  • 31. Data: 2017-12-28 10:53:13
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Podsumowując, jeżeli przerwy trwają nie dłużej niż 2 godz
    - UPS do podtrzymania pieca (1000 VA + akumulator samochodowy)
    - lodówke odpuścić. Przez 2 godziny się nie rozmrozi jeżeli nie będzie
    otwarta
    - w newralgicznych miejscach domu oświetlenie LED 12V i akumulator z
    prostownikiem z Lidla

    Jeżeli w domu zgaśnie światło to zapalamy świeczki i robi się nastrój
    bez telewizora

  • 32. Data: 2017-12-28 10:54:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-27, Cezar <c...@B...pl.invalid> wrote:
    > Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w
    > okolicy.

    Poszukaj pod cichy agregat prądotwórczy. Myślę, że te małe/walizkowe
    do 2kW wcale nie są głośne. Wyjdzie Ci pewnie taniej niż zabawa z aku,
    nawet jesli umieścisz w izolowanej dzwiękowo budzie.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2017-12-28 11:20:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 10:53:13 +0100, Roman Rogóż napisał(a):
    > Podsumowując, jeżeli przerwy trwają nie dłużej niż 2 godz
    > - UPS do podtrzymania pieca (1000 VA + akumulator samochodowy)

    Az 1000 do pieca chyba niepotrzebny ... ale patrz na ten moj radiator,
    ciekawe czy taki 650VA wytrzyma 200W ciaglej pracy.

    Do pompy moglby sie przydac sinus.

    > - lodówke odpuścić. Przez 2 godziny się nie rozmrozi jeżeli nie będzie
    > otwarta

    Lodowka duzo pradu nie bierze, srednio IMO 50Wh, ale przy starcie
    bardzo duzo - UPS moze sie wylaczyc od przeciazenia.
    na 2h istotnie nie warto sie przejmowac.

    > - w newralgicznych miejscach domu oświetlenie LED 12V i akumulator z
    > prostownikiem z Lidla
    >
    > Jeżeli w domu zgaśnie światło to zapalamy świeczki i robi się nastrój
    > bez telewizora

    Hm, swieczki malo swiatla daja. Mam wrazenie, ze LED zasilany z
    Peltiera grzanego swieczką daje wiecej.

    Mozna tez lampy naftowe ... ale chyba lepiej kilka latarek na
    eneloopach/li-ion ... tylko potem trzeba ladowac, a to chyba w miare
    bezobslugowe mialo byc.

    J.

  • 34. Data: 2017-12-28 11:22:43
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Poszukaj pod cichy agregat prądotwórczy. Myślę, że te małe/walizkowe
    > do 2kW wcale nie są głośne. Wyjdzie Ci pewnie taniej niż zabawa z aku,
    > nawet jesli umieścisz w izolowanej dzwiękowo budzie.

    ja kiedyś szukałem najmniejszego agregata, i do walizki było im baaardzo
    daleko. czy mógłbyś podać link do jakiegokolwiek agregatu, może być
    nawet 100W, ale walizkowego?

    ToMasz

  • 35. Data: 2017-12-28 11:28:28
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 11:22, ToMasz pisze:

    > ja kiedyś szukałem najmniejszego agregata, i do walizki było im baaardzo
    > daleko. czy mógłbyś podać link do jakiegokolwiek agregatu, może być
    > nawet 100W, ale walizkowego?
    >
    > ToMasz
    zależy jaką dużą masz walizkę :)

  • 36. Data: 2017-12-28 11:32:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-12-28 00:22, J.F. wrote:
    (ciap)
    > Ale w komplecie masz tam inwerter/falownik i to chyba prawie taki jak
    > chcesz - wpinasz w siec i zasila.
    >
    > Prawie ... bo bedzie zaslal tez sasiadow :-)

    "Dobry" pomysł na pozabijanie moich kolegów!

    Włodek

  • 37. Data: 2017-12-28 11:36:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-28, ToMasz <N...@o...pl> wrote:

    > ja kiedyś szukałem najmniejszego agregata, i do walizki było im baaardzo
    > daleko. czy mógłbyś podać link do jakiegokolwiek agregatu, może być
    > nawet 100W, ale walizkowego?

    Guglnij suitcase power generator silent site:.ebay.co.uk

    wyjdzie np. ten:
    https://www.ebay.co.uk/itm/DIGITAL-PETROL-GENERATOR-
    SILENT-SUITCASE-2-KVA-2-year-uk-warranty-/3721775734
    02

    2kW, 50cm x 50cm x 30cm; hałas: 59dba - to ciszej niż normalna rozmowa
    2ch osób.

    To są urządzenia przenośne typu zasilanie łodzi, wozów kempingowych etc.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2017-12-28 11:40:07
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 10:32, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > On 2017-12-28 00:22, J.F. wrote:
    > (ciap)

    > "Dobry" pomysł na pozabijanie moich kolegów!
    >
    > Włodek

    Dlatego invertery solarne mają detekcję napięcia z sieci. i wyłączają
    sie gdy napięcia zabraknie

    Tutaj pewnie musiał bym dać coś takiego:
    http://mala-elektrownia.mat-hurtownia.com.pl/gotowe-
    moduly/20-automatyczny-przelacznik-zasilania-awaryjn
    ego-16a.html

    c.

  • 39. Data: 2017-12-28 11:50:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 10:36:55 +0000 (UTC), Marcin Debowski
> [...]
    > 2ch osób.
    >
    > To są urządzenia przenośne typu zasilanie łodzi, wozów kempingowych etc.

    Moze ... bo tu "super silent"
    http://www.ebay.co.uk/itm/SUPER-SILENT-SUITECASE-Mob
    il-Genset-SKT-2000W-Petrol-Inverter-Generator/221468
    721602

    a w zoltym polu jest "94 dB" :-)

    Ma to jakąs marke ? Ja bym celowal w Honde, i raczej kupic w krajowym
    sklepie - zeby nie bylo problemu z gwarancja ?

    J.

  • 40. Data: 2017-12-28 11:59:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Dec 2017 09:54:48 +0000 (UTC), Marcin Debowski

    > Poszukaj pod cichy agregat prądotwórczy. Myślę, że te małe/walizkowe
    > do 2kW wcale nie są głośne. Wyjdzie Ci pewnie taniej niż zabawa z aku,
    > nawet jesli umieścisz w izolowanej dzwiękowo budzie.

    Ciche to one nie były, nie są i nie będą. Sam dałem ciała bo miałem
    wymurować w nowym domu w podłodze garażu "piwniczkę" dla agregatu, ale jak
    to przy budowie, "się zapomniało". Może jeszcze rozkuję podłogę, ale i tak
    planuję przede wszystkim instalację TPW2 o pojemnosci 14kWh. Zamiast
    kominka. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk