    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: BRILUX Aketa - naprawa zapłonnika
    Date: Fri, 30 Dec 2011 17:08:06 +0100

    Witam.
    Padł mi układ zapłonowy (statecznik elektroniczny) w oprawie Aketa 13
    firmy BRILUX. Na oko nie widać oznak zdymienia czy pęknięcia jakiegoś
    elementu.
    Nie mam doświadczenia w układach zasilaczy impulsowych, dlatego na
    początek sprawdziłem bez wylutowywania wszystkie diody - sprawne na test
    przewodzenia w jednym kierunku, kondensatory - rozwarte, dwa tranzystory
    wymieniłem na nowe - MJE13003, dławik przewodzi, bezpiecznik też. Diak
    DB3 wymieniony na nowy. Po podłączeniu do sieci napięcie po prostowniku
    jest, pobór prądu o ile pamiętam ok. 8mA.
    Testowałem świetlówkę starą i nową ze sklepu. Skrętki przewodzą. Obie
    rury świecą na elektronice do kompaktu.
    Macie jakieś sposoby lub pomysły na naprawę tej elektroniki? Mógłbym
    wsadzić elektronikę ze świetlówki kompaktowej, ale nie mieści się.
    Poniżej fotki.
    http://img23.imageshack.us/img23/1989/33528195001322
    918269.jpg
    http://img856.imageshack.us/img856/2229/932323970013