  • 21. Data: 2017-12-28 09:51:56
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 08:33, Piotr Wyderski wrote:

    > To jest pojemność teoretyczna, osiągalna przy rozładowywaniu
    > małym prądem. Ty chcesz z akumulatora ciągnąć ~100A przez 5
    > godzin. Nawet nie wiem, czy on to fizycznie wytrzyma. Do takich
    > celów są akumulatory trakcyjne, a nie rozruchowe. Zakładając
    > jednak, że wytrzyma, przyjmij sobie dostępność połowy tej energii.

    skąd wziąłeś 100A?

    przy 12V bedzie to 20A, jak wezme wersje 24V to bedzie 10A

  • 22. Data: 2017-12-28 09:58:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezar wrote:

    > skąd wziąłeś 100A?
    >
    > przy 12V bedzie to 20A, jak wezme wersje 24V to bedzie 10A

    1kW/12V=>83A przy 100% sprawności konwersji energii.
    Dla 80% wychodzi 104A.

    > Maksymalnie potrzeba 2kW.
    > 1kWh energii bedzie wystarczające
    > Mysle ze srednie zuzycie bedzie na poziomie 100-200W

    Możesz się w końcu na coś zdecydować?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2017-12-28 09:58:33
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 08:28, Jarosław Sokołowski wrote:

    > ...kątemplują.

    no w kazdym razie sinus to nie jest:

    https://www.hardwareinsights.com/wp-content/uploads/
    2017/09/APC_SU620INET.png

    c.

  • 24. Data: 2017-12-28 10:01:30
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 08:58, Piotr Wyderski wrote:

    > 1kW/12V=>83A przy 100% sprawności konwersji energii.
    > Dla 80% wychodzi 104A.

    > Możesz się w końcu na coś zdecydować?
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Pisalem kilka razy ze pobor sredni bedzie ok 200W ale chce miec zapas
    jak kilka rzeczy właczy sie jednoczesnie (pompa, dmuchawa i podajnik w
    piecu, lodówka itp)

    c.

  • 25. Data: 2017-12-28 10:03:04
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 08:34:01 +0000, Cezar napisał(a):

    > BTW, czasami oglądam filmiki tego gościa z nudów.
    > https://www.youtube.com/channel/UC0pBauLp63yzf6sVdEO
    IUbA

    > w skrócie - zrobił sobie powerwall z odzyskanych ogniw 18650. Obecnie ma
    > 48kWh i nie wygląda to na baterię zajmującą
    >
    > Na tym filmiku sprzed kilku miesiecy pokazuje całą instalację 40kWh
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Md4l9bFDOtc

    On tam ma prawie 5000 sztuk tych ogniw.

    Zakładając, że chccesz użyć używanych ogniw z odzysku, to kosztują one na
    Allegro około 3-4zł/sztukę. Zakładając (skrajnie optymistycznie), że
    wszystkie kupione ogniwa nie będą sprawiały problemów, to wydasz 15-20
    tysięcy *na same ogniwa*.

    Do tego reszta ustrojstwa elektroniczno-energetycznego - jakieś kontrolery
    ładowania, inwerter(y)...

    Do tego nie zapominaj, że facet z filmiku poswięcił na tą instalację pewnie
    kilkaset godzin czasu.

    Takie instalacje są imponujące, i fajne jako hobby/dydaktyka, ale
    całkowicie bez sensu z praktycznego punktu widzenia.

    --
    Yakhub

  • 26. Data: 2017-12-28 10:18:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 09:23, Cezar pisze:
    > (...)
    > UPSy plują prostokątem i wolno ładują. Te online są chyba duzo droższe.

    Co innego jest architektura UPS-a (off-line, semi on-line, on-line itd),
    a co innego charakterystyka napięcia oddawanego (prostokąt,
    aproksymacja, sinus).
    Aczkolwiek rzeczywiście, on-line często na wyjściu miewają sinus.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2017-12-28 10:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > 48kWh i nie wygląda to na baterię zajmującą
    >
    > Na tym filmiku sprzed kilku miesiecy pokazuje całą instalację 40kWh

    Tak z przeliczenia - 48kWh wymaga 6666 ogniw 3.6V 2Ah

    Jakies 3m^2 przy 4 w warstwie. Istotnie scianka :-)

    Ale ... jesli ogniwo wytrzymuje srednio 5 lat, to on ma dziennie 4 do
    wymiany. Ktore ?

    J.

  • 28. Data: 2017-12-28 10:30:49
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 09:03, Yakhub wrote:

> [...]
    >
    > Takie instalacje są imponujące, i fajne jako hobby/dydaktyka, ale
    > całkowicie bez sensu z praktycznego punktu widzenia.

    Ja sobie zdaje z tego sprawe. On zrobił sobie na tym interes bo dostaje
    kase z YT. Do tego sprzedaje ramki na ogniwa i wieszaki do baterii na
    sciane. Baterie od laptopow dostaje za darmo od lokalnych sewrisów.
    Chcialem tylko pokazac ze kilkadziesiat kWh to nie jest jakaś
    niewyobrażalna pojemność. Wiem - ogniwa LiPo mają o wiele lepszy
    stosunek objętości do pojemności.

    c.

  • 29. Data: 2017-12-28 10:34:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 08:10:29 +0000, Cezar napisał(a):
    > To moze przelicz jeszcze raz... Jak dam 2 aku po 60Ah kazdy to bede
    > mial 1.4kWh. Przyjmujac najgorszą sprawność przetwornicy na poziomie 80%
    > to mi da ponad 1kWh enegrii do wykorzystania. przy przy srednim poborze
    > ok 200W powinno wystarczyc na ok 5h...
    > Coś źle licze?

    Dobrze liczysz, tylko ma starczyc na 5h czy na 3 dni ?
    Na 5h akumulatory, na 3 dni generator.

    Byc moze warto przewidziec 8h, zeby generator wylaczyc ok 22, i
    lodowka o 7 rano byla zimna ...

    Jesli to jest czessciej, to akumulatory dobrze byloby trakcyjne, bo
    samochodowe nie lubia glebokich wyladowan,
    chyba ze faktycznie masz dostep do starych laptopow ...

    J.

  • 30. Data: 2017-12-28 10:44:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 28 Dec 2017 08:58:33 +0000, Cezar wrote:

    > no w kazdym razie sinus to nie jest:
    >
    > https://www.hardwareinsights.com/wp-content/uploads/
    2017/09/
    APC_SU620INET.png

    Pod obciążeniem pewno się nieco wygładzi... ale faktycznie do idealnego
    sinusa raczej się nie dogładzi :)

    Mateusz