  • 1. Data: 2009-12-04 07:30:03
    Temat: Allegro: Jan Bułhak - Fotografia ojczysta - rarytas! od 1 zł BCM
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Sprzedam książkę: Jan Bułhak - Fotografia ojczysta:

    http://allegro.pl/show_item.php?item=835088700

    Cena wywoławcza 1 zł, bez ceny minimalnej. Aukcja zakończy się w
    sobotę 12 grudnia, o godzinie 22:17.

    Jan Bułhak
    Fotografia ojczysta

    Jedna z najbardziej poszukiwanych i najtrudniej dostępnych książek o
    fotografii

    Książka jest w stanie bardzo dobrym; strony są trochę pożółkłe, z
    powodu wieku, co nadaje im szlachetny klimat, nie mają żadnych
    uszkodzeń czy zanieczyszczeń. zamieściłem zdjęcie przedstawiające
    sprzedawany egzemplarz.

    Henryk Derczyński, we wstępie do tej książki, napisał:

    W naszym piśmiennictwie fotograficznym każde ukazanie się nowej
    książki Jana Bułhaka było wydarzeniem dużej miary. Jego Fotografika,
    Technika bromowa, Bromografika, Estetyka światła są wspaniałymi
    drogowskazami w rozwoju fotografii artystycznej, dla której autor
    powołał do życia termin: fotografika. Obecnie ukazuje się w druku
    ostatnie jego dzieło książkowe. Zawiera ono w sobie żarliwe umiłowanie
    kraju ojczystego, troskę o kontynuację sprawy, której całe swe życie
    poświęcił, najbardziej osobiste wypowiedzi artysty o osiągnięciach, by
    innym za przykład służyły, o błędach - by innych ostrzegały.
    [...[
    Więcej w opisie aukcji

    Czarek

  • 2. Data: 2009-12-04 10:12:51
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Czarek pisze o sobie:

    http://allegro.pl/my_page.php?uid=565315

    "Fotografem jestem "od zawsze". W zamierzchłych czasach pracowałem w
    Krajowej Agencji Wydawniczej i Centralnej Agencji Fotograficznej, przez
    wiele lat miałem zakład fotograficzny. Fotografuję przede wszystkim dla
    przyjemności, aparatami wielkoformatowymi Shen Hao i Sinar oraz Mamiyą RB
    67. Zawodowo zajmuję się wydawaniem książek, co również sprawia mi
    przyjemność; pierwsze, wydane przeze mnie pozycje, to "Światło i cień w
    fotografii", "Przedmiot rzeczywisty i jego obraz" Witolda Dederko oraz "Moja
    cyfrówka i ja" Włodzimierza Barchacza i Justyny Komar. W przygotowaniu
    kolejne, wartościowe książki; jeszcze w tym roku powinna ukazać się "Sztuka
    Fotografowania" Witolda Dederko.

    Zawodowo też fotografuję; wykonuję zdjęcia, z którymi nie potrafią sobie
    poradzić inni ;) Uczę fotografowania na wysokim poziomie, prowadzę
    indywidualne nauczanie oraz warsztaty dla osób zaawansowanych, kursy
    oświetlenia, fotografowania kamerą wielkoformatową, fotografii
    czarno-białej, mogę nauczyć Systemu Strefowego (Zone System Ansela Adamsa),
    wywołuję slajdy w procesie E-6. Jako jeden z nielicznych, wyznaczam krzywe
    charakterystyczne nagatywów i kalibruję proces czarno-biały. Zajmuję się
    doradzaniem i pośredniczeniem w zakupie i sprzedaży kamer wielkoformatowych
    i osprzętu do nich."

    *** nadety, arogancki, smutny, prozny, zagubiony bubek.

    Sorki ale ten popis wlasnej proznosci przypomnial mi wczesniejsze wypowiedzi
    pana czarka i znowu podnioslo mi sie cisnienie :)

    Polon

  • 3. Data: 2009-12-04 10:29:29
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    nurtuje mnie już bardzo długo takie pytanie - Po co kupować takie
    stare książki??

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2009-12-04 10:34:30
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Sorki ale ten popis wlasnej proznosci przypomnial mi wczesniejsze wypowiedzi
    > pana czarka i znowu podnioslo mi sie cisnienie :)

    Jakkolwiek nie uważam żeby Czarek był specjalnie uzdolniony to nie wiem gdzie
    w tym tekście znalazłeś nadętego, aroganckiego i smutnego. Człowiek pisze co
    robi w sposób jaki myśli i czuje (tak jak potrafi), albo stosuje chwyt
    marketingowy. To pierwsze, uważam, jest warte jedynie pochwały. Ostatnie może
    być.

    pozdrawiam
    marek

  • 5. Data: 2009-12-04 11:23:30
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 4 Gru, 11:12, "Polon" <P...@o...pl> wrote:

    Drogi Anonimie, dziękuję Ci za reklamę, sam bym się nie odważył :-)
    Muszę tylko uaktualnić jedną informację: Sztuka fotografowania Dederki
    w poniedziałek wychodzi z drukarni i będzie w sprzedaży internetowej.
    W porównaniu do poprzedniego wydania, są istotne zmiany: tekst jest
    zredagowany od nowa, dołożyłem notki informacyjne o prawie
    sześćdziesięciu fotografach, zamieściłem 64 zdjęcia, prawie wszystkie
    wykonane przez Witolda Dederko i do tej pory niepublikowane.

    Uprzedzę tylko, że to książka nie dla idiotów; ci niech lepiej kupią
    Petersona.

    Witold Dederko - Sztuka fotografowania
    Polskie Wydawnictwo Fotograficzne
    Warszawa 2009
    Wydanie I
    Format: 235x165 mm
    Ilość stron: 272; w tym 64 całostronicowe zdjęcia
    Okładka miękka, ze skrzydełkami
    ISBN: 978-83-924694-5-2

    Czarek

  • 6. Data: 2009-12-04 11:24:17
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 4 Gru, 11:29, Les <s...@p...fm> wrote:

    > nurtuje mnie już bardzo długo takie pytanie - Po co kupować takie
    > stare książki??

    Lepiej się palą w kominku.

    Czarek

  • 7. Data: 2009-12-04 12:00:43
    Od: StaM <a...@g...com>

> [...]

    > Sorki ale ten popis wlasnej proznosci przypomnial mi wczesniejsze wypowiedzi
    > pana czarka i znowu podnioslo mi sie cisnienie :)

    Nie widze zadnej proznosci w opisie Czarka. Jest to normalne
    przedstawienie sie i opis ze sie jest kompetentnym. Nie nalezy mu za
    to ublizac... o ile sie jest dobrze wychowanym. Czasami jego poglady
    nie ida w parze z moimi, ale jestem tylko omylnym czlowiekiem.
    StaM

  • 8. Data: 2009-12-04 13:12:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Polon" napisał
    [...]
    > *** nadety, arogancki, smutny, prozny, zagubiony bubek.
    > Sorki ale ten popis wlasnej proznosci przypomnial mi wczesniejsze
    > wypowiedzi pana czarka i znowu podnioslo mi sie cisnienie :)

    Po bandzie pojechałeś.

    adam.

  • 9. Data: 2009-12-04 15:05:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Les pisze:
    > nurtuje mnie już bardzo długo takie pytanie - Po co kupować takie
    > stare książki??

    Oszczędzasz kilka lat na samodzielne wyciągnięcie wniosków, których nie
    ma we współczesnych książko-papkach.
    Oczywiście trzeba być kompatybilnym z takim stylem (brak nadmiernej
    ilości obrazków, długie złożone zdania, nie ma linków, dużo synonimów itd.)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-12-04 15:30:28
    Temat: Re: Allegro: Jan Bulhak - Fotografia ojczysta - rarytas! od 1 zl BCM
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]
    > to ublizac... o ile sie jest dobrze wychowanym. Czasami jego poglady
    > nie ida w parze z moimi, ale jestem tylko omylnym czlowiekiem.

    "Zawodowo tez fotografuje; wykonuje zdjecia, z którymi nie potrafia sobie
    poradzic inni ;)"

    Tu dobrze, ze autor sie usmiechnal.

    " Ucze fotografowania na wysokim poziomie, "

    Skad Czarek wie, ze uczy fotografowania na wysokim poziomie?

    "prowadze indywidualne nauczanie oraz warsztaty dla osób zaawansowanych, "

    A moze Czarek jestes kiepskim fotografem i powinienes nauczac osoby
    poczatkujace?

    "Jako jeden z nielicznych, wyznaczam krzywe charakterystyczne nagatywów i
    kalibruje proces czarno-bialy. "

    To, ze tylko nieliczni sie tym zajmuja to jest jakis powod do chwaly?

    Polon