  • 1. Data: 2009-07-19 18:39:30
    Temat: Awaria neostrady
    Od: Pawel Damian <pawel@USUN_sz-ek.pl>

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,68378
    54,Wielka_awaria_Neostrady__Padl_internet_w_calym_kr
    aju.html

    Ktoś może potwierdzić zaprzeczyć ? W kilku firmach jest neo, ale nie mam
    tego jak sprawdzić teraz, a dobrze byłoby wiedzieć czy mam się nastawiać
    na telefony od rana...Jeżeli to prawdziwa informacja, to ciekawe ile
    firm pomyśli o tym, że jednak warto mieć chociażby dsl tp gdzie jest
    jakikolwiek czas reakcji.

    pozdr.,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-07-19 18:45:58
    Temat: Re: Awaria neostrady
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Pawel Damian napisał(a):

> [...]
    > na telefony od rana...Jeżeli to prawdziwa informacja, to ciekawe ile
    > firm pomyśli o tym, że jednak warto mieć chociażby dsl tp gdzie jest

    " - Wszystko przez burzę, która uszkodziła jeden z serwerów- taką informację
    "Błękitna Linia" TP dostała od techników."

    Bez jaj że awaria jednego serwera kładzie na łopatki na dobę usługę dla
    setek tysięcy klientów. Musiałby tam pracować pan Heniek od wymieniania
    tonerów w drukarkach.

    Można wiele niedobrego o TPSA powiedzieć, ale aż tak źle chyba nie jest.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 3. Data: 2009-07-19 19:12:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org> writes:

> [...]
    > tonerów w drukarkach.
    >
    > Można wiele niedobrego o TPSA powiedzieć, ale aż tak źle chyba nie jest.

    Wyglada na to ze tak wlasnie jest.

    Autoryzacja w (przynajmniej jednej konkretnej) Neostradzie dzialala
    jeszcze przed trzecia po poludniu, pozniej ok. piatej nie dzialala,
    przed osma zaczela dzialac. Jesli to bylo to samo uszkodzenie (a nie ma
    powodu przypuszczac ze to cos innego), to po prostu oznacza, ze TPSA ma
    wlasnie jedna maszynke robiace radiusa czy co to tam dokladnie jest dla
    Neostrad (i zapewne takze dla Freedomow itd), i jej pad lub niewydolnosc
    uwala wszystkie Neostrady.

    Oczywiscie nie nalezy zapominac ze dotyczy to autoryzacji, wiec jesli
    ktos juz sie zalogowal, to nie bedzie widzial problemu (maksymalnie
    przez dobe, bo po dobie wymuszane jest powtorne logowanie).

    Autoryzacja dostepow to nie jest jakies wielkie zadanie, wiec z punktu
    widzenia wydajnosci zapewne jedna maszynka (odpowiednia) wystarcza.
    Gorzej z niezawodnoscia, takie rzeczy w duzo mniej krytycznych
    zastosowaniach robi sie z redundancja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2009-07-19 19:19:33
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > widzenia wydajnosci zapewne jedna maszynka (odpowiednia) wystarcza.
    > Gorzej z niezawodnoscia, takie rzeczy w duzo mniej krytycznych

    No to pozostaje pogratulować komuś kto w ten sposób to zorganizował.

    Nawet jeśli nie zapewnia się jakiejś automatycznej reduntancji to w pale mi
    się nie mieści, że nie mają backupu i choćby w częściach maszyny, która to
    potrafi uciągnąć na czas awarii.

    Okres doby na usunięcie awarii świadczyłby, że muszą sprzęt skądś
    przytargać. Czyli porażka na całej linii... chyba jednak na tej Neostradzie
    zarabiają, więc mogliby trochę zainwestować.

    pozdr,
    fEnIo

  • 5. Data: 2009-07-19 19:21:09
    Od: "giqus" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Pawel Damian" <pawel@USUN_sz-ek.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na telefony od rana...Jeżeli to prawdziwa informacja, to ciekawe ile firm
    > pomyśli o tym, że jednak warto mieć chociażby dsl tp gdzie jest

    Ciekaw jestem bardziej o ile spadły statystyki spamu rozsiewanego z
    83.0.0.0/11 :-)))

  • 6. Data: 2009-07-19 20:37:58
    Od: R <r...@g...pl>

    giqus wrote:

    > Ciekaw jestem bardziej o ile spadły statystyki spamu rozsiewanego z
    > 83.0.0.0/11 :-)))

    Póki co nie widzę żadnego spadku ruchu do AS5617, nawet jest trochę więcej
    niż tydzień temu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2009-07-19 21:16:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    Sunday, July 19, 2009, 8:39:30 PM, you wrote:

> [...]
    > na telefony od rana...Jeżeli to prawdziwa informacja, to ciekawe ile
    > firm pomyśli o tym, że jednak warto mieć chociażby dsl tp gdzie jest

    O ile mnie skleroza nie myli, to zarówno nerwozdrada jak i dsl tp
    chodzą fizycznie na dokładnie tych samych urządzeniach (DSLAM) na
    centrali. I jeśli jest większa awaria, to leży wszystko.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-07-19 21:40:30
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 23:16:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    /..../
    > O ile mnie skleroza nie myli, to zarówno nerwozdrada jak i dsl tp chodzą
    > fizycznie na dokładnie tych samych urządzeniach (DSLAM) na centrali. I
    > jeśli jest większa awaria, to leży wszystko.

    To autoryzacja poszła a nie deslamy.

    http://forum.neostrada.info/viewtopic.php?f=15&t=170
    22&start=0

  • 9. Data: 2009-07-19 21:45:10
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

> [...]
    > przytargać. Czyli porażka na całej linii... chyba jednak na tej Neostradzie
    > zarabiają, więc mogliby trochę zainwestować.

    być może rozniosło im w drobny mak całe datacenter gdzie stoją radiusy
    (na 100% więcej niż jeden, tam nie pracują idioci).
    Do tego weekend i wakacje... no i się narobiło.

    Marcin

  • 10. Data: 2009-07-19 22:14:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> writes:

    > być może rozniosło im w drobny mak całe datacenter gdzie stoją radiusy
    > (na 100% więcej niż jeden,

    Nie mowie ze nie, bo nie wiem, chociaz po objawach (niekoniecznie
    dzisiejszych) mam pewne podejrzenia.

    Jakas podstawa tych "100%"?

    Jest tez taka opcja, ze DSLAMy maja wpisany jeden "serwer", ktory
    w rzeczywistosci jest jakims load balancerem, rozdzielajacym robote na
    odpowiednia ilosc maszynek, i to tam jest punkt krytyczny. Tak czy owak,
    wyglada to srednio korzystnie.
    --
    Krzysztof Halasa