eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie w bev do wyrzucenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 187

  • 41. Data: 2023-04-28 06:09:57
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2023 o 15:00, J.F pisze:

    >> A jeśli nie i np. był to Leaf z początków produkcji, czy trojaczek - to
    >> to nie ma chłodzenia baterii, a o BMS dbających o jej stan, oraz
    >> chłodzeniu nikt nawet nie myślał.
    >
    > BMS pewnie Leaf juz ma

    "dbających o jej stan" było dodane celowo.
    Leaf w pierwszych wersjach to po prostu nieudana konstrukcja.

    > A jak kupileś Leafa, to nie pisałeś czegos o trwałości baterii?

    Nie.
    Za to pozbyłem się szybko, bo okazał sie totalnie niewydajny, a jak
    tylko dowiedziałem się o brakach w jej chłodzeniu, to odpuściłem zakup
    Leafa II.

    > A tu patrz w artykuł - czemu nam podają dane ze starych modeli Tesli,
    > a nie z nowych ...

    Raz że pewnie danych o nich jest więcej, a dwa - pewnie mniejsze baterie
    nie wypadają tak dobrze, z uwagi na konieczną większą ilość cykli.
    Wyjaśniono w artykule.


  • 42. Data: 2023-04-28 06:13:18
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2023 o 15:11, J.F pisze:
    > On Wed, 26 Apr 2023 20:36:13 +0200, nadir wrote:
    >> W dniu 26.04.2023 o 18:55, J.F pisze:
    >>> Ale teslę masz?
    >>
    >> A gdzież tam, Citroen C-Zero.
    >>
    >>> Bo ze jest rózna jakosc baterii, to nie dziwi.
    >>
    >> Ale chyba nie aż taka?

    Właśnie taka.
    6 razy mniejsza bateria - 6 razy większe zużycie.

    >> 320000km i spadek pojemności o 12%
    >> 80000km i spadek o 20-30%
    >>
    >>> Pytanie tylko, czy Tesla ma same dobre ...
    >>
    >> Podejrzewam lepsze zarządzanie energią niż w C-Zero oraz efekt skali.
    >> Większa bateria i mniej wydojona, bo zasięg duży, lepiej służy bateriom
    >> niż ciągłe "jeżdżenie na oparach" w małym wozidle.

    Dokładnie tak.
    Niestety, elektryki z mikrobateriami nie nadają się zbytnio do niczego.
    Mam smarta, można nim na miasto wyjechać, ale to wszystko.

    >
    > Akurat te pojazdy, które mają takie przebiegi, to raczej sporo
    > jezdziły.
    > Choc być moze trzeba brac poprawke na USA. Regularne 100km dziennie
    > i mamy 36kkm rocznie i 300kkm po 8 latach, a bateria nigdy nie
    > wyładowana nawet w połowie.
    >
    > Ale moze to własnie "cykle" szkodzą, i lepiej ładowac co 300km,
    > niz co 100 ..

    Bez różnicy, cykle liczą się pełne.
    Chodzi o to, że na 300 kkm bateria 90 kWh zrobi tych cykli 6 razy mniej
    niż taka 15 kWh jak w trojaczku....


  • 43. Data: 2023-04-28 06:15:11
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2023 o 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .04.2023 o 21:20 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >
    >
    >> Zakładając, że dzienny przebieg wymaga 20 albo 13% pojemnosci ..
    >> to lepiej doładowywac codziennie, co 2 dni czy co 3?
    >> A moze jednak co 5, bo  ?
    >
    > Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste.

    Nieprawda.
    Liczą się TYLKO pełne cykle, a zdecydowanie gorsze od częstego
    doładowywania, jest ładowanie w złych warunkach (0-10%,80-100%, ujemne
    temperatury itd).


  • 44. Data: 2023-04-28 06:25:16
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-04-2023 o 17:54, J.F pisze:

    > Jest inna sprawa - jak ciągniesz z tej baterii troche amperów,
    > to z powodu rezystancji wewnętrznej napięcie spada.
    > A komputer/BMS pilnuje, aby baterii nie rozładować za mocno,
    > i odcina przy niskim napięciu.

    Miałem kiedyś tak w smarcie - skończył jazdę z 7% w baterii, ale pod górkę.
    Już dalej nie pojechał bez doładowania, komputer musiał zapamiętać
    poprzednie zużycie.

    Gdyby było bardziej płasko, na pewno dojechałby do celu (zabrakło ze 2
    km do ładowarki).


  • 45. Data: 2023-04-28 06:54:45
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 21:53, J.F pisze:

    >> Imho mniej przyjmuje i mniej oddaje. Tylko że skoro producenci baterii
    >> twierdzą że ma on 80% pojemności to znaczy że powinna się naładować do
    >> 80% i "wydalić" z siebie 80% zasięgu początkowego.
    >
    > No i wydali 80% ładunku ... przy małym prądzie.

    A przy dużym? Gdzieś ta energia się musi wydzielić albo dalej w aku jest.



