  • 1. Data: 2009-11-14 12:42:23
    Temat: PSpice - zmienna rezystancja
    Od: PH <s...@w...pl>

    Jak zaimplementować liniowo zmieniającą się rezystancję np. 1-1000Ohm w
    czasie 0-10s. Czas symulacji to też 10s. Próbuję wykorzystać r_var i
    ustawiać tam parametr SET, niestety chyba nie tędy droga.

    --
    PH

  • 2. Data: 2009-11-14 16:31:20
    Temat: Re: PSpice - zmienna rezystancja
    Od: shg <s...@g...com>

    On 14 Lis, 13:42, PH <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > czasie 0-10s. Czas symulacji to też 10s. Próbuję wykorzystać r_var i
    > ustawiać tam parametr SET, niestety chyba nie tędy droga.

    W LTspice takie rzeczy robię na źródłach z opisem behawioralnym, o
    tak:
    http://wstaw.org/images/free/2009/11/14/ee7a227eac7f
    120f397beadabe3a94.png

    V(xxx) to napięcie na źródle prądowym, drugi koniec do masy, ale gdyby
    miał być zapięty gdzie indziej, to wtedy V(węzeł1, węzeł2), trzeba je
    jakoś nazwać, bo potem przy edycji schematu mogą z automatu dostać
    inne nazwy.

    Może to co próbujesz zrobić da się osiągnąć też w inny sposób.
    Koniecznie potrzebna Ci jest symulacja w domenie czasu? Można by
    zrobić symulację parametryczną, o tak:
    http://wstaw.org/images/free/2009/11/14/8a04ac7497fb
    b9a46739eb99b6fce8.png

    Tutaj akurat jest logarytmiczna zmiana parametru, od 1 oma do 10
    kiloomów, 5 kroków na oktawę. Liczona jest tylko symulacja
    stałoprądowa (punkt pracy).

    Nie wiem, które z rozwiązań będzie lepsze. To drugie trwa jednak
    trochę czasu, bo każdy krok to nowa symulacja.

  • 3. Data: 2009-11-15 00:30:39
    Od: PH <s...@w...pl>

    shg pisze:

    > W LTspice takie rzeczy robię na źródłach z opisem behawioralnym, o
    > tak:
    > http://wstaw.org/images/free/2009/11/14/ee7a227eac7f
    120f397beadabe3a94.png

    Próbowałem także to robić z poziomu Capture ale nie podołałem. Ale
    prędzej czy później się to mi przyda.

    > Może to co próbujesz zrobić da się osiągnąć też w inny sposób.
    > Koniecznie potrzebna Ci jest symulacja w domenie czasu? Można by
> [...]

    No i tak to zrobiłem i oczywiście uzyskałem potrzebne mi informacje.
    Dzięki za pomoc.

    --
    PH