  • 11. Data: 2020-04-23 20:07:33
    Temat: Re: Alternatywne tusze do drukarek - aktualizacja
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Może alternatywne miały zero tuszu, bo były napełnione atramentam?
    > Ktoś ten temat zaczął, i sam zacząłem się zastanawiac nad tym,
    > dlaczego drukarki atramentowe drukują tuszem. Tuszowej drukarki
    > chyba jeszcze nie spotkałem.

    Tusz stały, drukarki "kredkowe" lub "parafinowe".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2020-04-23 20:15:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Tusz stały, drukarki "kredkowe" lub "parafinowe".

    Nikt jednak nie mówi na nie "drukarka tuszowa". Za to "tusz do drukarki
    atramentowej" traktowany jest za rzecz normalną i oczywistą.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2020-04-23 20:25:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 18:57:24 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > Ktoś ten temat zaczął, i sam zacząłem się zastanawiac nad tym,
    > dlaczego drukarki atramentowe drukują tuszem. Tuszowej drukarki

    Pytasz serio czy prowokujesz? Wydaje mi się, że oba pojęcia używa się
    zamiennie i oznaczają "ten płyn do drukowania". De facto myślę, że
    to nie jest ani tusz ani atrament a jakiś specjalny barwnik.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-04-23 20:29:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2020 20:15:44 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nikt jednak nie mówi na nie "drukarka tuszowa". Za to "tusz do
    > drukarki
    > atramentowej" traktowany jest za rzecz normalną i oczywistą.

    A u nas w temacie star wars nie mówi się zgodnie z oryginałem "szabla
    świetlna" ale "miecz świetlny", a w rzeczywistości to ani świetlne
    ani szablo-mieczowe. Ot taka przyjęta konwencja w nazewnictwie do
    której specjalnego technologicznego znaczenia bym nie przywiązywał.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-04-23 20:55:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Pytasz serio czy prowokujesz?

    Zostałem sprowokowany kogoś, kto zapytał "tusz czy atrament",
    co zdaje się było dla niego istotną różnicą.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2020-04-23 21:00:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-23 o 20:29, Marek pisze:
> [...]

    Neezupełnie.
    Mało drukarek drukuje tuszem (np. niektóre Epsony Foto), za to wszystkie
    drukują atramentem.

> [...]
    > szablo-mieczowe. Ot taka przyjęta  konwencja w nazewnictwie do której
    > specjalnego technologicznego znaczenia bym nie przywiązywał.

    Nie wiem, jak jest w oryginale. Ale szable nie są obosieczne jak miecz i
    są raczej wygięte.
    Czyli miecz z Gwiezdnych Wojen to bardziej miecz niż szabla. Tyle, że
    nie obosieczny a raczej dookólnie-sieczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2020-04-23 21:02:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A u nas w temacie star wars nie mówi się zgodnie z oryginałem
    > "szabla świetlna" ale "miecz świetlny"

    W temacie star wars jestem kompletnym laikiem, ale zauważę, że do
    szabli świetlnej konieczna jest bardziej zaawansowana technika,
    bowiem trzeba zakrzywić promień światła. Nas Polaków przecież nikt
    nie będzie pouczał w kwestii szabel.

    Jarek

    --
    Hej dziewczęta w górę kiecki,
    jedzie ułan jazłowiecki.

  • 18. Data: 2020-04-23 21:07:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > Czyli miecz z Gwiezdnych Wojen to bardziej miecz niż szabla. Tyle, że
    > nie obosieczny a raczej dookólnie-sieczny.

    A nie floret przypadkiem? Ten w przesiwieństwie do siecznej szabli jest
    bodajże bronią dźgalną.

    Jarek

    --
    -- Słyszeli my, że Bohun w pojedynku usieczon.
    A nie wiecie wy, kto jego usiekł?

  • 19. Data: 2020-04-23 21:25:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A nie floret przypadkiem? Ten w przesiwieństwie do siecznej szabli jest
    > bodajże bronią dźgalną.

    Ale miecz z Wojen przecinał jeszcze bokiem. A przynajmniej w trzech
    starych częściach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2020-04-23 21:27:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > szabli świetlnej konieczna jest bardziej zaawansowana technika,
    > bowiem trzeba zakrzywić promień światła. Nas Polaków przecież nikt

    Może w drugiej ręce wystarczy trzymać małą kieszonkową wersję czarnej
    dziury, to miecz się zakrzywi na modłę szabli.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam