  • 1. Data: 2020-03-08 07:53:45
    Temat: Az mi się wierzyć nie chce (crash-test)
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Stare vs nowe

    https://www.youtube.com/watch?v=ggjKC3zNsPY

  • 2. Data: 2020-03-08 08:11:38
    Temat: Re: Az mi się wierzyć nie chce (crash-test)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2020 o 07:53, Peter pisze:
    > Stare vs nowe
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ggjKC3zNsPY

    Trzeba było kamazem wjechać, to by się okazało, że stare lepsze.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-03-08 08:38:06
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-08 o 07:53, Peter pisze:

    > Stare vs nowe
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ggjKC3zNsPY

    Mi tez się nie chce wierzyć że ktoś jest aż tak głupi lub naiwny.
    Samochody różnych wielkości oraz klas a do tego w jednym
    trafili w wypełniony bagażnik a w drugim w delikatny przód.
    Głupota takiego porównania dorównuje głupocie wpisywania
    swoich odczuć czy komentarzy w tytule posta zamiast w jego treści.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2020-03-08 09:03:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2020 08:38:06 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Głupota takiego porównania dorównuje głupocie wpisywania
    > swoich odczuć czy komentarzy w tytule posta zamiast w jego treści.

    Racja. A dodatkowo facet nie rozumie na co patrzy. Przód fiata złożył
    się w harmonijkę lecz przestrzeń kierowcy nie ucierpiała i tak właśnie
    miało być.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-03-08 09:29:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2020 o 08:38, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Głupota takiego porównania dorównuje głupocie wpisywania
    > swoich odczuć czy komentarzy w tytule posta zamiast w jego treści.

    Nie da się uktyć, że masz rację.

    tu jest lepsze: https://www.youtube.com/watch?v=IVEjsvip8kc

    Klasa auta ta sama, ale różnica dwóch pokoleń.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-03-08 13:46:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Racja. A dodatkowo facet nie rozumie na co patrzy. Przód fiata złożył
    > się w harmonijkę lecz przestrzeń kierowcy nie ucierpiała i tak właśnie
    > miało być.

    Dokładnie, a tym w BMW by łby pourywało.
    T.

  • 7. Data: 2020-03-08 13:50:18
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > Głupota takiego porównania dorównuje głupocie wpisywania
    > swoich odczuć czy komentarzy w tytule posta zamiast w jego treści.

    Teoretycznie masz rację, ale w rzeczywistych wypadkach kila razy więcej
    biorą udział samochody różnych klas, producentów i roczników czy
    osobówki vs ciężarówki niż samochody tego samego typu/modelu.

  • 8. Data: 2020-03-08 14:14:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2020 o 13:50, nadir pisze:

    > Teoretycznie masz rację, ale w rzeczywistych wypadkach kila razy więcej
    > biorą udział samochody różnych klas, producentów i roczników czy
    > osobówki vs ciężarówki niż samochody tego samego typu/modelu.

    I zawsze kamaz ma w dupie twoje pięć gwiazdek. A precyzyjniej nie w
    dupie a pod podłogą kabiny i przed przednią osią. Czemu ma służyć takie
    porównanie? Na filmiku widać nie postęp bezpieczeństwa w czasie, a
    różnicę mas. W sumie jak patrzę na to, to wydaje mi się, że BMW dało
    dupy, bo jednak coś tam złożyć się powinno (choć z drugiej strony wtedy
    bagaże mogą pourywać łby paxom). Postęp w czasie też następuje, ale to
    nie ten filmik. Link do niego podałem w tym wątku.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-03-08 16:40:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.03.2020 o 14:14, Shrek pisze:

    > I zawsze kamaz ma w dupie twoje pięć gwiazdek. A precyzyjniej nie w
    > dupie a pod podłogą kabiny i przed przednią osią. Czemu ma służyć takie
    > porównanie?

    A tego to ja nie wiem. To nie ja wyraziłem zdziwienie, że do porównania
    brane są pojazdy, które dzielą dwie dekady i masa jednego jest 2x
    większa niż drugiego.
    Możliwe, że przeprowadzający takie testy mają jakieś statystyki wypadków
    i na ich podstawie dobierają pojazdy i typy zderzeń.

    > Na filmiku widać nie postęp bezpieczeństwa w czasie, a
    > różnicę mas.

    Dobrze by było zobaczyć odwrotny test, w stojące Uno wjeżdża BMW. Też
    może być ciekawie.

    > W sumie jak patrzę na to, to wydaje mi się, że BMW dało
    > dupy, bo jednak coś tam złożyć się powinno (choć z drugiej strony wtedy
    > bagaże mogą pourywać łby paxom).
    Dlaczego BMW dało dupy? Przód Uno pochłonął większą część energii
    zderzenia, trochę tego przypadło na tył BMW. Od 1:44 widać, że po
    zderzeniu BMW zachowuje się jakby dość mocno przyspieszało ze startu
    zatrzymanego, takie coś z zasady nie może łba urywać, tym bardziej gdy
    są jeszcze zagłówki. W sumie to nie widać/nie wiadomo czy poduszka
    kierowcy nie wystrzeliła po zatrzymaniu BMW na barierze.

  • 10. Data: 2020-03-08 16:47:42

    A żeby było jeszcze ciekawiej obejrzyjcie sobie sobie te "gwaizdki" w
    amerykańskim teście. ;-)

    https://motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Amerykans
    kie_crash_testy_gromia_niemieckie_auta,a,214837.html