  • Data: 2011-09-09 20:21:39
    Temat: Alternator - trochę zawiłe.
    Od: "Marynarz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam jegomości.

    Mam tutaj taki mały problemik: samochód golf4 1.4 16V

    Jakiś tydzień temu miałem problem z immo. Po pracy nie mogłem odpalić auta -
    immo całkowicie nie rozpoznawał kluczyka. Przeczuwając już problemy z
    immobilazerem musiałem zostawić auto na noc.
    Po lekturze na necie się dowiedziałem żeby jednak na początek sprawdzić
    akumulator - za małe napięcie może wywoływać konfliky. O dziwo po
    doładowaniu aku wszystko wróciło do normy ! Następnym podejrzanym był
    alternator - zresztą tak już było w tym samochodzie i tak jest do dzisiaj:
    po odpaleniu słabo świecą światła i słabo chodza wycieraczki - po
    przygazówce wszystko niby było lepiej.

    Teraz: zakupiłem czujnik do zapalniczki no i są pomiary:
    1. bez pracy napięcia jest ok 12.5 - czyli w miarę w normie
    2. po odpaleniu (bez gazu) napięcie nawet potrafi trochę spaść - do 11.5 -
    12
    3. Następnie robie gaz do 3 RPM i napięcie rośnie do 14 - 14.3 i tak już
    zostaje nawet na biegu jałowym.

    Co do jasnej ciasnej obstawiacie ??

    Regulator napięcie ?? - jezeli tak to potem nie trzymał by napięcia.
    Szczotki ?? - według mnie uwalone wogóle by nie działały ..

    Czujnik sprawdziłem też u kolegi w innym Vagu i u niego jest cacy - zaraz po
    odpaleniu bez zadnych przygazowek jest pow 14.

    Dzieki za wszystko pomysly, mam drugi urzywany alternator i jutro sie biore
    za wymianę.