  • 221. Data: 2016-04-09 13:07:30
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:nea91v$g3m$3@node1.news.atman.pl...

    > Tobie też nikt nie każe robić video-śmietnika z grupy dyskusyjnej.
    > Tekstowej jak najbardziej.

    Zgadza się, nikt nie każe ale też nikt nie zabrania bo nie moze :-P
    Uśmiechnij się - wiosna idzie wielkimi krokami i ptaszki ćwierkają!

  • 222. Data: 2016-04-09 13:10:19
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Które potrafią wić się jak piskorz, oraz zaczynać/kończyć ch.. wie gdzie.
    > I teraz panie bracie skacz z asfaltu na chodnik i z powrotem.
    > Ja mało jeżdżę, ale dużo obserwuję. I widzę, jak to w niektórych
    > miejscach jest porobione.

    To tak jak teściowa na tylnym siedzeniu:
    mało jeździ (wcale) ale dużo "obserwuje", poucza i komentuje... :-)))
    Najpierw pojeździj troszku więcej, najlepiej rutynowo, w każdy
    dzień np. do pracy (słońce czy śnieg) a potem wczuj się w zagadnienie.

  • 223. Data: 2016-04-09 13:13:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I jeszcze poniedziałkowym, wtorkowym, środowym, czwartkowym
    > piątkowym i sobotnim.
    > W te dni transportowałem dupsko na rowerze w tym tygodniu.
    >
    > Więc rozumiem - prawo jest tylko dla kierowców, a od pedalarzy nikt
    > niczego nie wymaga i ich nie kontroluje.
    > A niektórym co głupszym wydaje się, że tak jest ok i że powinno się
    > dodatkowo ich obowiązki zmniejszać.

    Nikt tak nie twierdzi.
    Twierdzę tylko tyle, że jednostajna, płynna jazda, bez zsiadania
    czy zatrzymywania się i rozpędzania od zera jest dla rowerzysty
    optymalna. Rowerzysta musi wiedzieć że to on ma popatrzeć
    na drogę jak wjeżdza na pasy i to on ma uniknąć kolizji z autem
    nadjeżdzającym na pasy i nie wymusić na nim zatrzymania się,
    ale wymagać od rowerzysty zsiadanie z rowera na każdej
    przecznicy w dużym mieście gdzie przecznice są co chwileczkę jest
    niepraktyczne i nieżyciowe. Taki przepis ma mało zalet a dużo wad.

  • 224. Data: 2016-04-09 13:16:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie, gdy nic nie jedzie, to zupełnie nie chodzi o to czy się kogoś boję.
    > Po prostu daję dobry przykład i nie łamię sensownych przepisów
    > tam gdzie to nie jest konieczne.

    Acha, Ty taki "pouczacz, niedoszły nauczyciel-profesor"?
    Własne dzieci/wnuki masz? Te sobie pouczaj.
    A obcych ludzi zostaw Ty w spokoju, profesorku :-)

  • 225. Data: 2016-04-09 13:43:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-09 o 13:03, Pszemol pisze:
> [...]
    > że 2 i następne podążają za pierwszą w dużo mniejszych
    > odległościach, czyli jadą w zmiksowanym przez pierwszą
    > cieżarówkę powietrzu, same doznając mniejszych oporów.
    > Coś tak jak rowerzyści nr2 i następni w łańcuszku, jadąc
    > koło-w-koło mniej się męczą niż ten pierwszy rowerzysta
    > który musi strugę powietrza sobą rozdzierać na kilka strumieni...
    > I jadąc na długich dystansach zmieniają się wystawiając na
    > pierwszego ciągle kogoś innego.
    > A więc same zgłoszone oszczędności na paliwie moim zdaniem
    > nie zbyt jasno przekonują czy w tej pierwszej kierowcą był
    No to widać kiepsko czytałem. :-(

    Robert

  • 226. Data: 2016-04-09 13:49:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    [..]
> [...]
    > odległościach, czyli jadą w zmiksowanym przez pierwszą
    > cieżarówkę powietrzu, same doznając mniejszych oporów.

    Tyle że to jest wbrew przepisom ruch drogowego ustalającym minimalną
    odległość między ciężarówkami.
    Dostałem mandat za niebezpieczne wyprzedzanie bo wyprzedzałem TIRa
    jadącego dosłownie 2m za innym TIRem, za późno się zorientowałem, że
    kaszlaka między nie nie wcisnę a 3-ci w sznurku z naprzeciwka jechał
    radiowóz.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 227. Data: 2016-04-09 13:55:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cavallino pisze:
    [..]
    > Ogół narodu nie liczy się przy dyskusji o zainteresowaniach ogółu narodu?

    Mieli swoją szansę, olali, to teraz morda w kubeł. Następna szansa za 4
    lata, zobaczymy czy nauczyli się czegoś na tej lekcji demokracji.

  • 228. Data: 2016-04-09 13:59:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:ne2hmi$8cu$3@dont-email.me...
    [..]

    > Pierwsze pytanie z Q&A: minuta 37:55.
    >
    > Wybacz, ale jeśli Tobie się nie chce oglądać to tym bardziej
    > mi się nie chce cytować i pisać tu tych 30 zdań odpowiedzi... :-)

    Zmusiłeś mnie żebym jednak obejrzał, dzięki jednak za podanie czasu.
    W skrócie odpowiedź iście polityczna - wymijająca, pojazd zrobi wszystko
    by uniknąć kolizji i tyle, żadnej informacji czy wybierze w co
    przywalić. Jak dla mnie oznacza to że pracują nad czymś na kształt
    wyboru "mniejszego zła".

  • 229. Data: 2016-04-09 14:55:30
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.04.2016 o 13:13 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Taki przepis ma mało zalet a dużo wad.

    Taki przepis ma tyle samo zalet co przepis nakazujący zatrzymanie przed
    zieloną strzałką niezależnie od widoczności i tego czy w promieniu 20
    metrów jest jakikolwiek pieszy i czy w ogóle za strzałką jest przejście.

    --
    SW3
    ----

  • 230. Data: 2016-04-09 15:12:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.04.2016 13:59, AlexY wrote:

> [...]
    > W skrócie odpowiedź iście polityczna - wymijająca, pojazd zrobi wszystko
    > by uniknąć kolizji i tyle, żadnej informacji czy wybierze w co

    Bo i tak to pewnie będzie wyglądało. Będzie wybierał taki tor jazdy,
    żeby w nic nie przywalić, a jak już się nie da, to przywali w coś
    "wynikowo" a nie z wyboru - w to czy w tamto.

    > Jak dla mnie oznacza to że pracują nad czymś na kształt
    > wyboru "mniejszego zła".

    Nie wydaje mi się. Po prostu jak już się nie da w nic przywalić, to
    przywali w to, co wynikie z fizyki. Dokładnie tak samo jak człowiek. Być
    może zapiszą mu, że lepiej walić na czołówkę niż na "small overlap", w
    koło naczepy przy iderzeniu bocznym, a nie pod nią, ale i tego nie nie
    jestem wcale pewny.

    Shrek