  • 21. Data: 2009-04-19 10:24:03
    Temat: Re: Akumulatorki NB-2LH do canona 400D - zamienniki
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Michal Tyrala wrote:

    > Moje 2 zamienniki BP-511 za 35zl takze wystarczaja na dluzej niz
    > canonowski oryginal.

    Canon pakuje (pakowal) ogniwa GP, ktore sa niezlej jakosci ale mozna trafic
    lepsze.

    > Piaty rok nic się nie dzieje, wiec moze jeszcze troche się uda :-)

    Prawdopodobnie sie uda, niestety wiele osob kupujacych na allego umoczy.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-04-19 10:32:30
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    see_you wrote:

    > Sorry, ale Ty jakis niedzisiejszy jestes!

    No jakos to zniose ;-)

    > Nie dalej jak przed dwoma laty pewna bardzo znana i bardzo markowa
    > firma japonska zdejmowala z rynku miliony baterii do laptopow.

    A dlaczego? Bo oni maja jakas kontrole jakosci, taki sprzedawca szmelcu z
    allegro zleje ci cieplym moczem nawet jak spalisz sobie aparat i poparzysz
    ręce.

    > Znasz ta markowa firme puszczajaca na rynek pochodnie
    > z opoznionym zaplonem? Robia fajne telewizory - mialem ich kilka.
    > Moze uwazaj, bo Twoja bateria ma szanse zapalic sie jeszcze szybciej.

    Te baterie potem wypływaja na allegro jako "okazja" - statnio byl stosowny
    watek.

    > Nawet jestem tego pewien.

    No ale jakos dajesz raze zyc z tym? ;-)

    > Jesli chcesz mi wmowic ze mam szczescie,
    > to nie bede oponowal...

    Powiedzmy ze 60% baterii z allegro jest znosnej jakości (pomijajac fakt
    zawyzania 3x pojemnosci). Wystarczy ci taka pewność? Zwłaszcza ze te 60% od
    pozostałych 40% jest nierozroznialna?

    > Dalej nie rozumiesz.
    > Tylko Ciebie przeraza ten marketingowy belkot,
    > mnie cieszy, ze mam o 1/3 wytrzymalsza baterie.

    Raczej watpie w ta 1/3, chyba ze trafiles felerny oryginał (uszkodzony albo
    zlezały). Zrozum wreszcie - Canon używa celi GP pojemnosci 700mAh i nie ma
    mozliwosci aby ktos ci w tym samym wymiarze zrobil akumulatorek 900mAh czy
    wiekszy. Kropka.

    Ja? Z jakiego powodu?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 23. Data: 2009-04-19 10:39:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Łukasz Bąk wrote:

    > Ja należę do ludzi którym brak napisu canon bardzo przeszkadza.
    > Może dlatego że gripa do 400D kupiłem "identycznego tylko bez napisu"
    > za pół ceny i musiałem kupić drugi po mięsiącu użytkowania. Przyciski
    > mu wysiadły... oczywiście gwarancja półroczna ale udzielona przez
    > "super sprzedawcę" który "już nie prowadzi tej branży" i "nie pokryje
    > kosztów"
    > bo sam sobie na poczekaniu wymyślił warunki udzielanej przez siebie
    > gwarancji.

    No to sie robi norma na allegro. Niestety.

    > Rynek jest zalany tanim szmelcem aby tylko wyrobić u konsumenta
    > poczucie, że stać go na pro-sprzęt. W ten sposób zdobywa sie klienta
    > takiego jak ja - czyli placacego za napis na obudowie, ale tez i za to
    > ze ma jakas minimalna gwaracje na jakosciowo dobry produkt.
    > Oczywiście to że jest na obudowie napis manta nie znaczy ze sony na
    > tym nie zarobiło...

    Sztuka polega kupowaniu rzeczy wysokiej jakosci (jezeli wogole cos takiego
    jeszcze wystepuje na świecie) w cenie niewiele wyzszej od taniego chłamu.

    > Ja używam akumulatorow z napisem. Lampa (tez z napisem canon) ma swoje
    > akumulatory
    > wiec karty swobodnie zapelnie. Jak nie to sa jeszcze akumulatory AA
    > (sony 2Ah).

    Sony (Energy Cycle 2Ah?) sprzedaje ogniwa Sanyo Eneloop, które są tańsze.
    Malo tego, te same ogniwa wystepuja pod innymi jeszcze tanszymi markami ;-)

    > Tak sobie pozwolę wtrącić, że o jakości akumulatora nie świadczy jego
    > pojemność ale to czy po 500 ładowaniach to będzie nadal akumulator a
    > nie kondensator. Ma tu znaczenie też ładowarka (z napisem) której
    > parametry są dostosowane niestety do akumulatorów z napisem. ;)

    Spokojnie ten akumulatorek jest robiony na standardowych ogniwach
    GP/Panasonic/Sanyo/Chinskich. Trzeba kupic go od sprawdzonego dystrybutora,
    ktory nie pozwoli sobie na sprzedaz palety odpadów poprodukcyjnych.

