-
21. Data: 2010-02-17 15:48:07
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-17 15:45, to pisze:
>> Tempem normalnym bez potrzeby gonienia kazdego rozklekotanego golfa,
>> ktory za punkt honoru obral sobie udowodnienie wszystkim, ze jest
>> najszybszy.
>
> To po co 2,5T do takiej jazdy?
>
Po to, żeby w razie problemu, czy wyprzedzania mieć moc!
-
22. Data: 2010-02-17 15:55:25
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: badzio <b...@g...com>
On 17 Lut, 14:04, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
>
> news:hlgons$n71$1@news.task.gda.pl...
>
> > W dniu 2010-02-16 22:27, Michal pisze:
>
> >>> Ile to jest dużo oleju, a ile za dużo, a ile w sam raz?
>
> >> duzo okolo 200-300 ml /1000km
> >> za duzo to powyzej :-)
> >> w sam raz = zero / śladowo
>
> > Ale z tego co się orientuję, to ludziom w Toyocie pali nawet 0,5 do 1l
> > oleju na 1000km. Więc 200-300ml to jest za dużo? Hmm..
>
> Teraz praktycznie kazdy producent podaje 1l/1000km jako norme.
>
Ale nie mowimy o normach producenta tylko o stanie faktycznym. A stan
faktyczny jest taki ze duzo ave z silnikiem vvti ma problem z braniem
oleju.
-
23. Data: 2010-02-17 15:57:32
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: to <t...@a...xyz>
Filip KK wrote:
Nie wiem, czy sobie czasem nie żartujesz, ale odpowiem poważnie...
>> To po co 2,5T do takiej jazdy?
>>
> Po to, żeby w razie problemu,
Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma
czasu na redukcję.
> czy wyprzedzania mieć moc!
Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.
--
cokolwiek
-
24. Data: 2010-02-17 16:17:18
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-17 15:57, to pisze:
> Nie wiem, czy sobie czasem nie żartujesz, ale odpowiem poważnie...
>
Piszę jak najbardziej poważnie.
>>> To po co 2,5T do takiej jazdy?
>>>
>> Po to, żeby w razie problemu,
>
> Na niskich obrotach nie ma "mocy", a w sytuacji awaryjnej zwykle nie ma
> czasu na redukcję.
>
Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.
>> czy wyprzedzania mieć moc!
>
> Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.
>
Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc. Wierz mi, że
jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...
-
25. Data: 2010-02-17 16:30:07
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: to <t...@a...xyz>
Filip KK wrote:
> Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
> litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.
Z dużą dozą pewnością można powiedzieć, że tyle samo mocy na dole jest w
100 konnym turbo dieslu.
>>> czy wyprzedzania mieć moc!
>>
>> Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.
>>
> Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc.
Jak się jedzie tempem emeryckim, to nie trzeba.
> Wierz mi, że
> jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...
Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.
--
cokolwiek
-
26. Data: 2010-02-17 23:32:33
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: to <t...@a...xyz>
Filip KK wrote:
> To jest zabezpieczenie dla producenta. Ale czy 200 ml można uznać za "za
> dużo" ?
Zależy w jakim silniku i jak eksploatowanym. Jeśli ktoś jeździ cały czas
do odcinki to praktycznie każdy silnik będzie mu brał olej.
--
cokolwiek
-
27. Data: 2010-02-18 00:54:41
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-17 16:30, to pisze:
>> Nie masz mocy w silniczku o małej pojemności. W silniku o pojemności 2.5
>> litra, w dodatku "uturbionym", masz moc prawie od samego dołu.
>
> Z dużą dozą pewnością można powiedzieć, że tyle samo mocy na dole jest w
> 100 konnym turbo dieslu.
>
Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
diesel, jak sam rzekłeś.
>>>> czy wyprzedzania mieć moc!
>>>
>>> Do sporadycznego wyprzedzania niepotrzebna.
>>>
>> Czasem by sporadycznie wyprzedzić tira, trzeba mieć moc.
>
> Jak się jedzie tempem emeryckim, to nie trzeba.
>
Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś?
Taki silnik się powinno mieć w razie problemu, napisałem.
>> Wierz mi, że
>> jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...
>
> Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.
>
To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczająco mocny"?
Kiedy jest silnik wystarczająco mocny a kiedy nie jest wystarczająco
mocny i ile to mniej więcej wynosi?
-
28. Data: 2010-02-18 12:28:34
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>
Patrze a tu w szybce robal taki: news:hlgent$l9c$1@news.onet.pl ! Pewnie
kiero jakis, ten michail . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na
uszy:
> przeciwieństwie do 2.0 D4D).
Znaczy sie te sie sypia? A co konkretnie?
--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec
-
29. Data: 2010-02-18 12:46:27
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4b7bddc2$1@news.home.net.pl...
> kamil wrote:
>
>> A ja bajek. Jesli 1.8 w trasie emerytowi pali 13.4 litra, znaczy ze pora
>> odwiedzic serwis.
>
> To prawda.
>
>> 2.5 litra turbo AWD w trasie pali ponizej 10.
>
> Chyba tempem emeryckim.
>
15.6 litra w trasie - Toyota Tundra 5.8 V8 benzyna więc chyba jednak z tą
Avensis było coś nie tak
-
30. Data: 2010-02-20 19:01:06
Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
Od: to <t...@a...xyz>
Filip KK wrote:
> Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
> ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
> diesel, jak sam rzekłeś.
No bo 2,5T za bardzo nie ma, zobacz sobie wykresy. Na wszystkich, które
widziałem moment spada bardzo mocno już poniżej 3000 rpm. Oczywiście
zostaje go tyle, ze auto jedzie pewnie przyzwoicie, ale po co kupować
auto z takim silnikiem do emeryckiej jazdy, skoro zostało stworzone do
czego innego, a emerycką jazdę można z równym powodzeniem uprawiać 100
konnym dieslem, który w tym zakresie będzie jechał tak samo i przy tym
palił dwukrotnie mniej?
> Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś? Taki silnik się powinno
> mieć w razie problemu, napisałem.
W razie jakiego problemu? W nagłych sytuacjach nie ma zwykle czasu na
zmianę biegu, więc moc potencjalnie dostępna na wysokich obrotach i tak
na nic się zda.
>>> Wierz mi, że
>>> jak sie ma duży silnik, tiry są dużo krótsze...
>>
>> Mam wystarczająco mocny i nie tylko po to, żeby był.
>>
> To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczająco mocny"? Kiedy jest
> silnik wystarczająco mocny a kiedy nie jest wystarczająco mocny i ile to
> mniej więcej wynosi?
2,5 V6 ok. 200 koni i nie jeżdżę bez przerwy w zakresie 1500-2000 rpm
tylko korzystam z całego zakresu obrotomierza.
--
cokolwiek