  • 1. Data: 2009-11-13 19:41:46
    Temat: Podswietlenie dużego wyswietlacza LCD 4x20
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam.
    Jakim prądem podswietlić duży wyswietlacz alfanumeryczny LCD 4x20.
    Dokladne dane wyswietlacza
    Producent: AV-DISPLAY
    BIAŁE ZNAKI / BŁĘKITNE TŁO
    Rozmiar PCB: 146x62,5mm ; ZNAKI> 9mm
    Sterownik zgodny z HD44780

    Niestety dane katalogowe producenta nie podają natezenia pradu
    podswietlenia.
    1) Czy ktos używał takiego wyswietlacza w swoich projektach?

    2) Czy natężenie prądu diod podswietlajacych dla wyswietlaczy z niebieskim
    tłem lub "negatywowym" powinno być wieksze niż klasycznych "zielonych" ?

  • 2. Data: 2009-11-14 06:36:55
    Temat: Re: Podswietlenie dużego wyswietlacza LCD 4x20
    Od: "RomanF" <roman.filipecki@@onet.pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tłem lub "negatywowym" powinno być wieksze niż klasycznych "zielonych" ?

    Przyjrzyj się elementom na PCB. Powinieneś znaleść rezystor ograniczający
    prąd włączony szeregowo z podświetlaczem oraz zworki konfiguracyjne ( takie
    do lutowania ). Zwykle nie jest wymagane nic więcej, należy tylko zapewnić
    doprowadzenie napięcia o wartości takiej jak zasilanie logiki na
    wyprowadzenia 15, 16 lub przez zworki z zasilania logiki. Powinieneś
    spodziewać się prądu na poziomie kilkudziesięciu miliamperów.

    Roman

  • 3. Data: 2009-11-16 07:24:10
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    roxy wrote:
> [...]
    > tłem lub "negatywowym" powinno być wieksze niż klasycznych "zielonych" ?

    Diody powinny chyba do 20mA wytrzymac. Jak jest rezystor ograniczajacy
    to wystarczy 5V podac na pin od podswietlania, jak nie ma no to trzeba
    jeszcze ten rezystor w szereg dolozyc. Ja bym na probe szeregowo z
    zasilaniem dal jakis potencjometr kolo 0,5kom, krecil i patrzyl jaka
    jasnosc mi odpowiada. Potem wystarczy zmierzyc ile ustawione i dobrac
    podobny R juz staly.

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl