  • 31. Data: 2014-08-27 15:25:51
    Temat: Re: Apropos wyboru telefonu z Androidem
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Aug 2014 15:12:37 +0200, GAD Zombie napisał(a):

    > Ale to jest takie głupie tłumaczenie.
    > Oczywiście wszyscy wiedzą już, że większość produktów jest robionych w
    > Chinach. Ale "produkt chiński" od markowego produktu produkowanech w
    > Chinach różnią się znacznie. Różnica jest w jakości wykonania, w jakości
    > półproduktów oraz w kontroli jakości produktów przed ich sprzedaniem.

    Serio? Zobacz kiedyś telefon XIaomi albo Oppo na własne oczy i przestań się
    ośmieszać. W sumie może zresztą wystarczy Huawei albo ZTE, bo te są w
    polskich salonach bez problemu dostępne. Choć to inna półka cenowa.

    Przypomnę tylko, że OPPO jest firmą świetnie znaną na świecie, choć nie z
    telefonów, ale ze sprzętu audio. I to takiego z najwyższej półki (jeżeli
    nie liczyć audiovoodoo)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 32. Data: 2014-08-27 15:29:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-27 15:18, Trybun wrote:

    > Tak tak, najlepiej brać pod uwagę tylko polskie wynalazki. A już tak
    > nawiasem - co masz do wyrobów choćby firmy Huawei?

    Huawei juz nie sa chinskimi wynalazkami. Podobnie jak Xiaomi.
    Ostanio znajoma kupila chinski wynalazek firmy...ehhh za nic sobie nie
    przypomne. Z wygladu telefon przypomina S3 tyle, ze obudowa jest
    metalowa i to nie jakas alu wydmuszka ale konkretna blacha, chyba
    stalowa. Przez co tez odpowiednio wazy. Niestety wyswietlacz dla
    przykladu ma strasznie slabe kąty widzenia. Nie wiem czy kiedykolwiek
    widzialem wyswietlacz tak slaby pod wzgledem kątow. Druga rzecz, ktora
    mnie zakoczyla to zmieniajacy sie codziennie mac adres. To jakis
    specjalny ficzer?
    Trzecia, to brak opcji aktualizacji. Po prostu nie ma tej pozycji w menu.
    Wg mnie zakup niefirmowego chinczyka to w duzym stopniu loteria zarowno
    pod wzgledem jakosci jak i projektu.

  • 33. Data: 2014-08-27 19:14:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 53fdc637$0$3045$6...@n...neostrada.pl

    > Mialem, kilka telefonow.

    Możesz je wymienić? Ace miał na sobie chyba ze 200 aplikacji
    (na pewno więcej niż Monster i więcej niż Overmax) i nie było
    problemów z brakiem RAMek. Problemem był mały ,,dysk'' i brak
    drugiego slotu SIM. Inną sprawą jest selekcjonowanie -- wybierałem
    aplikacje lekkie i małe.

    Overmax ma 1 GB RAMek a Monster nieco ponad 550 MB
    i wyraźnie widać niedobór RAMek w Monsterze.

    Na Monsterze nie mogę jednocześnie korzystać z tych aplikacji,
    z których mogłem korzystać na Ace -- ale prawdą jest też, że
    to nie są te same wersje (niekoniecznie obecne są bardziej
    RAMożerne) tych aplikacji.

    > Dla niektorych Polonez tez jest szybki, kwestia odniesienia.

    Moim zdaniem nie szybkość jazdy jest istotna, ale komfort.
    Nie będę się wypowiadał, bo prowadziłem Polonezy sporadycznie.
    IMO ten sam komfort dawały Łady i duże Fiaty, ale takie samochody
    także prowadziłem sporadycznie. IMO na ,,tamte'' czasy nie były
    to samochody złe, ale warto zauważyć, że te konstrukcje sięgają
    lat trzydziestych ubiegłego wieku -- jeden z silników Fiata na
    pewno projektowano przed wybuchem II wojny świętej.

    SIMkami)

    Jakiś GoClever na Allegro.

