  • 1. Data: 2011-03-30 19:20:55
    Temat: Android - nie wszystko zloto co sie swieci
    Od: atm <...@v...pl>

    http://palmtop.pl/75209/ciemna-strona-androida/

  • 2. Data: 2011-03-30 21:19:24
    Temat: Re: Android - nie wszystko zloto co sie swieci
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-03-30 21:20, atm pisze:
    > http://palmtop.pl/75209/ciemna-strona-androida/

    o tak, zgadzam sie, ale autor zapomnial, ze androida latwo mozna oswoic.
    Mam akurat G1/HTC Dream (wspomniany w tym artykule) z malymi zmianami:
    - root
    - wgrany Android 2.2.1 (orginalnie byl 1.6)
    - podbity procesor na 614MHz (z 528MHz )

    nie jest to 'ferrari' (nie porywa szybkoscia), ale powiedzialbym, ze to
    'czolg' - przejdzie przez wszystko dzieki mozliwosciom obslugi i
    konfiguracji (do moich potrzeb czysto uzytkowych calkowicie wystarcza).

    Malo pamieci?
    Co za problem 'oszukac' system - obecnie mam zainstalowanych ok 512MB
    aplikacji i w telefonie wciaz ponad 20MB wolnej pamieci RAM (przypomne,
    ze ten telefonik mial 100MB RAM, z czego 60% zajal mi nowy system 2.2.1)
    Rozwiazanie: dodatkowa partycja na karcie na instalacje programow (tak
    jakby byly w pamieci wewnetrznej) i programik Link2SD.
    (2.2.1 mimo mozliwosci instalacji programow na /sdcart, robi to niezbyt
    udanie pozostawiajac w pamieci telefonu wciaz simieci - wiec jesli ktos
    ma problem to zachecam do skorzystania z wyzej opisanej metody)

    Laczenie sie z internetem bez wiedzy uzytkownika?
    Nigdy sie to mi nie zdarzylo (mimo, ze mam wykupiony pakiet danych, to
    staram sie wlaccac dostep do sieci tylko jak potrzebuje) - wystarczy z
    glowa instalowac i skonfigurowac aplikacje (android pozwala sobie latwo
    skonfigurowac, by wlaczac te opcje jednym kliknieciem w ekran - bez
    wchodzenia do menu).

    Na markecie jest sporo smieci - a wlasciwie programikow, ktore sa akurat
    mi nie przydatne (wiec nazyam je 'smieci' - aczkolwiek byc moze ktos
    bedzie z nich zadowolony). Ale spokojnie mozna znalezc prawdziwe
    perelki - za darmoche lub pare groszy (i to naprawde nie jest drogie).

    Dodatkowo jest jeszcze AppBrain, w ktorym rowniez mozna znalezc ciekawe
    programiki na androida, ktore nie sa w markecie z roznych wzgledow.

    Nagrywanie filmow, hmmm - na moim G1 nie odczuwam tego problemu -
    aczkolwiek nie uzywam tej 'funkcjonalnosci' gdyz jakosciowo nie
    zachwyca. Czasami zdarza sie, ze uzywam G1 jako kamery IP.

    Co do zamulania systemu na starcie - to jest wiele programow, ktore
    skutecznie z tym walcza. Rowniez czyszczenie pamieci cache czy danych
    aplikacji nie przysparza trudnosci (polecam np.aCCleaner)

    Synchronizacje mozna zrobic i na lokalny komputer i z googlem. Nie
    jestesmy skazani wylacznie na wielkiego brata (MyPhoneExplorer)

    Pozatym pare aplikacji typu must have wystarczy doinstalowac, by
    zwiekszyc szybkosc i funkcjonalnosc telefoniku.
    Jedynie nad czym ubolewam to slabo jeszcze rozwiniete funkcje PIM (czyli
    kalendarza) w porownaniu np. do tego co bylo w PalmOS.

    Z dod. programikow narzedziowych, ktore polecilbym:
    DolphinBrowser HD - przegladarka www (z flashem)
    Process Monitor - do zarzadzania telefonem (polecam sie zapoznac - ma
    fajne funkcje prezentacji graficznej + jednoczesnie jest task killerem)
    Titanium Backup - nazwy nie trzeba tlumaczyc
    Sipdroid - do voipa
    ConnectBot do telnetu i ssh
    DroidFTP do ftp
    GhostCommander do plikow (moim zdaniem lepszy od Astro)
    NoteEverything - do zarzadzania notatkami
    PowerSearch - przeszukuje urzadzenie na wskros (podobnie jak w PalmOS,
    ale duzo wolniej niestety)
    S2 Calendar - jako rozszerzenie tego wbudowanego (jako jedyny chyba
    potrafi przedstawic caly rok na jednym ekranie)
    iReader - IMHO najlepszy reader ebookow
    DropBox - kto korzysta ten wie do czego to sluzy
    CamScanner
    DocumentToGo - zgodny z nowymi formatami Office'a (i chyba jedyny platny
    z w/w)
    i wiele, wiele innych programikow.

