  • 1. Data: 2009-07-02 11:09:11
    Temat: Aparat na przejażdżki rowerowe
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Szukam aparatu fotograficznego, ale do używania w czasie przejażdżek
    rowerowych. Mam dużego kompakta, ale to nie jest robota - zatrzymać się,
    zdjąć plecak, otworzyć, wyciągnąć aparat lub torbę z aparatem, zrobić
    zdjęcie i potem to wszystko w odwrotnej kolejności... szukam czegoś
    małego, o zwartej obudowie i długotrzymających bateriach. Nie wymagam od
    tego zbyt wielu megapikseli, dużego wyświetlacza ani tysiąca dodatkowych
    funkcji. Ot, po prostu wyjąć z kieszeni kurtki/trójkąta pod ramą, zrobić
    zdjęcie i jechać dalej... a może nawet bez zatrzymywania. Teraz wiele
    ciekawych ujęć sobie odpuszczam, bo nie chce mi się bawić w to
    wyciąganie aparatu dla jednego zdjęcia...

    Znacie taki model? Może być nawet używany, gdyż cena gra rolę jako że na
    rowerze może szybko zakończyć żywot.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-02 11:11:54
    Temat: Re: Aparat na przejażdżki rowerowe
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 2 Jul., 13:09, ikov <i...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wyciąganie aparatu dla jednego zdjęcia...
    >
    > Znacie taki model? Może być nawet używany, gdyż cena gra rolę jako że na

    ale zakonczenie zywota tez kosztuje wiec moze sie nie spiesz i jezdzij
    wolniej , trzymajac obiema rekami kierownice.

    kazdy maly- jest w kazdym sklepie z aparatami

  • 3. Data: 2009-07-02 11:15:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-02 13:09:11 +0200, ikov <i...@t...pl> said:

> [...]
    > się, zdjąć plecak, otworzyć, wyciągnąć aparat lub torbę z aparatem,
    > zrobić zdjęcie i potem to wszystko w odwrotnej kolejności...

    Może poprostu pomyśl o torbie biodrowej. Do szybkiego wyjmowania IMHO
    to najlepszy wynalazek.
    Jak nie, to jakikolwiek ultrakompakt mieszczący się w zakładanym
    budżecie, jakość ze wszystich będzie podobnie słaba.

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-07-02 11:32:58
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyciąganie aparatu dla jednego zdjęcia...
    >
    > Znacie taki model? Może być nawet używany, gdyż cena gra rolę jako że na

    Ja uzywam jakiegos nikona coolpixa 3200 znalezionego na smietniku :) dziala
    calkiem niezle :) po ostatniej glebie na rowerze, gdzie fiknolem przez
    kierownice wprost na aparat ktory mialem w kieszeni, on nawet tego nie
    poczol :) w przeciwienstwie do mojej nogi :) aparacik dalej dziala i pstryka
    :) Stwierdzilem ze jak mam wozic na rowerze lustro za kilka tysiakow i je
    rozwalic przy glebie, to lepiej rozwalic cos co i tak nie ma praktycznie
    wartosci :) a zdjecia z roweru sa glownie pogladowe niz atrystyczne :)

    pozdrawiam

    CeZ__134

  • 5. Data: 2009-07-02 13:09:20
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (13:09:11) napisano:

> [...]
    > zdjąć plecak, otworzyć, wyciągnąć aparat lub torbę z aparatem, zrobić
    > zdjęcie i potem to wszystko w odwrotnej kolejności...

    I o to wlasnie chodzi, na rowerze robi sie najpiekniejsze zdjecia,
    masz czas na zauwazenie ciekawego kadru, przemyslenie go, dobrania
    ogniskowej i szeregu innych rzeczy. Wiekszosc moich zdjec zrobilem na
    rowerze, polecam zestaw: Canon 40D, obiektyw szerokokatny, obiektyw
    standardowy z duza jasnoscia i obiektyw tele, calosc z torba i
    zapasowymi akumulatorkami i filtrami wazy okolo 4 kg. Oczywiscie body
    moze byc inne, ale obiektywy takie wg. mnie trzeba miec zawsze na
    rowerze !

