  • 41. Data: 2012-07-14 22:33:45
    Temat: Re: Bateria podtrzymujaca ustawienia BIOS
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-07-14 20:50, Remek pisze:

    > Przypomina mi to rozumowanie mojego znajomego, który kupował drugi samochód,
    > bo w używanym zepsuł się rozrusznik. Trochę powagi proszę.

    A gdyby koszt naprawy tego rozrusznika (koszt diagnozy w tym przypadku)
    trzy razy przewyższał wartość tego samochodu? :-)
    Oczywiście bez naprawy innych podzespołów które w tym wieku w każdej
    chwili mogą przestać działać.
    Też chciałbym poznać diagnozę i sposób naprawy :-) ale cienko to widzę.
    Przykład podałeś właśnie jakby wymiana baterii załatwiła sprawę.

  • 42. Data: 2012-07-16 15:03:57
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "z" napisał:

    > Też chciałbym poznać diagnozę i sposób naprawy :-) ale cienko to widzę.

    Podałem. Pomiar prądu pobieranego z baterii. Wtedy będzie jasne o co chodzi.
    Najczęściej elektrolit w płycie.

    > Przykład podałeś właśnie jakby wymiana baterii załatwiła sprawę.

    W którym miejscu? Czytaj uważnie.

    Remek

  • 43. Data: 2012-07-18 22:28:34
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-14 21:43, Remek pisze:

    > Miałem podobny problem z K7S5A. I nie była to wina baterii. Napięcie do
    > CMOSa jest podawane przez chipset i jakiś lut puścił. Wrzuć temat w Googla.
    > Może coś znajdziesz.

    Na razie podłączyłem 2 baterie AA i sprawdzę jak długo na nich pochodzi.
    Jeśli nie będzie poprawy to zmierzę prąd pobierany z baterii.
    Googlanie dało sporo potencjalnych przyczyn zaczynając od tych podanych
    już w tym wątku a kończąc na uszkodzeniu jakiegoś obszaru pamięci. W
    takim przypadku taniej wyjdzie podmienić płytę główną.

    T.

  • 44. Data: 2012-07-19 06:48:55
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-07-16 15:03, Remek pisze:
    > Podałem. Pomiar prądu pobieranego z baterii. Wtedy będzie jasne o co chodzi.
    > Najczęściej elektrolit w płycie.

    I będzie wszystko jasne?
    Tak z ciekawości. Ile usługowo na mieście kosztowałaby wymiana
    elektrolitów. Czy to jest 100% skuteczne i bezpieczne?