    Ja uwazam, ze Android ma potencjal.
    Nokia - skoro zaprzestaje prac nad nastepca Symbiana i przejscie na
    strone Windowsa - popelnia blad i bedzie to poczatek konca swietnosci
    tej firmy
    iPhone - fajny ale IMHO za bardzo zmkniety system i wmawiajacy na sile
    uzytkownikow, ze jest najlepszy bo ... najdrozszy'.

    Android to jednak odmiana linuxa (kto zrootowal system i przejzal pliki
    konfiguracyjne tego systemu - ten nie ma najmniejszej watpliwosci o
    tym). Android powoli zdobywa rowniez swiat dotad stworzony przez iPoda
    - czyli swiat tabletow (juz teraz Galaxy jest z procesorem dwukorowym, a
    motorola zapowiada jeszcze w tym roku procesor 4-ro korowy w tablecie -
    z androidem na pokladzie oczywiscie)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-03-31 11:09:15
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > czyli swiat tabletow (juz teraz Galaxy jest z procesorem dwukorowym, a
    > motorola zapowiada jeszcze w tym roku procesor 4-ro korowy w tablecie -

    Dzieki za obszerne info, przetestuje czesc nieznanych mi wczesniej
    aplikacji.
    Wrzucenie linka tutaj mialo byc przeciwwaga dla "plucia" na iOS.
    Zarowno zarzuty z artykulu jak i Twoje patenty na usprawnienie pracy
    pod Androidem pokazuja, ze daleko temu systemowi do doskonalosci.
    Dla mnie na chwile obecna jest to najsensowniejszy obecnie wybor,
    no chyba, ze znowu doswiadcze jakichs atrakcji to sprzedam SGS i wroce
    do ziemniaka - Nokii 5800. Brzydki, kinetic scrolling przypomina
    kolo rowerowe z wlozonym kijem w szprychy, ale wszystkie funkcje
    telefoniczne sa ergonomicznie rozwiazane, nawigacja gratis i bateria
    trzyma wiecznosc w porownaniu do androidowej konkurencji (fakt, czesiowo
    wynika to paskudnych aplikacji, ktore nie zachecaja do korzystania)

  • 4. Data: 2011-03-31 11:34:45
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-03-31 13:09, atm pisze:

> [...]
    > trzyma wiecznosc w porownaniu do androidowej konkurencji (fakt, czesiowo
    > wynika to paskudnych aplikacji, ktore nie zachecaja do korzystania)

    Wiesz, ja przerobilem chyba wszystkie smarty (poza ios, ktorego nie
    potrafie obslugiwac) - winde, andka, symbiana, palm os'a i powiem tyle -
    po 2 dniach uzywania androida nie potrafilem sobie wyobrazic powrotu do
    wczesniejszych osow - tutaj wszystko dziala tak jak nalezy.

    Jezeli ktos twierdzi inaczej - patrz to, co u mnie w przypadku ios'a -
    nie umiem, nie chce sie naumiec ;)

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 5. Data: 2011-03-31 11:56:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:in1nct$28c$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Zarowno zarzuty z artykulu jak i Twoje patenty na usprawnienie pracy
    > pod Androidem pokazuja, ze daleko temu systemowi do doskonalosci.

    I wyglada na to, ze nie ma w nim mechanizmów aby mialo byc lepiej.
    Tylko czekac kiedy bedzie trzeba kupowac programy antywirusowe
    na Androida :-)

> [...]
    > trzyma wiecznosc w porownaniu do androidowej konkurencji (fakt, czesiowo
    > wynika to paskudnych aplikacji, ktore nie zachecaja do korzystania)

    A czemu pomijasz przy wyborze - dla mnie - sensowniejszy iOS?

  • 6. Data: 2011-03-31 11:57:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikołaj Jopczyński" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > do wczesniejszych osow - tutaj wszystko dziala tak jak nalezy.
    >
    > Jezeli ktos twierdzi inaczej - patrz to, co u mnie w przypadku ios'a - nie

    Jak długo używałeś iPhone i czego nie umiałeś w nim zrobić?
    To jest o tyle ciekawe, że tam wszystko jest proste jak drut...

