-
21. Data: 2011-07-30 09:41:29
Temat: Re: BMW X1
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-07-29 23:59, Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 29 Jul 2011 23:42:14 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>> Można poczekać (co też ma swoje zalety, bo cieszysz się z samochodu o
>> jeden raz więcej), albo chipować jakimś piggybackiem.
>
> Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.
Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.
-
22. Data: 2011-07-30 14:52:24
Temat: Re: BMW X1
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 29 Jul 2011 15:00:03 +0200, Maciej S. napisał(a):
> A pytanie główne: mam do wyboru wersję 2.0xd (177 koni) i 1.7xd (ta sama
> pojemność ale 144 konie) - różnica w cenie jest znaczna (prawie 13 tys), ale
> według dealera różnica w osiągach (a bardziej w "odczuciu" osiągów - bo na
> papierze 0-100 róznica to ok.2 sek) jest znikoma.
Za 13 tysięcy możesz tam mieć normalną skrzynię biegów i tempomat. Ja
bym się zbytnio nie zastanawiał.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
23. Data: 2011-07-30 17:00:07
Temat: Re: BMW X1
Od: grzeda <g...@t...pl>
W dniu 2011-07-29 22:11, Tomasz Pyra pisze:
> Taka różnica w mocy i przyspieszeniu nie jest znikoma - to całkiem dużo.
>
> Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo -
> dowiedz się czym różnią się te silniki.
> Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
> zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.
> Natomiast jak są tam jakieś poważniejsze różnice - rozrząd czy turbina,
> to i tak chipem się da wzmocnić tego słabszego.
Tego mocniejszego tez sie da wzmocnic i dalej bedzie roznica.
pozdr
PG
-
24. Data: 2011-07-30 17:52:13
Temat: Re: BMW X1
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-07-29 15:00, Maciej S. pisze:
> Czy ma ktoś jakieś doświadczenia?
2s to przepaść ;) Słabego można po gwarancji wzmocnić ale mocniejszego
też co prawdopodobnie da 143KM -> 170KM i 170KM -> 200KM. Przy 200KM to
już musi się nieźle odpychać a do tego nie ma problemu z mieleniem, bo
jednak ten xdrive tam siedzi.
Bierz mocniejszego, weźmiesz słabszego i będziesz żałował, bo apetyt
rośnie w miarę jedzenia ale to 200KM po gwarancji starczy na długo :)
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
25. Data: 2011-07-30 17:56:04
Temat: Re: BMW X1
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-07-29 22:11, Tomasz Pyra pisze:
> Ale jeżeli to jedyna różnica i ma to kosztować 13tys, to trochę drogo -
> dowiedz się czym różnią się te silniki.
> Bo jeżeli tylko programem, to za dużo mniejsze pieniądze sobie to
> zachipujesz jeszcze bardziej niż do 177KM.
> Natomiast jak są tam jakieś poważniejsze różnice - rozrząd czy turbina,
> to i tak chipem się da wzmocnić tego słabszego.
Jeśli to to samo co 118d i 120d to różnica jest w turbinie i wtryskach.
118d chipniesz lekko na 170KM ale 120d już 200KM. Różnica bardzo odczuwalna.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
26. Data: 2011-08-01 23:04:43
Temat: Re: BMW X1
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 30 Jul 2011 00:55:52 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>> Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.
>
> Bzdura, nadal mozna zalozyc.
Można. A potem można co chwilę resetować pamięć ECU, wojować z
błędami, etc.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
27. Data: 2011-08-01 23:04:49
Temat: Re: BMW X1
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sat, 30 Jul 2011 09:41:29 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
>> Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.
>
> Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.
A jak się mają do możliwości adaptacyjnych ECU i rozbudowanych
procedur diagnostycznych?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
28. Data: 2011-08-02 00:48:40
Temat: Re: BMW X1
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-08-01 23:04, Robert Rędziak pisze:
> On Sat, 30 Jul 2011 09:41:29 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>
>>> Czasy piggybacków minęły jakieś naście lat temu.
>>
>> Mają się bardzo dobrze, zwłaszcza tam gdzie samochód jest na gwarancji.
>
> A jak się mają do możliwości adaptacyjnych ECU i rozbudowanych
> procedur diagnostycznych?
To tam nie wiem.
Wiem że tunerzy proponują taki układ do samochodów na gwarancji - teraz
piggybacka, a po gwarancji remap. I jakoś to działa.
-
29. Data: 2011-08-02 10:37:25
Temat: Re: BMW X1
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 02 Aug 2011 00:48:40 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> Wiem że tunerzy proponują taki układ do samochodów na gwarancji - teraz
> piggybacka, a po gwarancji remap. I jakoś to działa.
Jeśli ECU nie będzie się krzaczyć ze świnią/boksem. A są takie,
które krzaczą się od lat, bo próbują korygować to, co piggyback
poprawił.
A nawet jeśli działa, to zazwyczaj korekta jest w robiona w
sposób cokolwiek prymitywny (podniesienie ciśnienia na listwie,
ciśnienia doładowania czy oszukiwanie sygnału czujnika położenia
wału korbowego bez ingerencji w mapy).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
30. Data: 2011-08-04 08:24:29
Temat: Re: BMW X1
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-07-29 16:39, Olo pisze:
> W dniu 2011-07-29 16:14, Waldek Godel pisze:
>> Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:08:40 +0200, Olo napisał(a):
>>
>>> ja nie mam doświadczeń akurat z tym modelem, ale wydaje mi się, że2
>>> sekundy różnicy do 100 to sporo.
>>
>> No z jednej strony sporo, ale może nie każdy potrzebuje od razu pełny
>> wzwód, może jemu wystarczy, żeby się ładnie w kąpielówkach układał?
>
> 2 sekundy przy wyprzedzaniu mogą Ci uratować życie, a nie tam pałowanie
> się od razu
bzdet powtarzany bez refleksji.
Slabszymi autami po prostu wyprzedzanie wyglada inaczej, a zaryzykuje
nawet stwierdzenie, ze bezpieczniej: kierownik znajacy ulomnosc auta
przygotowuje sobie wiecej miejsca na wyprzedzanie. Wielu kierownikow w
mocniejszych furach swiecie wierzy, ze "jakos sie zmiesci" bo przeciez
ma do dyspozycji 150KM (i 1500kg masy) i dodatkowo zestaw trzyliterowych
skrotow.
Wyobraz sobie, ze ludzie "maluchami" tez wyprzedzali i nie gineli masowo
przy tej operacji.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl