  • 221. Data: 2012-03-21 12:59:17
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości
    J.F wrote:

    >Automat bez gazu zachowuje się nieco inaczej niż manual.
    >Po prostu mniej hamuje silnikiem.
    >Przykładowo - jadę 100 km/h, automat prosty, 4 biegi, więc na
    >czwórce.
    >Obroty około 2000.
    >Puszczam gaz i samochód jedzie. Minimalnie zwalnia, ale minimalnie.
    >Po 30 sekundach mam 90-95 km/h.

    Obroty ciagle 2000 a nie 850. Pali trzy razy za duzo.

    No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba
    hamowac silnikiem ? :-)

    >Na autostradzie to zapinam tempomat i się relaksuję ;-)
    >Tym bardziej że jazda na tempomacie to najoszczędniejsza metoda
    >poruszania się.

    Na autostradzie tempomatowa jazde mozna i recznej skrzyni uprawiac.

    >Kiedyś wlokłem się za ciężarówkami przez 40 km, z prędkością około 70
    >km/h. V6 200KM wykazało spalanie około 5,5l/100...

    A ile bys spalil na recznej ? 5 czy 6 ?

    J.

  • 222. Data: 2012-03-21 13:22:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F wrote:

    > Obroty ciagle 2000 a nie 850. Pali trzy razy za duzo.

    Bez gazu? Komputer pokazuje 1 l/100km (bo mniej nie potrafi).

    Herezje jakieś opowiadasz.
    Twoim zdaniem ilość zużywanego paliwa jest ściśle związana z obrotami?
    Niby przy danych rpm zawsze podawana jest ta sama ilość paliwa?

    > No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba
    > hamowac silnikiem ? :-)

    A co za problem?
    Po to masz w automacie inne tryby, np D3 (wyłącza czwórkę z użycia) czy
    wręcz D1 (jeździ tylko na jedynce).
    D2 wbrew temu co część userów myśli - zazwyczaj działa trochę inaczej,
    tzn. samochód przy ruszaniu pomija jedynkę, startuje z dwójki, jak
    trzeba zmniejszyć moment na kołach zimą. W niektórych blokuje na
    sztywno dwójkę.

    Ja akurat tych trybów nie mam, bo mam możliwość ręcznej zmiany biegów i
    w razie potrzeby mogę wymusić dowolny bieg.
    Używam tego może raz na rok...

    > A ile bys spalil na recznej ? 5 czy 6 ?

    Pewnie tyle samo. To tylko przykład na to że automat nie oznacza
    koniecznie spalania 10l/100...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 223. Data: 2012-03-21 13:23:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 21.03.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Obroty ciagle 2000 a nie 850. Pali trzy razy za duzo.

    Wtedy pali zero.

    > No i zaraz rodzi sie pytanie co na ostrzejszych gorkach, gdzie trzeba
    > hamowac silnikiem ? :-)

    Wtedy trzeba sięgnąć do wajchy.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 224. Data: 2012-03-21 21:07:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 08:39:39 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Uwierz mi na słowo: w przypadku automatu też można pedał wcisnąć
    > wcześniej. Serio-serio.

    Ależ oczywiście. I można przewidując kompensować wszytkie niedoskonałości
    automatu. Ja wole się skupic na jeździe.

    > No i co z tego?

    No w sumie jedno z drugiego wynika.

    --
    ___________ (R)

  • 225. Data: 2012-03-21 21:15:56
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-21 12:05, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > A to bardzo ciekawe... Znam paru bawiących się ostro w terenie włąśnie
    > automatami. No ale skoro powiedziałeś że się nie nadaje do jakiejkolwiek
    > zabawy, to widać, że muszą mi kłamać strasznie ;)
    >
    > pzdr
    > \SK

    Jako, że terenowiec ze mnie żaden, pisząc "jakakolwiek" myślę
    "asfalt/szuter/śnieg". Do jazdy terenowej automat często nadaje się
    lepiej, niż manual.

  • 226. Data: 2012-03-21 21:23:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 21.03.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > Ależ oczywiście. I można przewidując kompensować wszytkie niedoskonałości
    > automatu. Ja wole się skupic na jeździe.

    Tylko widzisz, ja uważam, że automat to *rewelacyjne* rozwiązanie dla
    przeciętnego kierowcy oraz dla kiepskiego kierowcy. Pewne zalety ręcznej
    jest w stanie wykorzystać ułamek kierowców, ułamek zdecydowanie nie
    przekraczający promila. A i ten ułamek przez większość czasu jazdy
    wygodniej by miał z automatem. Ja sobie z ręczną jakoś tam radzę (jak mi
    się zerwała linka sprzęgła to pojechałem dalej, na miejsce dojechałem),
    ale po cholerę mi manual w korkach czy na autostradzie?

    Nie, nie wynika.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 227. Data: 2012-03-22 00:24:57
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > E-e. Kopiesz gaz do dechy, więc komputer najpierw musi zauwazyć, że coś mu
    > się zmieniło. Potem, musi odpowiednio posterować silnikiem, żeby ten zaczął
    > wchodzić na obroty, a przecież nie może dac odpowiedniej dawki w cylindry
    > zanim się turbina nie rozkręci.

    U siebie nie stwierdziłem. Chociaż przyznam, że to jest irytujące jak mi
    z 2 przerzuca na 1.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 228. Data: 2012-03-22 08:52:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:23:49 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Wtedy pali zero.

    To znaczy ze za wolno jedzie, wiec dodajesz gazu, i wtey pali jeszcze
    wiecej -)

    > Wtedy trzeba sięgnąć do wajchy.

    Czyli w gorskich miejscowosciach wieczne wachlowanie biegami ?

    J.

    P.S. A tej gorki jest z jednej strony ze 3km, z drugiej 5.

  • 229. Data: 2012-03-22 09:06:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 22.03.2012 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > To znaczy ze za wolno jedzie, wiec dodajesz gazu, i wtey pali jeszcze
    > wiecej -)

    A skąd taki wniosek?

    > Czyli w gorskich miejscowosciach wieczne wachlowanie biegami ?

    Ty weź się kiedyś przejedź automatem.

    > P.S. A tej gorki jest z jednej strony ze 3km, z drugiej 5.

    I całość jedziesz na luzie?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 230. Data: 2012-03-22 17:09:45
    Od: "marian co imie ukrywa" <s...@g...pl>

    > Nie zabawka, ale tapczan dla starych dziadkĂłw. W216 V12 biturbo.
    > Ale z nudów dostaje na głowę pomału.

    Megrims a czym Ty sie zajmujesz?
    akurat jestem na etapie zmiany zawodu to moze skorzystam z doswiadczen...
    i bron boze nie na priv - tego konta nie odbieram :-), spamuch taki....
    thx