  • 7. Data: 2011-03-31 12:32:13
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-03-31 13:57, Pszemol pisze:
    > "Mikołaj Jopczyński" <m...@g...com> wrote in message

    > Jak długo używałeś iPhone i czego nie umiałeś w nim zrobić?
    > To jest o tyle ciekawe, że tam wszystko jest proste jak drut...

    Jakies 10minut ;) po prostu nie jest dla mnie to system intuicyjny -
    albo moze inaczej - jest "zbyt" intuicyjny ;)

  • 8. Data: 2011-03-31 12:48:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-03-31 13:56, Pszemol wrote:

> [...]
    > na Androida :-)

    > A czemu pomijasz przy wyborze - dla mnie - sensowniejszy iOS?

    Oj, wywolasz wilka z lasu ;]
    Chyba dla wiekszosci uzytownikow Android wyjety z pudelka wymaga
    dopracowania dodatkowymi aplikacjami aby system chodzil jak nalezy.
    Moze sie okazac, ze iOS po wyjeciu z pudelka zachowuje sie sprawniej,
    ale jako ze nie mialem iPhonea nie potrafie porownac zblizonych
    parametrami urzadzen.
    Do przedwczoraj myslalem bardzo powaznie o zrootowaniu SGS tylko i
    wylacznie z powodu dlugiego uruchamiania aplikacji i ogolnie lagfixa.
    Jednak update do 2.2.1 swietnie rozwiazal ten problem.

    Czy po jailbreaku mozna zainstalowac jakas aplikacje, ktora
    zaoferuje cos zblizonego do widgetow?
    Swoja droga to dosc specyficzne zagranie Appla - na duzych systemach to
    oni spopularyzowali widgety, ktore nastepnie MS zgapil, w iOS zas sobie
    je odpuscili.

  • 9. Data: 2011-03-31 13:14:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jakies 10minut ;) po prostu nie jest dla mnie to system intuicyjny - albo
    > moze inaczej - jest "zbyt" intuicyjny ;)

    Nie napisałeś czego nie umiałeś w nim zrobić...

    10 minut to trochę za mało czasu aby móc cokolwiek powiedzieć
    o urządzeniu...

  • 10. Data: 2011-03-31 13:20:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:in1t7u$t6p$1@news.onet.pl...

    > Oj, wywolasz wilka z lasu ;]

    No bo w swojej wyliczance wydaje sie ze pominales oczywista
    mozliwosc w postaci tego popularnego systemu...

    > Chyba dla wiekszosci uzytownikow Android wyjety z pudelka wymaga
    > dopracowania dodatkowymi aplikacjami aby system chodzil jak nalezy.

    I to jest powazny minus, bo iOS jest w pelni funkcjonalny
    od razu wyjety z pudelka.

    > Moze sie okazac, ze iOS po wyjeciu z pudelka zachowuje sie sprawniej, ale
    > jako ze nie mialem iPhonea nie potrafie porownac zblizonych parametrami
    > urzadzen.

    To zaluj.

    > Do przedwczoraj myslalem bardzo powaznie o zrootowaniu SGS tylko i
    > wylacznie z powodu dlugiego uruchamiania aplikacji i ogolnie lagfixa.
    > Jednak update do 2.2.1 swietnie rozwiazal ten problem.

    To jest ogólny próblem z tymi androidami jakie mialem w reku,
    ze nie ma natychmiastowej reakcji na dotyk ekranu - jest ten
    ulamek sekundy w którym zastanawiasz sie czy nacisnales
    ekran wystarczajaco mocno i system jest po prostu mulasty
    i trzeba poczekac, czy moze nie dotknales mocno i trzeba jeszcze
    raz. Zwykle reakcja pojawia sie w momencie gdy juz zblizam
    palec aby dotknac ekranu ponownie :-)
    W iPhone 4 którego uzywam od lata ubieglego roku reakcja
    na dotyk ekranu w systemie jest NATYCHMIASTOWA, nie
    ma zajakniecia sie.

    > Czy po jailbreaku mozna zainstalowac jakas aplikacje, ktora
    > zaoferuje cos zblizonego do widgetow?

    Nie rozumiem pytania.

    > Swoja droga to dosc specyficzne zagranie Appla - na duzych systemach to
    > oni spopularyzowali widgety, ktore nastepnie MS zgapil, w iOS zas sobie je
    > odpuscili.

    Co to jest "widget" i czym sie to rózni od programu (aplikacji)?