  • 11. Data: 2017-01-26 09:32:19
    Temat: Re: BMW i temat aktualizacji nawigacji
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 Jan 2017 22:41:25 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.17
    0125.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > masti w

    > Dajesz z listą 5 najdrozszych wbudowanych navi, cennikiem i wiarygodnymi
    > opiniami (nie z twojej dupy wyjętymi)

    A któraś z tych wbudowanych łączy się z netem w celu pobrania danych o
    zdarzeniach i ruchu?

    Co do ceny: znajomy w Zafirze dał ok. 4k za kamerę tylnego cofania razem z navi
    (navi nie chciał, ale było właśnie w pakiecie). Czyli navi kosztowało go ze 2k.
    I jak na navi nawet bez ekranu dotykowego (jakąś gałką to się obsługiwało) to
    było to wyjątkowe badziewie -- jakbym nie widział na własne oczy, to nie
    uwierzyłbym że takie gówno w ogóle istnieje.

  • 12. Data: 2017-01-26 10:25:54
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Irku, no nie mów, że zdradziłeś jedynie słuszną markę na rzecz dresowozu;-)

    Volviczke? No co Ty, dalej mnie wozi :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2017-01-26 10:30:35
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jezu, ty do dziesięciu umiesz policzyć?

    Ano umiem, jeszcze.

    > Niemiec cię wkręca, nieboraku.

    Za to Ty nie doczytałeś. :)
    Krajowe, wszystko krajowo się dzieje. Wozidło pewnie nawet niemców na
    oczy nie widziało, bo produkowane za wielką wodą.
    Swoją drogą, niezłe przyzwyczajenia ;)

    A teraz na serio. Dlaczego mam płacić za łamanie jakiś kodów, kiedy to
    producent samochodu (za pośrednictwem autoryzowanego sprzedawcy) robi
    aktualizacje i to w samochodzie na gwarancji na dodatek?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2017-01-26 10:58:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    >Jest sobie BMW z navi na HDD i żeby ją zaktualizować, trzeba znać
    >jakieś kody dostępu, czy autoryzacji - nie wiem, wiem natomiast, że
    >kosztuje to kilka stówek, za to opłata jest tylko raz.
    >Zastanawia mnie fakt, że autoryzowany salon, w którym auto zostało
    >kupione też tych kodów nie zna i musi zapłacić producentowi za nie.
    >Rozumiem Pan Kazik, w swoim warsztacie przydomowym, ale salon polski,
    >samochód sprzedany w kraju, serwisowany w kraju i ma ten sam problem?
    >Możecie mnie oświecić co to za opłata i co zdejmuje? Czy ktoś mnie
    >wkręca?

    A pytali o ten kod ?

    Bo w Oplu ponoc tak: jest Servicecode. Klient go dostaje z papierami.
    Jak trzeba cos zaawansowanego w komputerze samochodu zrobic - to
    mechanik musi podac ten kod.

    Jak klient kod zgubi, to mozna uzyskac od producenta, ale za drobna
    oplata.

    Oczywiscie nawigacja w BMW to moze byc calkiem inny temat.

    J.

  • 15. Data: 2017-01-26 12:29:59
    Od: p...@g...com

    --Bo w Oplu ponoc tak: jest Servicecode.

    w oplu jest tak: car pass

    --Klient go dostaje z papierami. Jak trzeba cos zaawansowanego w komputerze samochodu
    zrobic - to mechanik musi podac ten kod.

    car pass jest potrzebny do programowania/adaptacji przy pomocy np opcom-a

    --Jak klient kod zgubi, to mozna uzyskac od producenta, ale za drobna
    oplata.

    za drobna oplata lokalny magik potrafi go wyciagnac np z zegarow, wlascicielowi
    pojazdu (w Niemczech) Opel udostepnia car pass za darmo wystarczy podjechac z autem
    do ASO

    --Oczywiscie nawigacja w BMW to moze byc calkiem inny temat.

    zapewne przy czym car pass nie ma zadnego zwiazku z updatem navi :-)

    P.

  • 16. Data: 2017-01-26 15:36:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]

    oplata.
    >za drobna oplata lokalny magik potrafi go wyciagnac np z zegarow,

    Nie potrafi.

    >wlascicielowi pojazdu (w Niemczech) Opel udostepnia car pass za darmo
    >wystarczy podjechac z autem do ASO

    Moze kiedys podjade ... ciekawe czy Polakowi tez :-)

    >--Oczywiscie nawigacja w BMW to moze byc calkiem inny temat.
    >zapewne przy czym car pass nie ma zadnego zwiazku z updatem navi :-)

    ale tak mi troche pasuje do opisu sytuacji.

    J.

  • 17. Data: 2017-01-26 19:16:50
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    masti w

    > gdzie mam wysłać fakturę?

    Do swojego psychiatry.

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2017-01-26 20:09:53
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 26 Jan 2017 09:03:25 +0100, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >Może niekoniecznie najdroższych, ale mam wbudowaną nawigację (Opel Navi
    >900), która dostałem w pakiecie i jej praktycznie nie używam, bo mój TT
    >jest lepszy i wygodniejszy. Pokrycie mają podobne, ale POI, obsługa i
    >traffic w TT są znacznie lepsze.
    >Mam nadzieję że ta jedna opinia nie z dupy wyjęta choć częściowo cie
    >zadowoli :)

    Kia Sportage. Nawigacja z mapami TT, traffic działa, radary też
    (sparować trzeba z telefonem). Ale... Niby siedem rocznych
    aktualizacji przez siedem lat (tyle co gwarancja na auto). Auto z
    2016, mapa z 2015 i nie ma (wg ASO) nowszej mapy. W takim tempie to te
    siedem aktualizacji skurczy się do trzech ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 19. Data: 2017-01-26 20:10:46
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 26 Jan 2017 09:32:19 +0100, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >A któraś z tych wbudowanych łączy się z netem w celu pobrania danych o
    >zdarzeniach i ruchu?

    Np. navi w Kia - przez hotspota zrobionego ze smartfona.

  • 20. Data: 2017-01-26 20:14:40
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 26 Jan 2017 15:36:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie potrafi.

    Potrafi, potrafi ;)