  • 11. Data: 2014-03-08 18:47:02
    Temat: Re: Autotransformator
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 marca 2014 18:21:38 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > no i co z tego, ze w jednym miejscu? Czyby dwa druty równoległe zachowywały
    >
    > sie inaczej niż jeden o podwójnym przekroju?
    >

    > b.

    Do tematu a autotransformatorze to co napisałeś ma się nijak. Załóż sobie nowy temat
    " jeden drut kontra dwa druty". Ten temat jest o zwarciu zwojów i zwarciu pomiędzy
    sąsiednimi zwojami i dlaczego się nie grzeje.

  • 12. Data: 2014-03-08 21:48:58
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 07 Mar 2014 15:53:39 +0100, Adam napisał(a):

    > W pracowniach szkolnych (w szkołach średnich) bywały szafy z auto-trafem
    > 2 lub 2,5kW.

    Autotransformator laboratoryjny 2,5kVA to nic nadzwyczajnego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 13. Data: 2014-03-08 22:16:02
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 marca 2014 21:48:58 UTC+1 użytkownik badworm napisał:

    > Autotransformator laboratoryjny 2,5kVA to nic nadzwyczajnego.
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    >
    > GG#2400455 ICQ#320399066

    W takim 2,5kVA zwoje się nie zwierają przez rolkę?

  • 14. Data: 2014-03-08 22:30:33
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Zagadka nr 2: widziałem kiedyś autotransformator 50 A, złożony z 2
    > spiętych równolegle 25 A, z suwakami na jednej osi. Jak w tej konstrukcji
    > zapanowano nad prądami wyrównawczymi ?

    Może one mniejsze, niż ze zwartego zwoju? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 15. Data: 2014-03-08 23:05:45
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-08 18:47, k...@g...com pisze:
> [...]
    temat "
    > jeden drut kontra dwa druty". Ten temat jest o zwarciu zwojów i zwarciu pomiędzy

    za dużo czytasz identyfikatora na tej grupie
    cytujecie podobnie źle, ale skrajnie inaczej :)

  • 16. Data: 2014-03-08 23:47:36
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 marca 2014 23:05:45 UTC+1 użytkownik Jawi napisał:

    > za dużo czytasz identyfikatora na tej grupie
    >
    > cytujecie podobnie źle, ale skrajnie inaczej :)

    Jeśli masz coś do napisania w sprawie jaka mnie przez moment zainteresowała to będę
    wdzięczny? Jak nie to spadaj na bambus.

  • 17. Data: 2014-03-09 16:41:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <k...@g...com>
    > Mam autotransformator pod którego mogę podłączyć
    > obciążenie 1kW.
    A możesz zmierzyć napięcie i prąd na jednym zwoju?

    Robert

  • 18. Data: 2014-03-09 21:41:35
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-03-07 02:27, k...@g...com pisze:
    > Jak łone to zrobili. Nie ma siana że rolka nie zwiera minimum
    > dwóch sąsiednich zwojów. I się nie grzeje nie przepala drut.
    > Czy to dlatego że napięcie na zwój jest tak małe że wydziela
    > się mała moc i da radę ta moc się rozproszyć?

    Tak, głównie dlatego że napięcie na zwój jest niewielkie, a rezystancja
    szczotki nie pomijalna.
    Dodatkowo problem jest zmniejszany przez szczotkę o specjalnej
    konstrukcji w autotransformatorach ze szczotką ślizgową (ale może
    rolkowe też?) tj. taka szczotka przewodzi anizotropowo -- rezystancja w
    kierunku wybieraka jest wyraźnie mniejsza aniżeli rezystancja szczotki w
    prostopadłym kierunku.

    pzdr
    mk

  • 19. Data: 2014-03-09 21:41:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...

> [...]
    >nowy temat " jeden drut kontra dwa druty".
    >Ten temat jest o zwarciu zwojów i zwarciu pomiędzy sąsiednimi zwojami i

    no to te dwa równoległe druty nawijamy na rdzen -mamy dwa zwoje czy jeden?
    :-)

    b.

  • 20. Data: 2014-03-10 00:17:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "mk"
    > taka szczotka przewodzi anizotropowo -- rezystancja w kierunku wybieraka
    > jest wyraźnie mniejsza aniżeli rezystancja szczotki w prostopadłym
    > kierunku.

    Coś w rodzaju komutatora?

    Robert