    Nie wiem, kto wynalazł dualSIM, ale dziś trudno o produkty
    niechińskie. Laptop Made in Germany -- wewnątrz wszystko
    chińskie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2014-08-27 19:19:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "atm" 53fddd51$0$3059$6...@n...neostrada.pl

    > Huawei juz nie sa chinskimi wynalazkami.

    IMO to rdzennie chińska firma.

> [...]
    wygladu telefon przypomina S3 tyle, ze obudowa
    > jest metalowa i to nie jakas alu wydmuszka ale konkretna blacha, chyba

    Może zdemontuj i zważ -- IMO to zwykłe duraluminium.
    Stal jest zbyt ciężka.

    > stalowa. Przez co tez odpowiednio wazy.

    Ważyłeś tę obudowę?

  • 35. Data: 2014-08-27 19:38:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" ltkkso$786$...@n...news.atman.pl

    > Podziękował.

    > Z czego co wiem to łatwo to obejść ale potrzeba root-a albo wsparcia ze strony
    producenta sprzętu
    > który przestawi całe dwie linijki kodu.

    > Inny sposób to root + apikacje:

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=nextap
    p.sdfix
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bu
    ak.link2sdplus
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0
    soft.gphone.app2sd

    > Ja używam na tablecie takiego:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.de
    vasque.fmount

    A ja bym chciał, aby ,,dysk'' nie był dzielony.
    Overmax ma niby 16 GB -- ale ,,na aplikacje'' tylko 1 GB.
    (mniej niż Monster) co blokuje ów tablet skutecznie.

    BTW -- IMO bardzo udana konstrukcja, ale:

    -- ów podział ,,dysku''

    -- niechlujne wykonanie obudowy
    (na szczęście szkło nie łapie rts)

    -- ciemny ekran

    -- brak kompasu (czujek magnetycznych)

    -- bywa, że pozycja geograficzna (GPS)
    jest ustalana bardzo długo; najdłuższy
    czas to pół godziny we współpracy z AGPS,
    najkrótszy to tak zwane natychmiast;
    ani w Monsterze, ani w Ace tego problemu
    nie widziałem

    -- IMO akumulator musi być ładowany niskim
    prądem; niezbyt wydajna ładowarka Monstera
    jest tu dobra; Overmaxa można ładować poprzez
    koncentryczne gniazdko ładowaniu lub poprzez
    mikroUEB

    na szczęście akumulator starcza na bardzo
    długi czas; nie jest to Monster z jego
    pięciogodzinnym czasem pracy (Monster
    daje aż ;) 5 godzin; pięć godzin; 300 minut)

    nie wiem, jak długo pracuje Overmax na jednym
    ładowaniu, gdyż trudno o pełne rozładowanie ;)
    w rozsądnym czasie a programy śledzące poziom
    ładowania dają zwykle wyniki różne ;)

    nie umiem też sprawdzić czasu pomiędzy restartami,
    gdyż jest on zbyt długi a nie mam aplikacji
    liczącej dni

    Poza tym doskonały zakup. Po prostu doskonały,
    jeśli nie liczyć tego, co nieco wyżej opisałem.

    Chyba w obu slotach muszą być SIMki -- gdy
    jest jedna, Overmax jakoś gubi się. ;)

    -=-

    Nie wiem, czemu służy podział ,,dysku''. Być może
    to zupełnie oddzielne fizycznie części o różnych
    parametrach -- ta mniejsza może być szybka, a ta
    większa może być powolna. Być może nie chodzi tu
    o zwykł/prosty podział na partycje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2014-08-27 20:15:56
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-27 19:14, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > problemów z brakiem RAMek. Problemem był mały ,,dysk'' i brak
    > drugiego slotu SIM. Inną sprawą jest selekcjonowanie -- wybierałem

    Desire, SGS, Defy, Defy+

    Niestety, przy takiej ilosci RAMu dosc szybko zaczyna sie odczuwac
    niedostatki pamieci. Przytnie lekko przy doczytywaniu nastepnego ekranu
    w launcherze czy otwieraniu otwartego wczesniej programu. Niezaleznie
    tez od urzadzenia strony internetowe beda przeciez podobnie pochlaniac
    zasoby telefonu.
    512MB to jak posiadanie Poloneza - da sie ale lepiej tego uniknac.

