  • 11. Data: 2009-11-14 22:29:03
    Temat: Re: BBC
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DJ pisze:

    > Ja w nim nic genialnego nie widzę...

    Hmm... Może inaczej. Mi nie chodziło o samą ideę zegara binarnego (na
    elektrodzie jest tego pełno, AVR pozwala to zrealizować w miarę łatwo i
    przyjemnie) czy zastosowania okien w roli wyświetlacza (na to wpadli ich
    poprzednicy od projektu P.I.W.O.).
    Zwróć jednak uwagę na wykonanie. Bardzo elegancko od wewnątrz, nie rzuca
    się za bardzo w oczy, elegancko wkomponowane w całość.

    Nie sztuką jest zrobić biurkowy zegar binarny i zamknąć go w obudowie za
    15 zł, kupionej w sklepie elektronicznym. To co oni zrobili już jest
    sztuką - podchodzi pod definicję sztuki użytkowej. ;P

  • 12. Data: 2009-11-14 23:03:27
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-14 23:29:03 +0100, Atlantis <m...@w...pl> said:

    > Hmm... Może inaczej. Mi nie chodziło o samą ideę zegara binarnego (na
    > elektrodzie jest tego pełno, AVR pozwala to zrealizować w miarę łatwo i
    > przyjemnie)

    A skąd wiesz że użyli AVR, a nie cokolwiek innego?
    Chcioałem zerknąć, ale bbc.pwr.wroc.pl albo "poszedł spać", albo był
    ukląkł pod naporem pakietów dzisiejszego zainteresowania...
    BTW - z ciekawości pogooglałem - zrobili na ARM... ciekawe dlaczego?
    http://www.mos.pwr.wroc.pl/e107_plugins/forum/forum_
    viewtopic.php?10

    > Nie sztuką jest zrobić biurkowy zegar binarny i zamknąć go w obudowie za
    > 15 zł, kupionej w sklepie elektronicznym. To co oni zrobili już jest
    > sztuką - podchodzi pod definicję sztuki użytkowej. ;P

    Wiesz... jakby przez okna wywiesić kilka prześcieradeł i podświetlić je
    UVA, też będzie definicja sztuki użytkowej... Tylko nadal nie ma w tym
    nic genialnego, czym zachwycać by się można było :p

    --
    DJ

  • 13. Data: 2009-11-15 06:52:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DJ pisze:

    > BTW - z ciekawości pogooglałem - zrobili na ARM... ciekawe dlaczego?
    > http://www.mos.pwr.wroc.pl/e107_plugins/forum/forum_
    viewtopic.php?10

    Z tym AVR to ja się odnosiłem raczej do projektów zegarów zalewających
    elektrodę. ;)

    > Wiesz... jakby przez okna wywiesić kilka prześcieradeł i podświetlić je
    > UVA, też będzie definicja sztuki użytkowej... Tylko nadal nie ma w tym
    > nic genialnego, czym zachwycać by się można było :p

    IMO już sam fakt, że wpadają na pomysł zrobienia czegoś hmm...
    użytecznego i to użytecznego w specyficzny sposób zasługuje na uznanie.
    Dodatkowy plus za widoczny zmysł estetyczny. :)

    BTW teraz będą mogli mówić studentom pierwszego roku: jeśli nie
    potrafisz odczytać godziny to wyraźny znak, że jesteś na nie tej uczelni
    co trzeba. ;)

  • 14. Data: 2009-11-15 08:56:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 15 Nov 2009 00:03:27 +0100, DJ wrote:
    >BTW - z ciekawości pogooglałem - zrobili na ARM... ciekawe dlaczego?

    Moze sie chcieli czegos nowego nauczyc, a przy okazji przydatny im byl
    procesorek co sie ethernetu i internetu nie boi.

    J.

  • 15. Data: 2009-11-15 09:42:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-15 09:56:58 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Moze sie chcieli czegos nowego nauczyc, a przy okazji przydatny im byl
    > procesorek co sie ethernetu i internetu nie boi.

    Możliwe że i synchro z NTP zrobili... jednak się nie chwalą...

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-11-15 11:12:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    DJ pisze:

    > Możliwe że i synchro z NTP zrobili... jednak się nie chwalą...

    Jestem ciekaw co to za antenka wystaje z obudowy sterownika wiszącej na
    ścianie. Niestety od wczoraj strona bbc.pwr.wroc.pl leży, wiec nie mogę
    zajrzeć ponownie. Czyżby zegar łączył się z uczelnianym WiFi? Albo
    przynajmniej był sterowany przez Bluetooth? To już byłoby dość ambitne.

    Chociaż jak dla mnie do synchronizacji spokojnie wystarczyłby DCF77.
    Czasem starsze i bardziej toporne rozwiązania zwyczajnie lepiej się
    sprawdzają. ;)