  • 21. Data: 2008-09-14 18:07:27
    Temat: Re: BP 4-4000 SHDSL Analog
    Od: K <...@...c>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > Ne-ne-ne - w przypadku który wspomniałem światłowód w obu lokalizacjach
    > był, był sprawny i była świadczona na nim usługa dostępu do internetu.
    > Tak więc poza konfiguracją na jednym czy dwóch switchach - zero wkładu
    > ;)

    ale oni (netia) wychodza z zalozenia ze po co zarabiac 2k pln wiecej na
    kims kto i tak zostawia u nich 8k miesiecznie, skoro mozna nie zarobic
    nic, a w perspektywie czasu jeszcze mniej ;]

  • 22. Data: 2008-09-14 18:50:31
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    brum wrote:

    > co to dysklekcja ? czyzby lekcja o dysku czy lekcja na dysku ?

    dyslekcjca, od dysklecji różni się złym trafieniem w klawisze ;]

    Marcin

  • 23. Data: 2008-09-14 19:07:49
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > dyslekcjca, od dysklecji różni się złym trafieniem w klawisze ;]

    jedno od drugiego sie niczym nie rozni :)

  • 24. Data: 2008-09-14 19:12:04
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik ttt napisał:

    > Tak? A jesli koszty wybudowania swiatlowodu wynosza okolo 100 tys. zl to
    > co? Operator ma przy takich kosztach zaoferowac usluge klientowi za 2
    > tys. zl?

    Nie. Wtedy normalny operator przychodzi do zainteresowanego pacjenta i mówi:
    Szanowny kliencie, nie mam tam zasobów, muszę dobudować. Setup fee bedzie
    tyle-i-tyle. Pan zainteresowany? W wiekszosci wypadkow zasoby jednak są -
    jak pisze pod spodem Andrzej - a mimo to na transmisje ceny są stawiane
    zaporowo.
    Polityka taka prowadzi jednak do pozytywnego zjawiska - wkurzeni sytuacją
    mali operatorzy zaczynają budować swoje szkła, stając się coraz bardziej
    niezależni i konkurencyjni.

    --
    TOM

  • 25. Data: 2008-09-14 19:28:25
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Marcin Kuczera pisze:

    > Ty weź przestań mi z tą firmą. Strona od kilku lat nie uaktualniana i do
    > tego z błędami ortograficznymi.

    Oczywiście, ale na Śląsku spora część łącz Exatela jest dosyłana na
    ostatniej mili łączami Sitela (sitel jest wykonawcą).

    Ja mam nieszczęście korzystać z ich infrastruktury. Aktualnie od dwóch
    miesięcy miałem tyle flapów sesji bgp ilu nie widziałem w życiu (przez
    kilka ostatnich lat od kiedy mam bgp)

    Wojtek

    --
    ===> www.JuraInfo.pl

    Jura Krakowsko-Częstochowska,
    baza noclegowa, atrakcje turystyczne

  • 26. Data: 2008-09-15 05:15:15
    Od: futszaK <f...@g...com>

    ttt wrote:

    > Tak? A jesli koszty wybudowania swiatlowodu wynosza okolo 100 tys. zl to co?
    > Operator ma przy takich kosztach zaoferowac usluge klientowi za 2 tys. zl?

    Koszty były poniesione głównie przez podatników, bo TPSA na budowe sieci
    w w/w wiosce dostała mase siana z dotacji unijnych, teraz światłowody
    wybudowane za te pieniądze się nudzą, a inni muszą ciągnąć własne łącza
    bo TPSA stosuje ceny zaporowe na wykorzystywanie niewykorzystanej
    infrastruktury :(

    --
    Tomasz Kruk
    http://net.czarne.net

  • 27. Data: 2008-09-15 17:37:21
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > wybudowane za te pieniądze się nudzą, a inni muszą ciągnąć własne łącza
    > bo TPSA stosuje ceny zaporowe na wykorzystywanie niewykorzystanej

    Nie wiem, o jakich kosztach mowisz. Wielu operatorow, w tym rowniez TP, za
    wlasne pieniadze (nie unijne) kopie wlasna infrastrukture. Sa to ogromne
    koszty. Nie wiem, co do tego maja pieniadze podatnikow.

    Chyba, ze masz na mysli jakies lokalne miejskie projekty na siec
    szerokopasmowa, gdzie miasto za pieniadze pozyskane z UE buduje sieci. A ze
    je pozniej przekazuje w uzytkowanie TP to juz co innego. Ale tego w skali
    kraju nie ma az tak wiele.

  • 28. Data: 2008-09-15 18:25:08
    Od: " qwa" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ttt <t...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > je pozniej przekazuje w uzytkowanie TP to juz co innego. Ale tego w skali

    Zgadzam się w 100%