    > (nie jestem zwolennikiem "jedynej słusznej marki" tylko dobrego
    > produktu)

    Uuuu to strasznie niedzisiejsze hobby ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 24. Data: 2009-04-19 13:07:20
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > do 40D kupilem Hamy - dzialaja od ponad roku genialnie. Dostepne byly w
    > sklepie nie dla idiotów, Ceny nieststy nie pomne..

    Rok temu kupiona Hama do Nikona D60 kosztowała ok 50-55zł (oryginał
    wtedy ~120zł), nie widzę żadnej różnicy pomiędzy oryginałem po już
    sporym okresie użytkowania, pojemność oczywiście nominalna.

  • 25. Data: 2009-04-19 13:56:30
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 19 of Apr 2009 12:39, Mikolaj Tutak wrote:

    > No to sie robi norma na allegro. Niestety.

    > Sztuka polega kupowaniu rzeczy wysokiej jakosci (jezeli wogole cos
    > takiego jeszcze wystepuje na świecie) w cenie niewiele wyzszej od
    > taniego chłamu.

    Ile to "niewiele"?

    U mnie dobrze działał nastepujący algorytm na dolną granicę
    akceptowalności:
    - znaleźć najtańszy egzemplarz jakiegoś towaru i uznać go za niebyły.
    - z tego co zostało, znowu wyszukać najtańszy i kupić dwa razy droższy.

    Ostatnimi laty bywają problemy z odróżnieniem towaru od atrapy
    i cały algorytm bierze w łeb.

    --
    nb

  • 26. Data: 2009-04-19 17:03:43
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>..

    > Oszust z allegro ma luzik, jemu moga nafiukac - i tak sprzeda swoje
    > odpady, byle na nalepce byla odpowiednio wysoka pojemnosc - czarny lud
    > kupi ;-)

    Wspolczuje tym ktorzy kupuja na Allegro,
    zwlaszcza tym, ktorzy nie zawracaja sobie glowy systemem
    ocen uzytkownikow tego serwisu.
    Jeszcze bardziej wspolczuje tym ktorzy za grube pieniadze
    kupowali tam "tanio" pamieci Sandisk, jakby nie bylo - markowe...
    --
    see_you

  • 27. Data: 2009-04-19 17:18:44
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

> [...]
    > albo zlezały). Zrozum wreszcie - Canon używa celi GP pojemnosci 700mAh i
    > nie ma mozliwosci aby ktos ci w tym samym wymiarze zrobil akumulatorek

    Moze i trafilem felerny oryginal, ale kiedy testowalem sprzet,
    wystarczal mi - plus/minus, na tyle fotek ile bylo opisane w instrukcji
    a moj 'no name' jest zauwazalnie lepszy. Moze jednak okazac sie,
    ze 'no name' przestanie dobrze pracowac po 300 cyklach a Canon dalej
    bedzie trzymal swoje - ale mnie jako amatora to nie interesuje,
    bo wtedy bede juz dziadkiem, i bede mial zupelnie inny sprzet!

    > Ja? Z jakiego powodu?

    Przeczytalem Twoj inny tekst i wszystko sie wyjasnilo.
    W zasadzie, nasze opinie sa podobne...
    Problem sprowadza sie raczej do tego - jak kupowac.
    --
    see_you

  • 28. Data: 2009-04-19 17:22:38
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>
    > Czy ktos moze polecic dobry zamiennik akumulatorka NB-2LH (do canon'a
    > 400D) sprawdzony osobiscie i kosztujacy do 50 zlotych ?
    > Dziekuje za podzielenie sie informacjami

    Zauwazylem, ze duzo ludzi dzieli sie informacjami o cenie baterii ktore
    kupili,
    wiec dodam jeszcze, ze za 50zl to kupilbym dwa doskonale zamienniki NB-2LH.
    Na ebayu.
    --
    see_you

  • 29. Data: 2009-04-19 17:23:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "see_you" napisał
> [...]
    > Jeszcze bardziej wspolczuje tym ktorzy za grube pieniadze
    > kupowali tam "tanio" pamieci Sandisk, jakby nie bylo - markowe...

    To żadna reguła.
    Ja kupiłem rok temu w MM fulwypas MicroSD + adapteroczytnik super marki
    Kingston i nawet nie obejrzałem się jak się karta zesrała.
    Oczywiście było dużo drożej niż na A.

    adam

  • 30. Data: 2009-04-19 18:42:43
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "adam" <j...@o...maile.com>

    > To żadna reguła.
    > Ja kupiłem rok temu w MM fulwypas MicroSD + adapteroczytnik super marki
    > Kingston i nawet nie obejrzałem się jak się karta zesrała.
    > Oczywiście było dużo drożej niż na A.

    Wlasnie do tego samego wniosku zmierzam od poczatku tego watku!
    see_you