  • 21. Data: 2012-05-21 23:18:30
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jpeako$n9l$...@i...gazeta.pl...

    > prowadze rowniez wlasna DG i wiem co to VAT - chocby co miesiac
    > odwiedzajac US z VAT-7:) Ale ja nie o tym.
    >
    > Jesli samochod sluzy do pracy - OK - powinien byc normalnie VAT
    > odliczany - tu nie mam zadnych zastrzezen.
    > Tyle, ze u nas jest tak, ze kazdy naciagalby to na maksa - kupil auto
    > sobie, zonie, dzieciom - wszystko na firme by VAT odliczyc i w koszta
    > wliczyc celem pomniejszenia podatku - a ze samochody uzywane prywatnie, to
    > juz go nie interesuje. I niestewty te auta nie sluzylyby wcale osiagnieciu
    > dochodu wprost.

    I na to jest rozwiązanie - niższe podatki, na tyle niskie, żeby nie opłacało
    się ich unikać.

    > U nas jest niestety jak wyzej opisalem - nagminne naciaganie by jak
    > najbardziej 'odkuc sie'.

    Względnie, żeby jednak na działalności nie stracić.

  • 22. Data: 2012-05-21 23:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 May 2012, AL wrote:

    > To takie samonapedzajacy sie mechanizm (a ustawodawca tez kombinuje, gdyz
    > przymyka oko na to co sie dzieje na rynku - czyli tysiace bankowozow).

    Formalnie nie ma podstaw aby się czepiać, idac ta droga trzeba by
    wyłaczyc z odliczania VAT coraz szersze kategorie samochodów.
    A nie o to chodzi - tak jak pisałes, "zgodnie ze sztuka" jest
    oddzielenie użytkowania służbowego od osobistego.
    Tyle, że w .pl wzbudza to zdumienie "to jak, mam miec osobny
    samochód??" :P (w inny sposób zas całe rzesze będa naciagać
    jak tylko się da).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-05-21 23:24:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    >"Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
    >opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny",
    >musi
    >być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system
    >transmisji
    >alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
    >jest w w miejscu koła zapasowego."

    >Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
    >kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
    >będzie w przypadku bardzo drogich aut.

    Zaslyszane: jesli produkujemy pojazd w jednej sztuce - homologacja nie
    jest wymagana.
    Nie wiem jak z bankowozem.

    Jesli produkujemy w wiekszej ilosci sztuk ... homologacja wystarczy
    jedna, czekamy na odwaznego producenta, ktory zasypie kraj bankowozami
    :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-05-22 09:25:43
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    AL nabazgrał(a):

    > przy kupnie nowego auta masz jeszcze VAT do zwrotu - im drozsze autko tym
    > interes przerobienia auta na bankowoz bardziej oplacalny.

    Dokładnie ... u mnie na parkingu firmy stoją Q7 V12 oraz RS6 PRO+ oba
    firmowe :)

  • 25. Data: 2012-05-22 09:28:55
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-22 09:25, Chris pisze:

    > Dokładnie ... u mnie na parkingu firmy stoją Q7 V12 oraz RS6 PRO+ oba
    > firmowe :)

    jeśli stać ich na kupno takich aut to najprawdopodobniej zapłacili (i co
    miesiąc płacą) już tyle podatku, że to odliczenie waty powinno im się
    obligatoryjnie należeć...

    Lukasz

  • 26. Data: 2012-05-22 10:52:12
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > No wiesz, zamiast zainwestować 10.000PLN w interes i
    > zarabiać więcej, lepiej zainwestować 10.000PLN w
    > homologację i oszczędzić 500zł co miesiąc. Polak nie da
    > sobie pluć w twarz urzędowi!

    Żeby była jasność: nie popieram nadmiernej fiskalizacji, a u
    nas to powoli robi się paranoja. Wkurza mnie płacenie
    podatków które w większości są marnotrawione. Ale prawo
    jakie jest takie jest, niestety :-(. I dlatego uważam
    przerabianie aut na bankowozy za jazdę po bandzie. MZ przy
    pierwszej kontroli US wyjdzie na jaw, że delikwent nigdy nie
    świadczył i nie świadczy usług przewozu pieniędzy (może poza
    nielicznymi wyjątkami), czyli przerobienie auta nie wpłynęło
    na uzyskanie przychodu i nie może być kosztem jego
    uzyskania. Oczywiście ja też uważam niemożność odliczenia
    pełnego VAT-u od gabloty firmowej i od paliwa do niej za
    sku....stwo.

  • 27. Data: 2012-05-22 10:55:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-22 10:52, Robert_J pisze:

    > MZ przy pierwszej kontroli US wyjdzie na jaw, że delikwent nigdy nie
    > świadczył i nie świadczy usług przewozu pieniędzy (może poza nielicznymi

    Co za problem, raz na rok można jakiś weksel na 1 mln zł przewieźć ;)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2012-05-22 10:56:28
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-22 09:28, Lukasz pisze:

    > jeśli stać ich na kupno takich aut to najprawdopodobniej zapłacili (i co
    > miesiąc płacą) już tyle podatku, że to odliczenie waty powinno im się
    > obligatoryjnie należeć...

    zle podejscie: bo dlaczego zwyklemu Kowalskiemu sie zamyka ta droge
    odzyskania podatku od kupna auta (np. Pandy) ?
    Czy on jest w czyms gorszy?
    Zarabia mniej, mniej ma i odprowadza od tego co ma, czy kupi podatki.

    Wiec nie rozumiem, dlaczego osoby, ktore maja wiecej i stac ich na kupno
    aut w cenie mieszkania Kowalskiego ;) maja byc zwolnione z podatku?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2012-05-22 10:57:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 21.05.2012 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > I na to jest rozwiązanie - niższe podatki, na tyle niskie, żeby nie opłacało
    > się ich unikać.

    To nie jest rozwiązanie, to są pobożne życzenia.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 30. Data: 2012-05-22 11:00:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Wiec nie rozumiem, dlaczego osoby, ktore maja wiecej i stac ich na
    >kupno aut w cenie mieszkania Kowalskiego ;) maja byc zwolnione z

    Bo tu nie o sprawiedliwosc spoleczna chodzi, tylko o podatek VAT.

    Jak ktos w firmie zarobil na taka sluzbowke, to wplacil VAT z nawiazka
    (obecnie niekoniecznie).

    Jak szary Kowalski jezdzi swoja panda do pracy, to odliczenie VAT sie
    nie nalezy.

    J.