> [...]
    > lat trzydziestych ubiegłego wieku -- jeden z silników Fiata na
    > pewno projektowano przed wybuchem II wojny świętej.

    Tak czy siak wygodniej bedzie w Passacie, prawda? ;]
    Wg mnie 512MB nie daje wlasnie komfortu (zwiazanego z szybkoscia
    ladowania programow, przelaczania sie miedzy nimi itd). Jedym slowem za
    duzo przycinek i bezwladnosci.

    > Jakiś GoClever na Allegro.

    Heh, no za 250zl nie widze GoClevera z 1GB:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-2-e-0805&category=4&description=1&order=p&search_
    scope=category-4&string=goclever+1gb

    > Nie wiem, kto wynalazł dualSIM, ale dziś trudno o produkty
    > niechińskie. Laptop Made in Germany -- wewnątrz wszystko
    > chińskie.

    Piszac o chinskim wynalazku mam na mysli niefirmowy wyrob o dosc
    przypadkowej jakosci, podrzednej specyfikacji, braku wsparcia
    producenta, dodatkowo niedostepny w PL w typowych kanalach dystrybucji.

    Tak, tak - wiem: teraz wszystko jest chinskie, naprawde zdaje sobie z
    tego sprawe. Ostatnio byl nawet artykul o tym, ze ktos w Chinach wpadl
    na pomysl produkcji jajek, doslownie!!! To tez jest dla mnie chinski
    wynalazek ;]

  • 37. Data: 2014-08-27 20:23:50
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-27 19:19, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "atm" 53fddd51$0$3059$6...@n...neostrada.pl

    > IMO to rdzennie chińska firma.

    Heh, naprawde musze tworzyc encyklopedyczna definicje, zeby kilka osob
    tutaj zrozumialo co moze oznaczac chinski wynalazek? Chinszczyzna?
    Tania tandeta produkowana na tony bez wsparacia producenta i zapewne
    kontroli jakosci?

    > Może zdemontuj i zważ -- IMO to zwykłe duraluminium.
    > Stal jest zbyt ciężka.

    To bylo nadspodziewanie ciezkie. Aluminium mam np w Palmie T3 - od razu
    czuc roznice.

    > Ważyłeś tę obudowę?

    Mialem w rekach tylna klapke. Wg mnie stalowa blacha i wcale nie dawala
    odczucia premium. Majac wybor zdecydowalbym sie na poliweglan Nokii.

  • 38. Data: 2014-08-28 08:20:54
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > Overmax ma niby 16 GB -- ale ,,na aplikacje'' tylko 1 GB.
    > (mniej niż Monster) co blokuje ów tablet skutecznie.

    Bo może to wynalazek typu pamięć wew (w większości tel/tab 8/16GB) + do
    tego ukryta w środku karta SD na dane .. HGW to jakiś wymysł Chińczyka.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 39. Data: 2014-08-28 08:53:45
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-27 20:23, atm pisze:

> [...]
    > tutaj zrozumialo co moze oznaczac chinski wynalazek? Chinszczyzna?
    > Tania tandeta produkowana na tony bez wsparacia producenta i zapewne

    Niektórzy tutaj wyraźnie nie chcą tego zrozumieć lub udają, że nie
    rozumieją (jak w tym wątku wypowiedział się Waldek).

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 40. Data: 2014-08-28 08:56:31
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-27 15:25, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > telefonów, ale ze sprzętu audio. I to takiego z najwyższej półki (jeżeli

    Nie ośmieszam się, bo to są fakty i przeciętny człowiek o tym wie.
    Wystarczy porównać takie produkty. Nie wymieniałem żadnej nazwy (jak Ty
    powyżej), więc Twoje argumenty o Oppo i Xiaomi są bez sensu. Mówiłem o
    tanich produktach chińskich bez nazwy lub z nazwą, która nikomu nic nie
    mówi. Takich, które zwykle wyglądają na podróbki produktów znanych
    marek. I w tej kwestii wszystko co napisałem to prawda.
    Nie dotyczy to tylko telefonów, ale zupełnie wszystkiego - produkty AGD,
    zabawki, elektronika i pewnie o wiele więcej.