  • 21. Data: 2009-07-20 22:26:14
    Temat: Re: Awaria neostrady
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 00:12:21 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    /..../
    > Teraz zastanawiam sie co sie dzieje w przypadku kryminalnym, gdy np.
    > popelniono jakies ciezkie przestepstwo i prokurator chce dojsc z ktorej
    > linii zostalo to zrobione. Takze user/pass, czy jest tez linia?
    > (oczywiscie linia nie gwarantuje ze wiemy kto jest sprawca, ale
    > user/pass do takich rzeczy chyba w ogole sie nie nadaje).

    Mają logi dokładne i kwikniesz za zbrodnie.

  • 22. Data: 2009-07-20 22:29:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Smok Eustachy <S...@E...pl> writes:

    > Mają logi dokładne i kwikniesz za zbrodnie.

    Moze nie ja akurat.

    Ale wiesz ze tak jest, czy tylko zgadujesz?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-07-20 22:31:21
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > (oczywiscie linia nie gwarantuje ze wiemy kto jest sprawca, ale
    > user/pass do takich rzeczy chyba w ogole sie nie nadaje).

    zakładając że to klient A dostał dany user/pass - trafiamy w 10tkę.
    A że się podzielił z innymi... no to będzie miał problemy.

    Pozatem w DSLAMach zapewne istnieje przekazywanie różnego rodzaju
    parametrów do BRASa jak np ID DSLAM/SLOT/PORT itd...
    Coś jak option82 w DHCP.

    A to już accounting rejestruje.

    Marcin

  • 24. Data: 2009-07-21 08:17:35
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Tzn. w sensie "raw bit rate" na DSLu? IIRC wprowadzili to gdy userzy
    > "pozyczali" sobie loginy itd.

    Powiedzmy dla uroszczenia ze na "ATMie"

    > Tak w ogole to ta autoryzacja jest o k* d* p*, bo wazne jest (a
    > przynajmniej powinno byc) do ktorego fizycznego portu podpiety jest
    > klient, a nie co tam sobie gdzies wpisal.

    Hmm a jak to zrobic gdy AAA jest daleko i po IP ?

    Drugi problem to kwestia odpowiedzialnosci ... wpiecie sie w linie DSL
    ze swoim modemem i hakujemy na cudzy koszt ?

  • 25. Data: 2009-07-21 08:18:13
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > łatwiej się zarządza user/pass, wierz mi.
    >
    > A co do autoryzacji na dslamach, to jest to dziwne, ja bym to robił na
    > BRASach, tam też bym kreował cały profil subscribera.
    > Ciekawe jak to tam dokładnie jest robione..

    Ciekawe jak chcesz zarzdzac tyloma BRASami z rozproszona baza userow.

  • 26. Data: 2009-07-21 08:19:12
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Moze nie ja akurat.
    >
    > Ale wiesz ze tak jest, czy tylko zgadujesz?

    Zauwaz ze bez autoryzacji ... tylko per port nie ma zadnego problemu
    wpiac sie do cudzej lini wlasnym ruterem, jak udowodnisz kto ?

    Haslo i login masz "zatrzymac a tajmenicy"

  • 27. Data: 2009-07-21 08:20:13
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > To na porcie ma ustawione synchro.

    Nie do konca "na porcie" inaczej musialbys wylaczyc adaptive modulation.

  • 28. Data: 2009-07-21 08:21:55
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > A swoja droga o jakich "modemach optycznych" piszesz to nie mam pojecia.
    > Ale ja nie okreslam takich rzeczy jak np. STM-1 mianem "modemow", moze
    > to dlatego.

    A co to jest wedle ciebie jak nie "modulator/demudulator" podpiety do
    swiatelka. Co tam poo tym hula nie ma znaczenia STM-1 to masz z drugiej
    strony jakby,

    Tak wiem swojego modemu 10 lat temu tez nie nazywasz modemem tylko
    V34 :)

  • 29. Data: 2009-07-21 08:45:37
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
    >
    > BRASów jest w całym kraju max kilkadziesiąt. Tym jest znacznie łatwiej
    > zarządzać niż DSLAMami.
    >
    > Dobry BRAS potrafi obsłużyć do 256k subsrciberów (RedBack SE-1200, ale
    > TP używa Junipera, troche mniejszy kaliber).
    >
    > na BRASach masz wpisane adresy serwerów RADIUS do
    > autoryzacji/przypisywania profili oraz accountingu.

    Zaraz sugerowales autoryzacje na BRASie a nie na RADIUSIE.
    Przciez dokladnie TAK DZISIAJ JEST jak piszesz

    > Jedyna kwestia jest taka, ze fizyczny port w DSLAMie musi być ustawiony
    > na odpowiednią prędkość, to jest taką na jaką pozwala linia..

    port w DSLAM nie moze byc ustawionyna predkosc od strony klienta z
    wielu powodow. Port DSLAM to wartswa 1. Ograniczenie jest na warstwie
    ATM w strone BRASA.

  • 30. Data: 2009-07-21 10:03:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > port w DSLAM nie moze byc ustawionyna predkosc od strony klienta z
    > wielu powodow. Port DSLAM to wartswa 1. Ograniczenie jest na warstwie
    > ATM w strone BRASA.

    Oczywiście, że nie. Na DSLAM-ie jest ustawiony bitrate odpowiadający
    prędkości konkretnej usługi. Dlatego mam bitrate ok. 2400 kb/s dla łącza
    2 Mb/s i 1300 kb/s na łączu 1 Mb/s.

    M.