  • 1. Data: 2013-12-27 20:15:52
    Temat: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Użytkownicy dwóch najnowszych korpusów Nikona, modeli D5300 i Df, mają
    spory problem. Obiektywy firmy Sigma przestały poprawnie działać z ich
    aparatami. Wszystko wskazuje na to wina drobnej aczkolwiek zamierzonej
    zmiany konstrukcyjnej.

    http://www.spidersweb.pl/2013/12/nikon-obiketywy-sig
    ma.html
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2013-12-28 02:40:57
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "KS" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

> [...]
    > spory problem. Obiektywy firmy Sigma przestały poprawnie działać z ich
    > aparatami. Wszystko wskazuje na to wina drobnej aczkolwiek zamierzonej

    Zbierzmy do kupy fakty nt. Nikona:

    1. Zablokowanie obiektywów niezależnego producenta (choć fakt,
    że pchającego się tu na krzywy ryj) - grube tysiące władowanie w
    oszklenie mogą okazać się zmarnowane!

    2. Zablokowanie używania budżetowych aku niezależnych producentów.

    3. Wpadka z brudnymi matrycami Nikona w FF D600, brak akcji
    wymiany, robienie wariata z klientów i szybkie wypuszczenie poprawionego
    D610 - żeby sobie następny kupili.

    4. Bardzo słaby serwis Nikona, np. w Polsce.

    I wychodzi nam obraz firmy aroganckiej, która zamierza twardo
    eksploatować swoich złapanych w system klientów (i to najniższym
    kosztem) - na miarę największych arogantów na rynku: Apple, Adobe,
    Sony (?).

    Dodajmy do tego grube błędy w zarządzaniu, takie jak wrzucenie
    wszystkich jajek do jednego koszyczka i zbudowanie większości mocy
    produkcyjnych na terenie powodziowym - i jedna powódź mocno spłukała
    moce Nikona, które trzeba było odtwarzać za ogromną kasę, a koszty
    ubezpieczenia bardzo wzrosły.
    I od razu obraz staje się klarowniejszy: Nikon nie ma praktycznie
    żadnej dywersyfikacji między branżami, kompakty umierają, to i trzeba
    zacząć kroić kasę z tego klienta, który jest. Nawet, jeśli trzeba przy
    tym brzydko się chwytać - Nikon zaciśnie zęby, zatka nos i po prostu to
    zrobi.

    W efekcie otrzymujemy ostrzeżenie przed wchodzeniem w system Nikona...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-12-28 03:16:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2011/10/ni
    kon-Thailand-flooding.jpeg

    https://www.google.pl/search?as_st=y&tbm=isch&hl=pl&
    as_q=Nikon+flood&as_oq=Tajlandia+Thai+Thailand+Thail
    ande+Tailandia&safe=images

    http://www.photographyuncapped.com/wp-content/upload
    s/2011/10/Canon-Sony-Nikon-DSLR-flood-17867.jpg

    [mr.]

  • 4. Data: 2013-12-28 10:12:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    .

    > W efekcie otrzymujemy ostrze�enie przed wchodzeniem w system Nikona...

    a najgorszym grzechem nikona jest , te wypuscil takie aparaty jak d4 , d800
    d700 , d300 , d200 , d90.
    d800 -aparat za przyzwoite poeniadze z najlpsza matryca aktualnie na rynku.
    wypuscil takie szkaradztwo jak np 70-200/2,8 - najlepszy zoom w tym zakresie.

    tak jakbys argumntowal np nie kupowac canona bo jakies tam samyangi nie podchodza.

    to nie jest nic nowego.
    W wiekszosci starych sigm , ktore wspolpracowaly z analogami , nie dziala przyslona
    ze wspolczenymi dslra-mi. w niektorych sigma potrafi wymienic chip , w wielu sie nie
    da.

    Poza tym wcale tysiace wydane na sigme nie ida na marne , przeciez te sigmy nadal
    wspopracuja z tymi aparatymi , z ktorymi pracowaly do tej pory.

    Ja tam wole funkcjonujaca na rynku firme nikon , oferujaca znakomite wyroby , niz
    zagrozona upadkiem wskutek zmniejszonej sprzedazy obiektywow. Jesli nie beda
    sprzedawac , nie beda sie rozwijac. Aktualne sigmy maja mozliwosc aktualizacji
    software przez doc, starsze - trzeba sie z tym liczyc , ze pewnego dnia produkty
    obcych dostawcow maga nie byc kompatybilne .

    Idiotyczny wniosek wyciagasz :

    "poniewaz Nikon udoskonalil bagnet - ostrzezenie przed wchodzeniem w nikona "

    to samo mozna bylo powiedzuiec w chwili wprowadzenia przez canona systemu eos.
    moznaby powiedziec analogicznie:
    "poniewaz canon zmienil / unowoczescnil bagnet - ostrzegam przed zakupem canona ".

    Jest powod dla ktorego nikon wprowadzil te zmiane , i bynajmniej nie z powodu sigmy.

  • 5. Data: 2013-12-29 07:55:07
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mariusz [mr.] wrote in <news:l9la7d$rtg$1@news.task.gda.pl>
    > W efekcie otrzymujemy ostrzeżenie przed wchodzeniem w system Nikona.

    Best Sellers in Digital SLR Cameras
    www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Digital-SLR-
    Cameras/zgbs/electronics/3017941
    W pierwszej 10. tylko jeden Nikon i to na 7. miejscu. Reszta - Canon...

    www.spidersweb.pl/2013/11/akcje-nikon.html
    http://uk.reuters.com/article/2013/11/27/markets-jap
    an-stocks-idUKL4N0JC08R20131127
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2013-12-29 09:37:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 29. Dezember 2013 07:55:07 UTC+1 schrieb astro:
> [...]
    Cameras/zgbs/electronics/3017941

    > W pierwszej 10. tylko jeden Nikon i to na 7. miejscu. Reszta - Canon...

    nikon byl , jest i bedzie w przewidywalnej przyszlosci mniejszym producentem od C ,
    takze o znaczaco mniejszym budzecie rozwojowym. Zawsze sprzedawal mniej od C .
    Ale nie o to chodzi - niezrozumiale jest dla mnie ostrzezenie przed zakupem z powodu
    innowacji. A nowy bagnet i zmienione polaczenia w DF pozwalaja na podpiecie i
    wykorzystanie starych obiektywow bez AI - a wiec pozwala na dokonanie pomiaru swiatla
    obiektywami bez indexacji przyslony ( dopiero od konca lat 70-tych nikon wprowadzil
    AI).

  • 7. Data: 2013-12-29 10:28:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

> [...]
    Cameras/zgbs/electronics/3017941
    > W pierwszej 10. tylko jeden Nikon i to na 7. miejscu. Reszta -

    Fajny ranking, ale jakiś głupi. :) Może ktoś lepiej wyjaśni o co
    w nim chodzi? Prawie na pewno nie chodzi o wartość sprzedaży, ale i tak
    wyniki są co najmniej dziwne, np. w całej fotografii cyfrowej w ścisłej
    czołówce są... mocowania do kamer GoPro. No fajny ranking, ale jakiś
    taki...

    BTW: Właśnie niedawno Canon odnotował prestiżową porażkę w realnej
    sprzedaży, tylko nie pamiętam, czy chodziło o utratę pozycji lidera na
    którymś kluczowym rynku, czy o spadek sprzedaży we wszystkich działach
    foto.

    > www.spidersweb.pl/2013/11/akcje-nikon.html

    To jest raczej słaby argument (kurs akcji wzrasta, gdy miliony
    zahipnotyzowanych klientów kupują słaby produkt po zawyżonej cenie (np.
    iPod :) , choć jest pośrednią wskazówką, że w najbliższej
    przyszłości firma może zacząć wykonywać niestandardowe, nerwowe ruchy na
    rynku (np. Kodak).

    Kurs bijący rekordy to duże prawdopodobieństwo, że firma zrobi się
    arogancka i przestanie słuchać swoich klientów (Adobe, Apple, wcześniej
    Nokia).

    > http://uk.reuters.com/article/2013/11/27/markets-jap
    an-stocks-idUKL4N0JC08R20131127

    Nie, tego mi się nawet nie chce analizować... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-12-29 11:26:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 29. Dezember 2013 10:28:30 UTC+1 schrieb Mariusz [mr.]:

    Cameras/zgbs/electronics/3017941

    > Fajny ranking, ale jaki� g�upi. :)

    a co w tym glupiego?

    to zwykly raport sprzedazy w tym sklepie .
    taki jest fakt - ani glupi , ani madry.

  • 9. Data: 2013-12-30 19:04:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > 1. Zablokowanie obiektywów niezależnego producenta (choć fakt,
    > że pchającego się tu na krzywy ryj) - grube tysiące władowanie w
    > oszklenie mogą okazać się zmarnowane!

    [ciach]

    > W efekcie otrzymujemy ostrzeżenie przed wchodzeniem w system Nikona...

    Ostrzeżenie jest ciągle to samo - nie kupować szkieł Sigmy. Zauważ że
    zarówno z Canonem jak i Z Nikonem tylko szkła Sigmy maja co kilka lat
    problem kompatybilności :-)
    Wyjaśnienie jest proste i padało tu wielokrotnie od wielu wielu lat. Tamron
    wykupił licencję od Canona i Nikona. Sigma nie kupiła licencji tylko zrobiła
    reverse-engineering i "podszywa" się pod inne szkła. Canon i Nikon co kilka
    lat zmieniają minimalnie protokół komunikacyjny co w niczym przeszkadza ich
    szkłom oraz szkłom Tamrona natomiast sprawia że Sigmy przestają działać.

    Hipokryzją jest twierdzenie jakoby winien był Canon albo Nikon podczas gdy
    to Sigma gra nie fair. Jestem pewien że w stanach z tego byłby niezły pozew
    zbiorowy o wprowadzenie klienta w błąd jakoby sprzedawany obiektyw był
    kompatybilny z systemem - obiektywy sprzedawane przez Sigmę są kompatybilne
    _TYLKO_ z body obecnymi na rynku w momencie ich produkcji. Taka jest smutna
    prawda która mimo, że co kilka lat wychodzi na jaw nie wiedzieć czemu szybko
    zostaje zapomniana.

    A w zasadzie wiadomo dlaczego: Tzw. "pożyteczni idioci" co jakiś czas piszą
    że to Canon albo Nikon jest tym złym bo to on zmienił złośliwie protokół
    komunikacyjny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-12-30 20:50:03
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-12-30 19:04, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Ostrzeżenie jest ciągle to samo - nie kupować szkieł Sigmy. Zauważ że
    > zarówno z Canonem jak i Z Nikonem tylko szkła Sigmy maja co kilka lat

    Nawet jak jest niby kompatybilnie, to często działa to tak sobie,
    delikatnie mówiąc. Po przykrych doświadczeniach z BF w układzie
    Canon-Sigma, nikt mnie już nie namówi na ichnie szkła.