    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 46. Data: 2023-04-28 06:58:08
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 06:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W dniu 27-04-2023 o 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .04.2023 o 21:20 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>
    >>> Zakładając, że dzienny przebieg wymaga 20 albo 13% pojemnosci ..
    >>> to lepiej doładowywac codziennie, co 2 dni czy co 3?
    >>> A moze jednak co 5, bo ?
    >> Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste.
    >
    > Nieprawda.
    > Liczą się TYLKO pełne cykle, a zdecydowanie gorsze od częstego
    > doładowywania, jest ładowanie w złych warunkach (0-10%,80-100%, ujemne
    > temperatury itd).


    Przy LiFePO4 nie ma czegoś takiego jak pełne cykle.
    Weź sobie kartę techniczną dowolnego takiego akumulatora i zobacz co
    producent podaje.
    Zazwyczaj znajdziesz tam:
    80 % DoD 2500 cykli
    70 % DoD 3000 cykli
    50 % DoD 5000 cykli
    30 % DoD 7000 cykli
    gdzie DoD głębokość rozładowania
    Przy 10% możesz mieć 100 000 cykli.


    TG


  • 47. Data: 2023-04-28 07:00:39
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 00:00 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > W dniu 27.04.2023 o 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>> Zakładając, że dzienny przebieg wymaga 20 albo 13% pojemnosci ..
    >>> to lepiej doładowywac codziennie, co 2 dni czy co 3?
    >>> A moze jednak co 5, bo ?
    >> Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste.
    >>
    > Z tymi cyklami to nie tak chyba. Cykl należy rozumieć jako rozładowanie
    > pełne i naładowanie.

    Wpisz w google: lifepo4 Number of cycles vs. Depth of discharge
    i przełącz się na grafikę.

    TG


  • 48. Data: 2023-04-28 07:00:42
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 21:48, J.F pisze:

    >> No w niesprawnym zwykle Rw też idzie w górę:P
    >
    > bardziej o przeciętnosc chodzi.
    > Tzn mowimy o mierniku, ktory podaje pojemnosc akumulatora w krótkim
    > pomiarze, bez rozładowywania całkowitego.

    No zwykle - ale jakiś dość duży prąd jednak ciągnie.

    >> E tam. A i jakie silnik - ile realnie potrzebujesz amperów, żeby go
    >> rozkręcić? 400? 30miliomów. Jest z czego schodzić:)
    >
    > No ale skoro wstawili 50Ah, to widac 20 nie wyrabia.
    > A mnie zostalo 4.

    E tam. Do rozruchu potrzebne są ampery nie amperogodziny. Chyba że do 10
    rozuchu to już tak;)

    >> Dobre wytrzymują nawet dyszkę. A w systemach wymieniasz obligatoryjnie
    >> co 4 lata - ekologia kurwa! I muszę płacić za utylizację dobrych akuu.
    >
    > Moje widac kiepskie, bo naprawde mocno zuzyte.

    A gdzie tam - mierze je czasem i wszystkie mają powyżej znamionowej. A
    mierze je miernikiem za grubą kasę (który w sumie też mierzy rezystancję
    i prąd

    >> Nawet mierzyłem - 110% pojemności znamionowej. Ale tylko jedną taką
    >> firmę znam - wszelkie inny gówna wylatują wcześniej niż 4 lata z uwagi
    >> na spadek pojemności poniżej 80%.
    >
    > Pochwal sie firmą? CSB?

    Europower.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 49. Data: 2023-04-28 07:00:50
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2023 o 06:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .04.2023 o 06:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 27-04-2023 o 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .04.2023 o 21:20 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>>
    >>>> Zakładając, że dzienny przebieg wymaga 20 albo 13% pojemnosci ..
    >>>> to lepiej doładowywac codziennie, co 2 dni czy co 3?
    >>>> A moze jednak co 5, bo  ?
    >>>  Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste.
    >>
    >> Nieprawda.
    >> Liczą się TYLKO pełne cykle, a zdecydowanie gorsze od częstego
    >> doładowywania, jest ładowanie w złych warunkach (0-10%,80-100%, ujemne
    >> temperatury itd).
    >
    >
    > Przy LiFePO4

    Masz taką baterię w swoim aucie?


  • 50. Data: 2023-04-28 07:26:29
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 07:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W dniu 28-04-2023 o 06:58, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .04.2023 o 06:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
    >>
    >>> W dniu 27-04-2023 o 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>> W dniu .04.2023 o 21:20 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>>>
    >>>>> Zakładając, że dzienny przebieg wymaga 20 albo 13% pojemnosci ..
    >>>>> to lepiej doładowywac codziennie, co 2 dni czy co 3?
    >>>>> A moze jednak co 5, bo ?
    >>>> Im mniej cykli ładowania tym lepiej, chyba to jest oczywiste.
    >>>
    >>> Nieprawda.
    >>> Liczą się TYLKO pełne cykle, a zdecydowanie gorsze od częstego
    >>> doładowywania, jest ładowanie w złych warunkach (0-10%,80-100%, ujemne
    >>> temperatury itd).
    >> Przy LiFePO4
    >
    > Masz taką baterię w swoim aucie?

    Sprawdź w goglach to co napisałem dla Twojej baterii - nie ma znaczenia
    czy to jest litowo-jonowa czy
    LiFePO4 - różna będzie tylko krzywa, ale zależność ta sama.

    TG

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: