  • 41. Data: 2014-05-08 11:13:10
    Temat: Re: Atmega - podłączanie przycisków - ku przestrodze !
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Mnie nigdy nie zawiesił się LCD tak, abym stracił komunikację z nim. Jedyne
    co, to gasł obraz - wystarczyło przesłać ponownie polecenie inicjalizacji, a
    obraz się pojawiał. Jednak chciałbym na przyszłość zrobić lepsze
    zabezpieczenia, na wypadek zawieszenia układu wyświetlacza. Wyświetlacz ma
    wyprowadzenie RST. Czy za jego pomocą mogę skutecznie resetować zawieszony
    scalak na wyświetlaczu, czy też jedyne rozwiązanie byłoby takie, jak Twoje,
    czyli sterowanie zasilaniem?

    R.

  • 42. Data: 2014-05-08 18:00:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > wyświetlacza. Wyświetlacz ma wyprowadzenie RST. Czy za jego pomocą mogę
    > skutecznie resetować zawieszony scalak na wyświetlaczu, czy też jedyne
    > rozwiązanie byłoby takie, jak Twoje, czyli sterowanie zasilaniem?

    w moim przypadku, wyświetlacze których używam ( chyba ten
    http://artronic.com.pl/o_produkcie.php?id=630?)
    ma niby wejście RESET.

    Niestety, jak się coś wykrzaczy na LCD, to tenże RESET nie pomaga. W
    ogóle, to jest chińszczyzna jednak te wyświetlacze, i tylko cena jest
    ich zaletą...

  • 43. Data: 2014-05-08 22:41:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 08.05.2014 o 01:31 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Nie mogę sobie teraz przypomnieć, to był jakiś text o stosowaniu mcu w
    > urzędzeniach medycznych, podtrzymania życia itp. Też były wzmianki o
    > cząstkach wysokoenergetycznych, które mogą "przestawić" bity w ram.
    No ale z tego nie wynika że ram był dynamiczny tylko co najwyżej że
    środowisko medyczne może być szkodliwe dla procka chociażby z powodu
    resztek promieniowania rengenowskiego które mogą trafić do procka.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 44. Data: 2014-05-09 11:12:24
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

> [...]
    >
    > Niestety, jak się coś wykrzaczy na LCD, to tenże RESET nie pomaga. W
    > ogóle, to jest chińszczyzna jednak te wyświetlacze, i tylko cena jest ich

    Też używam podobnego wyświetlacza z Artronica.
    Dlaczego cyklicznie rozłączasz zasilanie, żeby resetować wyświetlacz? Czy
    nie próbowałeś na przykład zrobić tak, aby cyklicznie coś odczytywać z
    układu wyświetlacza (w celu sprawdzenia, czy żyje i odpowiada), a w
    momencie, gdy nie ma odpowiedzi dopiero wtedy resetować? Nad takim
    rozwiązaniem się zastanawiam, ale nie wiem, czy będzie OK (np. czy nie
    będzie sytuacji, gdy wyświetlacz się zawiesi/obraz się skaszani, a mimo to
    układ wyświetlacza będzie odpowiadać).

    R.

  • 45. Data: 2014-05-09 17:36:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy nie próbowałeś na przykład zrobić tak, aby cyklicznie coś odczytywać
    > z układu wyświetlacza (w celu sprawdzenia, czy żyje i odpowiada),

    On zawsze żyje - tyle,że czasem jak się coś wychrzani, to efekt jest
    taki, jakby się poprzesuwały części ekranu - jedno jest wyżej, drugie
    niżej... Ale niby nadal działa i wyświetla, tyle że to dziwnie wygląda.
    I reset zwykły na to nie pomaga.

    A rozwiązanie z odcięciem zasilania jest najprostsze i dlatego użyłem -
    zawsze robię wszystko w pośpiechu i po prostu dorzuciłem jeden
    tranzystor przy zmianie PCB i wszystko.No taka prowizorka.

    Nie bardzo mi się to rozwiązanie podoba, i pewnie jakieś lepsze trzeba
    by zrobić. No tylko kiedy ?? :)

    > rozwiązaniem się zastanawiam, ale nie wiem, czy będzie OK (np. czy nie
    > będzie sytuacji, gdy wyświetlacz się zawiesi/obraz się skaszani, a mimo
    > to układ wyświetlacza będzie odpowiadać).

    no właśnie chyba tak będzie - znaczy ja nie próbowałem odczytywać, ale
    jak mówię - niby działa - tylko że wyświetla dziwnie.
    Tak żeby się zawiesił na amen to mi się nigdy nie zdarzyło.

  • 46. Data: 2014-05-19 16:53:47
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > A rozwiązanie z odcięciem zasilania jest najprostsze i dlatego użyłem -
    > zawsze robię wszystko w pośpiechu i po prostu dorzuciłem jeden tranzystor
    > przy zmianie PCB i wszystko.No taka prowizorka.

    Na jak długo wyłączasz zasilanie, żeby wyświetlacz zdążył się zresetować?

    R.