  • 1. Data: 2011-10-09 23:48:35
    Temat: Alufelgi na zimę
    Od: Deflegmator <w...@M...pl>

    Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...

  • 2. Data: 2011-10-09 23:51:13
    Temat: Re: Alufelgi na zimę
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-10-2011 23:48, Deflegmator pisze:
    > Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...

    Jeździj na alu, ja jeżdżę 3 sezon na tych samych i jakoś nic im się nie
    dzieje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2011-10-10 00:07:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-09 23:48, Deflegmator pisze:
    > Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...
    To zależy. Rozważ następujące kwestie:
    1. aluminium nie lubi soli - jeśli masz ładne felgi to po zimie mogą się
    już tak ładnie nie błyszczeć
    2. zimą łatwiej o poślizg i przywalenie w krawężnik, wpadnięcie w zalaną
    wodą ze śniegu dziurę itp - tego też alusy nie lubią
    3. ja zawsze jeździłem w zimie na oponach rozmiar mniejszych - lato
    15stki, zima 14stki. IMHO lepsza trakcja i łatwiej się jeździ.
    4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
    zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
    kupisz.
    5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
    przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
    kilka lat korzystasz.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 4. Data: 2011-10-10 00:57:25
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > 5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
    > przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
    > kilka lat korzystasz.

    Tylko bez profesjonalnego podnośnika i hydraulicznego klucza przekładka kół
    zajmuje co najmniej tyle co dojazd do warsztatu i czekanie na przekładkę
    opon...
    No i nie wiem czy to tylko mi się zdarzyło, czy też sytuacja standardowa -
    opony jeżdżące na felgach bez przekładki przez 1,5 roku lekko rozszczelniły
    się w punkcie styku z felgą i musiałem raz na tydzień dwie opony
    dopompowywać. Ostatecznie musiałem jechać do warsztatu założyć je na "od
    nowa", z nową mazią itp.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2011-10-10 08:28:19
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...

    Jak zależy Ci na estetyce to kupuj aluminiowe, proste używki kupisz do
    300-400zł spokojnie, stalowe też nie lubią soli (nic nie lubi soli) a do
    tego jak włożysz plastikowe kołpaki na stalowe felgi i namarznie Ci
    między felgą i kołpakiem lodu będziesz miał mały problem.

    Ja jeżdżę na aluminiowych i nie widzę żadnych przeciwwskazań (felgi
    które mam są i tak skorodowane i należy się im piaskowanie oraz
    lakierowanie ale jakoś nie mogę się przybrać)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2011-10-10 09:06:27
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości
    > Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...

    W tym roku miałem podobne rozterki.
    Chciałem kupić używane stalówki (16") w dobrym stanie i jeździć bez
    kołpaków.
    Po krótkich poszukiwaniach stwierdziłem, że w Warszawie to bardzo deficytowy
    towar. Jak już jakieś znalazłem w rozsądnej cenie, to daleko im było do
    ideału. Jak znalazłem takie bliskie ideałowi, do cena była z d... (za
    niewiele więcej można kupić nowe).
    W efekcie zdecydowałem się na używane alufelgi. Cena podobna jak za komplet
    nowych stalówek, a wygląd samochodu nieporównywalnie lepszy.
    Sól ze śniegiem nie powinna im zaszkodzić, przynajmniej tak twierdzą ich
    producenci. Znam kilka samochodów, które jeźdżą cały roka na alufelgach i
    nie widać specjalnego ich niszczenia od soli.
    Zresztą, w ciągu jednego sezonu cała farba nie zejdzie ;-) Jest teraz tyle
    firm naprawiających felgi, że za stosunkowo niewielkie pieniądze można je
    odświeżyć co 3 lata.

    Największe ryzyko to walnięcie w niewidoczny krawężnik czy dziurę, ale na to
    jest prosty sposób. Kupić popularny wzór felgi. ;-)

  • 7. Data: 2011-10-10 09:07:39
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 00:57, =Marcos= pisze:

    > Tylko bez profesjonalnego podnośnika i hydraulicznego klucza przekładka
    > kół zajmuje co najmniej tyle co dojazd do warsztatu i czekanie na
    > przekładkę opon...
    A kto Ci każe samemu przekładać? Umawiasz się w warsztacie, przywozisz
    swoje koła i 5 minut później odjeżdżasz. Przecież są oddzielne stawki za
    zmianę całych kół i zmianę opon.

> [...]
    > rozszczelniły się w punkcie styku z felgą i musiałem raz na tydzień dwie
    > opony dopompowywać. Ostatecznie musiałem jechać do warsztatu założyć je
    Bywa i tak, ale sam przyznajesz że dopiero po półtora roku. Jasne, że
    raz na jakiś czas trzeba je sprawdzić, ale mimo wszystko wygoda większa.

  • 8. Data: 2011-10-10 09:08:32
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > 4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
    > zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
    > kupisz.

    No 16-tki to ciężko w tej cenie, chociaż można upolować.
    Nie zawsze da się 15-stke założyć, aby było zimą taniej i łatwiej.
    --
    Irokez

  • 9. Data: 2011-10-10 11:49:09
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Sam jezdze na dwoch kompletach alusow - lato 16", zima 15". Po trzech
    zimach uzytkowania nie widac znaczacych sladow zuzycia na alu zimowych
    - na jednym tylko pojawil sie maly "parch" od wewnetrznej strony, ale
    poki co wszystko sie trzyma. Nie wiem, ile poprzedni wlasciciel w DE
    jezdzil na takiej konfiguracji zima... Moim zdaniem, kup jakies
    niskobudzetowe alusy na zime, bo poza kilkoma minusami, maja tez
    znaczne plusy.

    Pozdrawiam,
    Emil.

    GG: 5767314
    http://otomoto.pl/index.php?sect=edit
    http://allegro.pl/uniroyal-ms-plus6-175x65-r14-nowe-
    i1865067898.html

  • 10. Data: 2011-10-10 12:49:22
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "koziel"

    > niskobudzetowe alusy na zime, bo poza kilkoma minusami, maja tez
    > znaczne plusy.

    Mianowicie?