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 6. Data: 2009-07-02 13:39:06
    Od: "cichy bartko" <c...@g...com>

    Dnia 02-07-2009 o 13:15:51 de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak nie, to jakikolwiek ultrakompakt mieszczący się w zakładanym
    > budżecie, jakość ze wszystich będzie podobnie słaba.

    niech Janko rozwinie tu myśl 4mln z Canona A1100 IS. oraz porównanie jak
    one wypadają z resztą kompaktów za śmieszne pieniądze. bo to co
    stwierdziłeś to duże uogólnienie ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-07-02 14:11:08
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]

    zapasowymi akumulatorkami i filtrami wazy okolo 4 kg. Oczywiscie body
    moze byc inne, ale obiektywy takie wg. mnie trzeba miec zawsze na

    Wyjezdzajac rowerem w gory na caly dzien w plecaku mam juz komplet narzedzi,
    detki itp. Do tego cos do picia,jedzenia + bluze w razie zmiany pogody, to
    juz jest ok 4,5 a nawet 6 kg. Do tego niech przyjdzie lustro + ze dwa
    obiektywy to wychodzi na to ze mam na plecach jakies 10 Kg,- zadna frajda z
    jazdy ..
    Dlatego wole mala malpke. Z niej tez jest co pokazac znajomym po powrocie.

    CeZ__134

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 8. Data: 2009-07-02 14:53:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h2i531$smm$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    ikov <i...@t...pl> wrote:

> [...]
    > ciekawych ujęć sobie odpuszczam, bo nie chce mi się bawić w to
    > wyciąganie aparatu dla jednego zdjęcia...

    No nie... jak dla ciebie kompakt jest za duzy, to kup sobie jakas
    komorke z aparatem.

    TA

  • 9. Data: 2009-07-02 15:28:30
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    CeZ__134 wrote:
> [...]
    > zmiany pogody, to juz jest ok 4,5 a nawet 6 kg. Do tego niech przyjdzie
    > lustro + ze dwa obiektywy to wychodzi na to ze mam na plecach jakies 10

    Polecam system Topeak MTX (bagaznik + torba z sakwami). :) Dosc drogi, ale
    wart swojej ceny i nie zmienia zbytnio wlasciwosci jezdnych (choc wyraznie
    dociaza tyl roweru - w warunkach ekstremalnych ma to znaczenie).
    A aparat mimo wszystko sugeruje jakis maly, najlepiej z peryskopowym
    (schowanym) obiektywem. A jesli bedzie wodoodporny (i z mozliwoscia
    wylaczenia/zablokowania AF), to w ogole bajka - aparat trzymany przy ciele
    sila rzeczy jest narazony na dzialanie wilgoci, co bardzo mu szkodzi.
    Wozenie aparatu w torbie mija sie z celem - przeciez on zawsze ma byc pod
    reka.

    O kamerze zamocowanej na kierownicy/kasku nie myslales?:) Ostatnio wpadla
    w moje rece taki chinski wynalazek typu all-in-one - o dziwo jakosc
    rejestrowanego obrazu jest zaskakujaco dobra (VGA), mimo ze kamera
    przyczepiona jest do kierownicy.

    k,

  • 10. Data: 2009-07-02 15:40:51
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    ikov wrote:
    > ...do używania w czasie przejażdżek
    > rowerowych...

    Ja robiłem bardzo dużo kilosów na rowerku swojego czasu z lustrem. Tyle,
    że z takim specyficznym plecakiem - Lowepro SlingShot. Pomyśl o tym -
    świetnie się sprawdzał.

    http://www.torbylowepro.pl/plecaki/lowepro-slingshot
    -200-aw,435s

    coś takiego - rozmiar sobie musisz wybrać pod siebie. Oprocz aparatu
    zawsze weszło jakieś jedzonko, coś na górę, obiektyw.

    Zamiast wymieniać aparat myślę, że warto rozważyć.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl