skali - w światłach)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-07-15 12:30:04
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Z jednej strony przydały by się? Z drugiej, czy nie pozbawią resztek
    > myślenia?

    to zalezy od wielkosci zasobow.