    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alufelgi na zimę
    Date: Mon, 10 Oct 2011 00:07:24 +0200

    W dniu 2011-10-09 23:48, Deflegmator pisze:
    > Szlag ich nie trafi, czy lepiej poszukać stalowych używek? Już same opony
    > zimówki to wydatek co najmniej tysiąca złotych, a do tego jeszcze te
    > cholerne felgi. Radźcie Panie i Panowie, bom w rozterce jest...
    To zależy. Rozważ następujące kwestie:
    1. aluminium nie lubi soli - jeśli masz ładne felgi to po zimie mogą się
    już tak ładnie nie błyszczeć
    2. zimą łatwiej o poślizg i przywalenie w krawężnik, wpadnięcie w zalaną
    wodą ze śniegu dziurę itp - tego też alusy nie lubią
    3. ja zawsze jeździłem w zimie na oponach rozmiar mniejszych - lato
    15stki, zima 14stki. IMHO lepsza trakcja i łatwiej się jeździ.
    4. felgi używki kupisz za 50 zł sztuka. Kwestia czy się opłaci wydać 200
    zł na stalówki czy narażać na zniszczenie alusów, których za 50 zł nie
    kupisz.
    5. Mając dwa komplety kół przekładka jest szybsza i tańsza. Po 4
    przekładkach (czyli 2 lata) zwracają Ci się felgi. Raz inwestujesz,
    kilka lat korzystasz.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: