  • 1. Data: 2009-10-26 12:37:43
    Temat: Miniwieza - ile bylo sledzi ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie mam pod ręką żadnej obudowy typu miniwieża, a chciałbym uruchomić starszą płytę
    Gigabyte GA-5AX (zasilanie ATX) - dość długą, bo
    z 2 złączami ISA, 5 złączami PCI i 1 złączem AGP - razem potrzeba więc aż 8 śledzi.
    Czy były takie obudowy mini-tower?
    Obudowa typu duża wieża odpada, bo na jeden dysk, jedną nagrywarkę i jedną stację
    dyskietek szkoda aż tyle miejsca.
    THX

  • 2. Data: 2009-10-26 12:39:50
    Temat: Re: Miniwieza - ile bylo sledzi ?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > z 2 złączami ISA, 5 złączami PCI i 1 złączem AGP - razem potrzeba więc aż 8 śledzi.
    Jasne. Na dwa walające się gdzieś u mnie po kątach mini-towery AT, oba
    mają po 8 miejsc na karty rozszerzeń, wiec traktuję to jako normę ;-)

    Maciek

  • 3. Data: 2009-10-26 12:50:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Z zasilaczami ATX?
    To może pohandlujemy ;-)

    -----

  • 4. Data: 2009-10-26 12:59:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Z zasilaczami ATX?
    > To może pohandlujemy ;-)
    Oooops - coś na opak zrozumiałem. Z tej starszej płyty ze złączami ISA i
    miniwieży zrobiła mi się obudowa AT z zasilaczem ATX. Dopiero teraz
    dojrzałem, że ten model płyty głównej ma jednak format ATX. Podtrzymuję
    zatem co napisałem o obudowach AT, tylko Ty najwyraźniej takiej nie
    potrzebujesz :->

    Maciek

  • 5. Data: 2009-10-26 14:52:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Niewiele z tego zrozumiałem, ale szukam jak najmniejszej obudowy pod płytę ATX
    niezintegrowaną (czyli bez grafy i muzy, a z tyłu ma
    gniazda 2xPS2, 2xUSB, 2xDB9, 1xDB25) z zasilaniem ATX, jednak płytę dość długawą, z
    aż 8 złączami (slotami) na karty ISA, PCI i
    AGP.

    -----

  • 6. Data: 2009-10-26 15:41:13
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.10.26 15:52, ąćęłńóśźż wrote:
    > gniazda 2xPS2, 2xUSB, 2xDB9, 1xDB25) z zasilaniem ATX, jednak płytę dość długawą,
    > z aż 8 złączami (slotami) na karty ISA, PCI i AGP.

    To nie może być długawa płyta ATX, bo wówczas by nie była ATX.
    Z pewnością jej wymiary nie przekraczają tych określonych dla tego
    rodzaju płyt - zmierz je sobie linijką.

    W takich płytach drugi slot ISA był używany zamiennie z pierwszym
    gniazdem PCI - nie da się tam jednocześnie wsadzić dwóch kart - sprawdź !

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-10-26 15:56:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie mam pod ręką żadnej obudowy typu miniwieża, a chciałbym uruchomić starszą płytę
    Gigabyte GA-5AX (zasilanie ATX) - dość długą, bo
    > z 2 złączami ISA, 5 złączami PCI i 1 złączem AGP - razem potrzeba więc aż 8 śledzi.
    Czyli to jest "pełny" ATX, a nie mikroAtx (oznaczany matx czasem). Na
    pewno 8 śledzi to nie miało, wg standardu ATX jest 7 (może sąsiadujące
    PCI i ISA "zachodzą" na siebie i używają tego samego śledzia?)

    > Czy były takie obudowy mini-tower?
    Nie ma definicji chyba, co jest mini-tower a co nie, przeważnie
    przyjmuje się mini-tower = mikro-atx, ale jest dużo obudów "prawie mini"
    a z miejscem na pełną płytę ATX. Albo choćby obudowy "desktop".

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-10-26 19:59:33
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Czyli to jest "pełny" ATX, a nie mikroAtx (oznaczany matx czasem). Na
    > pewno 8 śledzi to nie miało, wg standardu ATX jest 7 (może sąsiadujące PCI
    > i ISA "zachodzą" na siebie i używają tego samego śledzia?)

    Pewnie tak jest. Tak było m.in. z płytą Abita ST6 oraz SA6R

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry